Scheurtje kuip ophangpunt

Speedy33

MF'er
17 jul 2011
146
0
België, Noord-limburg
Hallo,

nadat ik vorig jaar mn motor 2e hand heb aangekocht, ben ik er stilaan aan het achterkomen dat de verkoper toch niet zo eerlijk was als ik dacht..

De motor is dus al eens gevallen op zn linkerkant, maar de schade was heel goed weggewerkt. (stom dat ik het bij aankoop niet zag.. )

Maar nu, een half jaar later begint de schade terug te komen aan mn ophangpunt van mn kuip. Het scheurtje, dat waarschijnlijk was weggewerkt, is er terug. :( :(

Wat kan ik hier het best mee doen?
-zo laten, het scheurt vast niet verder.. het is alleen niet mooi
-zo snel mogelijk iets aan doen of je kan je kuip weggooien
-...

overigens kan ik er zelf sowieso niets aan doen, ben niet technisch aangelegd :-)
wat zou een dealer ervan zeggen? ik heb geen zin om er veel geld aan uit te geven, wat is de beste oplossing?

het scheurtje:
axb4fk.jpg
 
Op ebay kijken wat een ander deel kost, dan kan je afwegen of je het gaat repareren of vervangen.

De foto is ook niet helemaal duidelijk, zijn al die lijntjes die ik zie scheurtjes ?

Je kan een klein gaatje aan het einde/begin van de scheur boren zodat deze niet verder loopt.
 
GEEN epoxy matje oid gebruiken, dat hecht onvoldoende, zeker op zo'n montagepunt.
Je kunt de kuip prima kunststof (laten) lassen. Een goede las is net zo sterk als het originele materiaal. Je zult 'm daarna wel weer moeten bijwerken qua lakwerk.
 
Laatst bewerkt:
Als het polyester is dan met epoxy en aramide/carbon doek verstevigen.
Op het einde van de scheur indien mogelijk een gat rond 8 boren. Dan dichtweven met epoxy en matjes carbon of aramide.

Als het ABS is dan moet je het lassen, maar een kunststoflas is zwakker dan het overige materiaal.
 
GEEN epoxy matje oid gebruiken, dat hecht onvoldoende, zeker op zo'n montagepunt.
Je kunt de kuip prima kunststof (laten) lassen. Een goede las is net zo sterk als het originele materiaal. Je zult 'm daarna wel weer moeten bijwerken qua lakwerk.
enig idee waar ik dit kan laten doen?
bij een gewone motor dealer of...
en hoeveel denk je dat ik kwijt zou zijn?

grt
 
Terug
Bovenaan Onderaan