Scheurtje accubak repareren

Ericmoto

Knallen met de kat
18 jan 2015
551
407
Nootdorp
Beste forumleden,
in de accubak mijn restauratie project zit een scheurtje. De metalen bak moet nog naar de poedercoater. Mijn vraag, hoe kan ik deze het best repareren? Ik heb gezien dat locktide 3450 een mogelijkheid is, echter met poedercoaten zal het misschien te warm worden? Lassen misschien? Ik heb een mig apparaat maar ben bang dat deze misschien door het metaal heen gaat, ik ben niet zo een ervaren lasser.
ik hoor graag tips en ideeën, alvast bedankt daarvoor!
 
Niets smeren, ondanks de 5000 mensen die goede ervaringen hebben met smeersels en lijm heb ik (als voormalg spuiter / poedercoater) nog nooit een geplakte reparatie aan staal gezien die direct tot een jaar na poedercoaten nog in orde is. Als je kan MIG/MAG lassen, kan je het beter zo repareren. Je zou moeten kunnen lassen vanaf 0.6 / 0.8mm basis materiaal. Een accubak is doorgaans alsnog dikker dan een auto portier, en die kan je ook prima lassen.
 
Dank voor de snelle reacties! Ik heb even gemeten, het metaal is 1 mm dik. Ik heb even foto erbij gezet. De randjes zijn natuurlijk ook niet netjes meer, daar moet ik ook nog wat op verzinnen. er valt later wel een zijkapje over dat randje maar toch. Verder is het bakkie nog hard hoor, dit is het enige slechte stuk. C9D33D4A-2121-4F21-9EC5-10DD4F61FF4E.jpegEDEB4CE9-00B7-436F-B009-AD4A81F74DFF.jpeg
 
Dank voor de snelle reacties! Ik heb even gemeten, het metaal is 1 mm dik. Ik heb even foto erbij gezet. De randjes zijn natuurlijk ook niet netjes meer, daar moet ik ook nog wat op verzinnen. er valt later wel een zijkapje over dat randje maar toch. Verder is het bakkie nog hard hoor, dit is het enige slechte stuk.Bekijk bijlage 1476617Bekijk bijlage 1476618
Nou` ik zou eerst maar eens iemand zoeken die fatsoenlijk kan lassen , want bij de rand waar het deksel op komt oid`s is er gewoon wat uitgerrot ..
Nieuw stukje er inzetten en dan ook de scheur lassen .. anders heeft poedercoaten geen kloten zin ..
 
Laatst bewerkt:
@Mach 4 , :? Ik ga het gewoon proberen zoals mechanism het heeft uitgelegd, lasser inschakelen kan ik natuurlijk altijd doen, maar dat is het laatste redmiddel. als ik het zelf doe/probeer leer ik namelijk wat en er zijn ook nog wat scheurtjes in de spatborden dus komt goed van pas als ik dat zelf kan.Dat er een slecht stuk zit heb ik ook gezien hoor.
 
@Mach 4 , :? Ik ga het gewoon proberen zoals mechanism het heeft uitgelegd, lasser inschakelen kan ik natuurlijk altijd doen, maar dat is het laatste redmiddel. als ik het zelf doe/probeer leer ik namelijk wat en er zijn ook nog wat scheurtjes in de spatborden dus komt goed van pas als ik dat zelf kan.Dat er een slecht stuk zit heb ik ook gezien hoor.

En dat ga je vol vloeken ?O-)
 
  • Leuk
Waarderingen: k0en
Terug
Bovenaan Onderaan