Scheurtje in uitlaat pijp

ZX6Ronald

Die hard MF'er
5 nov 2001
427
0
Ik heb een scheurtje in de uitlaat pijp (ik weet niet of het zo heet :z )

4837


Wanneer ik de motor stationair laat lopen en ik voel met mijn hand onder de uitlaat, dan voel ik 'dampen' er uit komen.. scheurtje is denk ik zo'n 1cm lang en zit precies in de lasnaad.

Kan dit kwaad (vacuum ofzo) :?
 
Ik heb ook zo'n scheurtje in de lasnaad, maar dan op de plaats waar de demper op de uitlaat is vastgelast.
Het is nog heel klein, en er komt maar een heel klein beetje lucht door maar het wordt wel langzaam erger :(

Wat moet ik doen? Nu laten repareren of wat wachten?
 
Als ik die uitlaat er volledig afhaal kan dat dan gelast worden met een halfautomaat??

bedankt voor het advies trouwens

Als je gewoon huis-tuin-keukenlassen (beklede-electrode lassen) bedoelt ben ik bang dat je er dwars doorheen stookt en daarmee het gat alleen maar groter maakt. Mig/Mag lassen (CO2) zou wel moeten lukken.
 
Mijn pa heeft vroeger in de scheepsbouw gezeten en kan lassen als de beste *D

Zit nu bij de brandweeer, maar hebben ze nog een hele grote werkplaats met allerlei lasapparaten.. en hij doet wel voor nop denk ik :)
 
je kan niet zomaar rvs lassen
rvs lassen is een van de moeilijkste manieren van lassen
ik zou het laten doen bij iemand die er verstand van heeft
anders kan je net zo goed gelijk een andere kopen

met vr gr svpeter
 
Als het een piepkleine opening is, Wynn's gum erop (echter brokkelt deze vaak weer af), anders even loshalen en vloeibare, hittbestendige (siliconen) pakking ertussen.

IDD, voor duurzame oplossing is solderen/lassen beter, maar wel bewerkelijker. Heb je zo'n apparaat niet, dan moet je iets he....
 
je kan niet zomaar rvs lassen
rvs lassen is een van de moeilijkste manieren van lassen
ik zou het laten doen bij iemand die er verstand van heeft
anders kan je net zo goed gelijk een andere kopen

met vr gr svpeter

je kunt rvs ook gewoon met staaldraad lassen.
het enige probleem is dat het dan WEL kan gaan roesten.

als je het zelf niet kunt ff uitlaat eraf schroeven en naar een metaalbewerkingsbedrijf in de buurt brengen.

het beste is dat ze de uitlaat ff warm stoken voordat ze hem gaan lassen, dan verdwijnen de spanningen in het materiaal een beetje als hij gelast is. (meestal is het niet nodig)

tig lassen is in iedergeval het beste.(ziet er ook het mooiste uit)
 
Terug
Bovenaan Onderaan