schijf vervangen?

BasH

Die hard MF'er
21 sep 2003
307
0
Amsterdam
Ik ben laatst weggereden met mn schijfrem slot er nog op. (kan iedereen overkomen |( )
Maar nu zit er dus een deukje in het gat van de schijf.
De remschijf zelf zit nog wel los in de busjes en is niet krom.
verder voel ik ook niets met remmen...

Dus wat zouden jullie doen; vervangen of gewoon doorrijden?


full
 
Ik heb die schijf in levende lijve gezien, al die rondjes/popnagels die de schijf met het binnenste deel verbinden, kan je allemaal nog gewoon rijd draaien, en ze gaan allemaal even stroef. Het lijkt er dus op dat er geen spanning op staat...
 
Ik ben alleen een beetje bang dat het middelste deel zwakker is gewoden, en kan breken bij hard remmen..
weet iemand toevallig of de linker er rechter schijf identiek zijn? :)
 
Controleer goed de remklauw bevestiging. Ik heb er diverse gezien die gescheurd waren door zo'n geintje. De enige manier om dit goed te controleren is de remklauw demonteren.
 
Vrijwel zeker dat je gewoon met die schijf door kunt rijden zonder dat er wat mee gebeurt, maar ik zou 't zelf niet doen.

Wat dit soort dingen betreft ben ik nou eenmaal een enorme muggenzifter, bij de minste twijfel vervang ik spul.
 
Vrijwel zeker dat je gewoon met die schijf door kunt rijden zonder dat er wat mee gebeurt, maar ik zou 't zelf niet doen.

Wat dit soort dingen betreft ben ik nou eenmaal een enorme muggenzifter, bij de minste twijfel vervang ik spul.

Mee eens !! Ziet er nog goed uit, geen beginnende (haar) scheurtjes, dan kleine kans dat dit alsnog gebeurt. Maar ach, ik heb met erger rondgereden :X

Bij afslijpen van de bussen per ongeluk ook een laagje van de schijfdrager geslepen (en daarmee heb ik ook altijd doorgereden, want zolang er geen scheur in komt is het sterk).

Kan best wel wat hebben hoor daar O-)

Maar vaak is het het gevoel dat zegt; vervangen, want het weerhoudt me om er 100 % vertrouwen in te hebben. Zo zou het eigenlijk ook moeten, want het is wel je leven 8-) . Anderzijds, je materiaal kan heeeeeeeeeeel wat hebben voordat het echt kapot gaat ;)

Iets anders dat ik zag op de foto dat meer zorgen baart, zijn die bussen. Die hebben volgens mij lekker de drager lopen uitwalsen. Dat had ik ook. Totdat ze bijna uit hun hokje springen. Als je je schijf ten opzichte van de drager kan bewegen (als je tegen de zijkant van je schijf kijkt en dan kloksgewijs de schijf t.o.v de drager kan bewegen) dan is het vervangtijd. van bussen en drager!! De schijf zelf is van gehard staal of gietijzer, de drager van van alu of ander lichter materiaal. Die gaat eerder!!
 
Vrijwel zeker dat je gewoon met die schijf door kunt rijden zonder dat er wat mee gebeurt, maar ik zou 't zelf niet doen.

Wat dit soort dingen betreft ben ik nou eenmaal een enorme muggenzifter, bij de minste twijfel vervang ik spul.

Ik heb daar hetzelfde idee bij. het kost wel geld maar het zou mij geen lekker gevoel geven als ik op de motor zit. en als dat spul kapot scheurt gebeurt dat altijd op een rotmoment (als je het vol belast).
 
Mochten er op dit moment wat scherpe randjes zitten aan die beschadiging, maak ze effe mooi rond met een vijl of met een dremeltje. Iets wat strake en glad is gaat minder snel scheuren, of eigenlijk NIET scheuren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan