Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
quote]Nee,gewoon demonteren die handel.
Gaatjes boren aan weerszijden van de scheur lijkt me alleen zinvol als je door blijft rijden, je moet de scheur toch voorbewerken (lees: uitfrezen/-dremelen) voordat je kunt lassen.
ren lijkt me geen strak plan eigenlijk. Juist bij gaatjes ontstaan spaningsconcentraties...
(edit: en die las je natuurlijk ook dicht )
Onder de las kan ie ook doorscheuren, mijn advies is en blijft afboren.
Spanning in materiaal krijg je door verwarming niet door boren.
Guzzi bakken gaan altijd stuk op die plek, dat is bekend, als je het goed wilt doen moet je de bak er ff onderuit slopen en een nieuw huis ophalen bij onno ofzo, dan druk je je binnenwerk over en klaar, je kunt hem wel lassen maar hij scheurt gegarandeerd verder (al veel vaker gezien namelijk), lassen is sowieso verrekte lastig omdat het een of andere tyfus legering is.....en door de hitte gaat de boel vreselijk werken wat een slecht schakelende bak e.d. tot gevolg heeft....
Guzzi bakken gaan altijd stuk op die plek, dat is bekend, als je het goed wilt doen moet je de bak er ff onderuit slopen en een nieuw huis ophalen bij onno ofzo, dan druk je je binnenwerk over en klaar, je kunt hem wel lassen maar hij scheurt gegarandeerd verder (al veel vaker gezien namelijk), lassen is sowieso verrekte lastig omdat het een of andere tyfus legering is.....en door de hitte gaat de boel vreselijk werken wat een slecht schakelende bak e.d. tot gevolg heeft....
Maar hoe kan het nou dat daar altijd een scheurtje ontstaat?
Guzzi bakken gaan altijd stuk op die plek, dat is bekend, als je het goed wilt doen moet je de bak er ff onderuit slopen en een nieuw huis ophalen bij onno ofzo, dan druk je je binnenwerk over en klaar, je kunt hem wel lassen maar hij scheurt gegarandeerd verder (al veel vaker gezien namelijk), lassen is sowieso verrekte lastig omdat het een of andere tyfus legering is.....en door de hitte gaat de boel vreselijk werken wat een slecht schakelende bak e.d. tot gevolg heeft....
Hard trillen en slechte constructie.
De hamvraag is natuurlijk: trilt die nieuwe bak ook weer kapot?
Laten lassen dat ding door echt ervaren aluminium lasser.Ik denk eerder dat deze schade ontstaat door harde schuivers oid.
dat denk ik ook ja want zowel de Rups als ik hebben er nog nooit last van gehad terwijl we toch vrij lomp tekeer gaan....maar onze brommers zijn allebei 100% zeker schadevrij.....Ik denk eerder dat deze schade ontstaat door harde schuivers oid.
Neenee HP: demonteren die bak!
Enne...doorscheuren onder de las zal niet gebeuren als je het spul door een goeie lassert laat doen: deze slijpt de scheur namelijk helemaal uit tot een V of X-naad om deze vol te proppen met toevoeg.
U begrijpt: ik is lassert ,doe alleen minder met alu meer met RVS....(sorry).
Scheuren zal wel komen door wanddikte die te dun is in combi met trillingen en wangedrag van de berijder
Vandaag tijdens het sleutelen een scheurtje (3 a 4 cm lang) ontdekt in de Guzzi. Wat moet ik hier mee? Even aanzien, kijken of het groter wordt? Meteen lassen? Heb niet zon zin om het blok eronder uit te slopen ofzo...
(Afbeelding)