Scheur in kap

lordjes

MF'er
30 sep 2009
139
0
38
Gisteren heb ik door pure onkunde mijn motor moeten neerleggen. Gelukkig ging het niet al te hard, maar nu heb ik op mijn kap voor wat krassen en een scheurtje. De krassen zijn denk redelijk weg te halen met een lakstift. Er zit ook een scheur van ongeveer 7 cm in mijn kap. De scheur loopt van net boven de koplamp naar mijn koplamp, nu ik nog niet zo heel lang mijn rijbewijs heb en dit de eerste schade is heb ik geen idee of het kwaad kan en wat ik kan doen om het te verhelpen. Ik heb een fazer uit 2001. Zelf heb ik al zitten denken om misschien een nieuw kap te kopen, maar heb weet niet wat voor kosten dat met zich mee gaat brengen.

Zou iemand mij kunnen helpen? of in ieder geval wat wijzer kunnen maken?
 

Unruled

Joe Bar style
21 aug 2007
25.326
298
32
Voorhout
Kan het kwaad? Nee. Kun je het maken? Ja. Maar hoeveel geld dat gaat kosten... Als je het mooi wil hebben kun je waarschijnlijk beter een nieuwe kap kopen. Bij iets oudere motoren is een meer algemeen geaccepteerd begrip het blijven rondrijden met een gedeukt ego. Of je kunt er een streetfighter van maken... maar da's meestal na wat ernstigere schade.
 

thijsschetters

MF veteraan
20 aug 2006
2.422
52
31
Halsteren
gdvrdmm, had net een hele lap text getypt, slotje!!!

nog een keer:

Mijn pa heeft een 2002 fazer in de blauwgrijzige parelmoer kleur. Hij is er een keer mee gevallen, toen was de kuip gescheurd. Hij heeft er een nieuwe kuip op laten zetten, daarna heb ik hem een keer weggelegd, en zaten er wat krasjes op, dit hebben we laten repareren. Ik kan je nu het volgende vertellen. Een nieuwe fazerkuip in kleur maar zonder stickers is richting de 600 euro incl. btw. Het spuiten was bij ons 360 euro, hier hoefde echter niet echt wat aan gerepareerd worden. Bij jou komt er dus nog kunststoflassen en veel plamuur en schuurwerk bij. Het spuiten is zo duur omdat er geen duidelijke kleurcodes van zijn, de spuiter moet dus puur op ervaring en trial and error afgaan. In jouw geval kan ik je dus garanderen dat het repareren van je kuip practisch even duur al dan niet duurder is als een nieuwe kuip.

MvG Thijs Schetters
 

Kees Den Haag

MF veteraan
28 apr 2005
4.726
17
Den Haag
Gisteren heb ik door pure onkunde mijn motor moeten neerleggen. Gelukkig ging het niet al te hard, maar nu heb ik op mijn kap voor wat krassen en een scheurtje. De krassen zijn denk redelijk weg te halen met een lakstift. Er zit ook een scheur van ongeveer 7 cm in mijn kap. De scheur loopt van net boven de koplamp naar mijn koplamp, nu ik nog niet zo heel lang mijn rijbewijs heb en dit de eerste schade is heb ik geen idee of het kwaad kan en wat ik kan doen om het te verhelpen. Ik heb een fazer uit 2001. Zelf heb ik al zitten denken om misschien een nieuw kap te kopen, maar heb weet niet wat voor kosten dat met zich mee gaat brengen.

Zou iemand mij kunnen helpen? of in ieder geval wat wijzer kunnen maken?
Ik heb mijn kuipen al diverse keren moeten repareren. ABS is gemakkelijk te lassen met MEK. (methylethylketon, verkrijgbaar bij de schildersgroothandel) Het wordt dan net zo sterk als het was. Je kan dan een legoblokje oplossen met met dit papje de scheur dichten. Daarna schuren, en opnieuw spuiten. Daar gaat de tijd en het geld in zitten. (Eerst filler (grondlaag), laklaag, en dan blanke lak)
 

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
8.991
208
Andere kant van de evenaar
Is MEK gewoon verkrijgbaar?? (kun je goed cd's mee schoonmaken :+ )

Werd bij mn vorige werkgever gezegd dat het eigenlijk niet meer gebruikt mocht worden i.v.m milieu.
Maar aangezien er geen andere alternatieven waren dat wij het wel mochten gebruiken. (vliegtuigbouw)

Klopt dus niet...
 

EchoDelta

MF veteraan
13 mrt 2007
2.819
0
48
Bergum
In de schuur is er ooit iets op mijn motor gevallen. Gevolg: flinke scheur in de topkuip. Kan verder geen kwaad en repareren is erg duur, dus ik laat het maar zo.
 

damted

MF veteraan
1 nov 2002
4.693
4
59
ZH
@TS:

Schiet eens een plaatje en voeg deze toe aan dit topic.
Ik ben wel benieuwd welk kapje nu precies gescheurd is?
Waarschijnlijk is het niet de topkuip zelf, maar zo'n binnenkapje?
Zie ook je mail, daar heb ik ook geantwoord.

groetjes,
Ted