Scheur in kap

lordjes

MF'er
30 sep 2009
139
0
Gisteren heb ik door pure onkunde mijn motor moeten neerleggen. Gelukkig ging het niet al te hard, maar nu heb ik op mijn kap voor wat krassen en een scheurtje. De krassen zijn denk redelijk weg te halen met een lakstift. Er zit ook een scheur van ongeveer 7 cm in mijn kap. De scheur loopt van net boven de koplamp naar mijn koplamp, nu ik nog niet zo heel lang mijn rijbewijs heb en dit de eerste schade is heb ik geen idee of het kwaad kan en wat ik kan doen om het te verhelpen. Ik heb een fazer uit 2001. Zelf heb ik al zitten denken om misschien een nieuw kap te kopen, maar heb weet niet wat voor kosten dat met zich mee gaat brengen.

Zou iemand mij kunnen helpen? of in ieder geval wat wijzer kunnen maken?
 
Kan het kwaad? Nee. Kun je het maken? Ja. Maar hoeveel geld dat gaat kosten... Als je het mooi wil hebben kun je waarschijnlijk beter een nieuwe kap kopen. Bij iets oudere motoren is een meer algemeen geaccepteerd begrip het blijven rondrijden met een gedeukt ego. Of je kunt er een streetfighter van maken... maar da's meestal na wat ernstigere schade.
 
gdvrdmm, had net een hele lap text getypt, slotje!!!

nog een keer:

Mijn pa heeft een 2002 fazer in de blauwgrijzige parelmoer kleur. Hij is er een keer mee gevallen, toen was de kuip gescheurd. Hij heeft er een nieuwe kuip op laten zetten, daarna heb ik hem een keer weggelegd, en zaten er wat krasjes op, dit hebben we laten repareren. Ik kan je nu het volgende vertellen. Een nieuwe fazerkuip in kleur maar zonder stickers is richting de 600 euro incl. btw. Het spuiten was bij ons 360 euro, hier hoefde echter niet echt wat aan gerepareerd worden. Bij jou komt er dus nog kunststoflassen en veel plamuur en schuurwerk bij. Het spuiten is zo duur omdat er geen duidelijke kleurcodes van zijn, de spuiter moet dus puur op ervaring en trial and error afgaan. In jouw geval kan ik je dus garanderen dat het repareren van je kuip practisch even duur al dan niet duurder is als een nieuwe kuip.

MvG Thijs Schetters
 
Gisteren heb ik door pure onkunde mijn motor moeten neerleggen. Gelukkig ging het niet al te hard, maar nu heb ik op mijn kap voor wat krassen en een scheurtje. De krassen zijn denk redelijk weg te halen met een lakstift. Er zit ook een scheur van ongeveer 7 cm in mijn kap. De scheur loopt van net boven de koplamp naar mijn koplamp, nu ik nog niet zo heel lang mijn rijbewijs heb en dit de eerste schade is heb ik geen idee of het kwaad kan en wat ik kan doen om het te verhelpen. Ik heb een fazer uit 2001. Zelf heb ik al zitten denken om misschien een nieuw kap te kopen, maar heb weet niet wat voor kosten dat met zich mee gaat brengen.

Zou iemand mij kunnen helpen? of in ieder geval wat wijzer kunnen maken?

Ik heb mijn kuipen al diverse keren moeten repareren. ABS is gemakkelijk te lassen met MEK. (methylethylketon, verkrijgbaar bij de schildersgroothandel) Het wordt dan net zo sterk als het was. Je kan dan een legoblokje oplossen met met dit papje de scheur dichten. Daarna schuren, en opnieuw spuiten. Daar gaat de tijd en het geld in zitten. (Eerst filler (grondlaag), laklaag, en dan blanke lak)
 
Is MEK gewoon verkrijgbaar?? (kun je goed cd's mee schoonmaken :+ )

Werd bij mn vorige werkgever gezegd dat het eigenlijk niet meer gebruikt mocht worden i.v.m milieu.
Maar aangezien er geen andere alternatieven waren dat wij het wel mochten gebruiken. (vliegtuigbouw)

Klopt dus niet...
 
@TS:

Schiet eens een plaatje en voeg deze toe aan dit topic.
Ik ben wel benieuwd welk kapje nu precies gescheurd is?
Waarschijnlijk is het niet de topkuip zelf, maar zo'n binnenkapje?
Zie ook je mail, daar heb ik ook geantwoord.

groetjes,
Ted
 
Terug
Bovenaan Onderaan