Schiet uit zn versnelling

DvO

MF veteraan
19 apr 2006
1.275
0
Gouda
Ik heb al een paar keer gehad dat ik z'n 2 rij, en als ik dan het gas open trek dan lijkt het net alsof hij uit zn versnelling schiet.
Daarna schiet hij er ook gewoon weer in.
Maar het resultaat is dat het lijkt alsof ik met hoge toeren van zn 5 naar zn 1 schakel ofzo.


Iemand een idee?


(R1 99)
 
schakelvork versleten , tandwielen of schakelgroeven versleten.
de bak moet sowiezo open gemaakt worden om te inspecteren en/of revisie.

koppelingsplaten versleten : dan trekt ie constant slippend op met veel toeren en weinig trekkracht.
dat is dit absoluut niet.

ps: jij hebt deze toch pas gekocht ?
ik las dat je achterschokdemper ook al kapot was.
misschien kun je deze R1 beter terugbrengen.
 
Heb deze inderdaad net gekocht..
Dealer was vandaag dicht dus moet er zowiezo morgen heen.

Ding terug brengen, tja.. denk niet dat, dat zo makkelijk gaat.


Als ie uit de versnelling schiet zijn het alleen een hoop toeren.
Maar het is nu constant, durf nu echt geen bochten in zn 2 te nemen.
Dus laat em lekker staat tot morgen.
 
Ding terug brengen, tja.. denk niet dat, dat zo makkelijk gaat.
]
ech wel, als dat brommertje niet goed blijkt te zijn kun je haar gewoon terug brengen.
Wel of geen garantie, je bent bij de wet zo beschermd dat dit dus mogenlijk is.
Hun de boel laten fixen is ook een idee,denk dat ze je daar ook in moeten helpen.
Maar dat moet je effe opzoeken want dat weet ik niet zeker.
 
jep weet ik zeker, is gewoon bij de wet geregeld en ik heb er ervaring mee.
Aankoopbedrag krijg je ongeveer terug.
De gereden kilometers brengen een waarde vermindering met zich mee en dat zul je dan ook van het aankoopbedrag af moeten tellen.
 
Ik heb er nu bijna 3k km mee gereden.
ding was 8k.. wat kan ik ONGEVEER terug verwachten?

Ennuh net gekocht en dan 3000 gereden hebben, wat is net? Want in 3000km kun je die complete motor verneukt hebben. Die krijg je niet zo snel meer omgeruild... Denk dat hans met even omruilen dacht dat jij met "net gekocht" een andere tijdsperiode aangeeft.
 
Typisch yamaha kwaaltje.

Je zou toch denken dat ze dat inmiddels onder de knie zouden hebben.

XS1100
V-max
FZR vorlnes mij ook.

Nokken van in de bak slijten af en je bent de pineut......

Sterkte

Yamaha's met relatief veel vermogen en/of een grote stap tussen de 1 en 2 hebben hier wel es last van.Grotendeels is de berijder verantwoordelijk voor de snelle slijtage(misschakelen,bruut opschakelen)

Frans
 
idd is best jammer want voor de rest zijn het super betrouwbare blokken die haast niet stuk te krijgen zijn....

eigenlijk moeten Yamaha en Honda met elkaar gaan fuseeren: honda's haast perfecte versnellingsbakken en yamaha's extreemheid en mooie design :Y
:+
 
Typisch yamaha kwaaltje.

Je zou toch denken dat ze dat inmiddels onder de knie zouden hebben.

XS1100
V-max
FZR vorlnes mij ook.

Nokken van in de bak slijten af en je bent de pineut......

Sterkte
:^ heb ik ook gehad, van nokken van je versnellingsbaktandwielen zijn dan de scherpe randjes afgesleten waardoor hij bij volle belasting van je dokken afglijd. dure grap, blok moet helemaal uit elkaar...
-O- -O- -O- -O-
 
gister zat ik aan het proefrijden op een motor die ik mischien ga kopen.
maar volgens mij schoot hij ook uit zen versnelling.
trok het gas open tot ongeveer 9000 toeren en toen knalde de toeren in 1 keer naar de 13000 ongeveer. wat is er aan de hand.

is het verstandig om dit ding te kopen hij is wel van een bekende.
heb er al een paar dagen op de gereden maar toen deed hij niks.maar gister had hij het zo in eens 2 keer . heb er zelf geen verstand van en wil geen miskoop doen
 
Mijn XS 1100 had net nieuwe tandwielenvoor de 2e versnelling.
Bij proefrijden bleek ook de eerste naar zijn malle moer te zijn.
Hebben ze toen moei gerepareerd.

Bij sommige motoren kun je de bakssen eruithalen ZONDER het complete blok te moeten slopen.
Scheelt veel werk maar het is wel een enorm gepriegel.

En dat Yamaha nou zulke goeie blokken maakt valt ook wel mee.

FZR/ R1 olie zuipen na 40.000 km
TRX heeft een tijd last gehad van ovale cilinders/zuigers
XS750/850 start kut als ie warm is
FZR/VMAX/XS1100 versnellingsbakproblemen 2e versnelling

Het enige wat mij dwars zit is het feit dat de XJR1300 minder mechanisch geluid maakt dan mijn Soez Gixxer 1100W. En dat zijn echt kogelvrije blokken.

Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan