scheurtje in het blok

sporter

MF'er
18 aug 2004
79
0
Hoogeveen
Help, Wie weet hier raat mee.

Een vriend van mij heeft een motor waar een scheurtje in het blok zit. Waarschijnlijk is een van de schroeven van het afdekkapje van oliereservoir te strak aangedraaid waardoor er een scheurtje in het aluminium is gekomen. Hierdoor lekt hij een beetje olie. Heeft iemand dit ook wel een gehad en wat is hier aan te doen. Is (aluminium) lassen een optie of wordt het een nieuwe carterhelft.

Alvast bedankt.
 
Achter één van die boutjes bedoel je, kan mogelijks gelast worden, moet je echt even bij een specialist langsgaan.

full
 
hoi, 'k heb ook een scheurtje in mijn blok ,aan de ophanging, ik heb het eens laten lassen(lees heel blok demonteren/eruit halen), dat heeft hard geholpen, ik rijd er nu nog mee, aleen 't zien er niet uit.
maar nu gaan we proberen door het opnieuw te lassen, omdaat het nog steeds een beetje erdoor "zweet", neit hard, maar na een paar dagen rijden duidelijk merkbaar.

is het hierna nog niet opgelost, moet'k dat deel wel vervangen(of mischine wel zo laten, het lekt niet fel)
ik heb een 2de hands deel ervan liggen, aleen 't is massa's werk, is trouwens ook het deel van de cilinders '(
 
Scheurtje lekker laten zitten; vetvrij maken met wasbenzine of remmenreiniger en dan een likje vloeibare pakking eroverheen leggen. Ok, je zal altijd wel die rode/blauwe pakking-kit blijven zien, maar kwaad kan het ECHT niet.

Het zorgt er alleen voor dat er daar geen olie meer uitkomt.

vervangen kan ALTIJD nog!!!

TT is getrouwd met vloeibare race-pakking *D
 
Het is de carterhelft waar het scheurtje zich bevindt. Volgens de dealer kost dit 1400 euro. Dit lijkt mee wel eeeerg veeel. Ik had eigenlijk verwacht dat dit regelmatig voorkomt door het te strak aandraaien van het boutje.
 
Het is de carterhelft waar het scheurtje zich bevindt. Volgens de dealer kost dit 1400 euro. Dit lijkt mee wel eeeerg veeel. Ik had eigenlijk verwacht dat dit regelmatig voorkomt door het te strak aandraaien van het boutje.
Dat komt ook regelmatig voor :)

Vaak is het vetvrij maken en monteren met vloeibare pakking voldoende...
Is dit niet zo, dan moet het gelast worden (alleen nadeel is dat als je om je tap heen last.. je het mayb opnieuw moet tappen.. met bijbehordende vijlsel etc)

Vloeibaar metaal is ook een optie soms.. nadeel is dat als je dat b.v giet het nogal door je hele blok heen gaat, dus zul je hem moeten demonteren. (en bovendien is lassen dan toch een beter/goedkopere optie)

Maak anders een fototje :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan