scheurtje in kuip repareren

Spykes

MF veteraan
9 feb 2003
7.706
86
Tilburg
Zoals je op de foto's kunt zien zit er een klein scheurtje in de zijkuipen ter hoogte van het achterlicht (kheb een CBR 600 van '92). Dit is ook nog eens aan beide kappen. waarschijnlijk door het er steeds afhalen van de kuipen. Nu heb ik al een keer geprobeerd dit te maken met "Bison montage kit super" welke ik ook heb gebruikt om mijn gaas erin te zetten maar deze blijft een beetje flexibel en die scheurt nu dus gewoon mee in.

Wat kan ik het beste doen/plakken/lijmen voordat er straks een stukje van me achterkuip af is?

full
 
Heb dit zelf ooit gedaan met 2-componenten polyester en katoenen matjes. Deze matjes sob je vol met de polyester en lijm die aan de binnenzijde van het kuipdeel over de scheur. De buitenzijde kan je dan mooi uitvlakken. Zo sterk dat het niet meer scheurt
 
Heb dit zelf ooit gedaan met 2-componenten polyester en katoenen matjes. Deze matjes sob je vol met de polyester en lijm die aan de binnenzijde van het kuipdeel over de scheur. De buitenzijde kan je dan mooi uitvlakken. Zo sterk dat het niet meer scheurt
precies heb ik ook gedaan met het pootje dat was afgebroken....
zit weer muurvast!!!
 
Eerst smelt je het zootje terug aan elkaar met een soldeerbout met een platte bek van een kleine cm, als je daarop een laag van je montagelijm doen, of bij de motorboer even vragen om een laag tweecomponententenlijm op te doen is het als nieuw.
btw, elke halve cm even met de soldeerbout dwars op de scheur duwen is ok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan