schijfremmen?

BuyorNot

MF'er
7 jun 2004
35
0
Eindhoven
hoi,

Ik heb een CB750 k7 met een enkel schijfrem linksvoor, zoals het af fabriek hoort.

Ik wil er rechtsvoor ook een hebben, dus jawel 2 schijfremmen in totaal, zoals op een F2 standaard is bijvoorbeeld.

De vraag kan ik een schijfrem [in zijn geheel] van een F1 linksvoor gebruiken om die rechtsvoor op de K7 te zetten? En zijn er dan zaken waar ik op moet letten. Ik namenlijk een set van een F1 overnemen maar wil eerst even zeker weten of dit wel zin heeft.

Als ik zo naar mijn voorwielnaaf en voorvork van de K7 kijk zijn er wel de bevestigingen voor aanwezig, weet alleen niet zeker of die veronderstelling klopt ,en hoe dan met de km teller kabel zit.

alvast bedankt,
sander

Ps. Ik weet dat er een forum is voor techniek, maar dacht dat ik hier sneller een antwoord krijg van medebrikkers die misschien al eens zo'n trukk hebben geprobeerd. :?
 
Laatst bewerkt:
Schijf kan dubbel idd. Ik denk dat je een f1 schijf/klauw wel kunt gebruiken ja. Alleen de telleraandrijving moet je wat aanpassen, maar da's geen ingewikkelde klus. Resultaat:

full
 
He Jochem,

superbedankt voor de snelle respons, ik kon het setje nl over een uur halen zag het staan en kom toevallig in de buurt :9 Nou, dan gaat het plan door.

Wordt het niet is tijd voor een "JOCHEM WEET RAAD" forum inmiddels :+

Sander
 
Geen garantie he? ;-) Controleer ff of de klauwen hetzelfde zijn (denk 't wel)

Ik heb geloof ik nog ergens een documentje over het aanleggen van een tweede schijf. Zal eens kijken of ik je dat kan mailen. Als je piccies nodig hebt ofzo, mail me maar ff dan!
 
graag! ik zal je dit weekend wel even buiten om het forum een mail sturen, wilde je zowiezo nog het een en ander vragen over mijn K7, en dan heb je mijn niet-spam-e-mail-adres ook meteen *D
Thnx
Sander
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan