schijfremslot: Abus detecto 8077

Dawid127

Die hard MF'er
23 feb 2012
292
13
Utrecht
Hoi,

Ik ben van plan om een schijfremslot met alarm te kopen: de abus detecto 8077. Maar eerst ben ik benieuwd naar interessante ervaringen/meningen. Is zo een slot de 130 euro waard? Of kan ik beter investeren in een betere schijfremslot, maar dan zonder alarm?

Eerst wilde ik zelf een alarm systeem installeren van spyball. Maar ik heb begrepen van een medewerken van de motoport dat je die alleen mag laten installeren, wil je een certificaat krijgen. Klopt dit?

Gr. Dawid
 
Dat laatste klopt inderdaad. Je moet 'm dan ook regelmatig (ik geloof elke 2 jaar) laten controleren om het certificaat geldig te houden.
 
Schijfremslot eenmaal laten zitten en trachten weg te rijden, deuk in je ego, krassschade, spatbord enz.. -O-

Alarmpje in je schijfremslot helpt daar mooi tegen.
 
Schijfremslot eenmaal laten zitten en trachten weg te rijden, deuk in je ego, krassschade, spatbord enz.. -O-

Alarmpje in je schijfremslot helpt daar mooi tegen.


Deze ook:
500825.jpg
 
Schijfremslot eenmaal laten zitten en trachten weg te rijden, deuk in je ego, krassschade, spatbord enz.. -O-

Alarmpje in je schijfremslot helpt daar mooi tegen.

Even naar je remschijf kijken helpt ook.
 
Haha klopt. Alarm is meer voor de afschrikeffect. Ik denk dat ik een 2dehandse ga halen :)

Als de installatie van een alarmsysteem niet zo prijzig zou zijn, was ik voor die optie gegaan. Je zou denken dat een bedrijf (die het vaker doet), het zaakje in een uur of 2 wel zou hebben geinstalleerd. Toch vragen ze er al snel 300 euro voor.
 
1 x helaas mijn voorspatbord moeten vervangen. Kijk natuurlijk altijd tot ik een keer haast had! Nu de truc met de gele kabel, ik moet zeggen dit werkt idd perfect.
 
Volgens mij werkt dat alarm voor geen meter als de motor gewoon een bus wordt ingetild.

Het gele koordje is trouwens helemaal top!
 
Ik zat over deze slot ook na te denken of ik die wel of niet moet aanschaffen.

Volgens mij werkt dat alarm voor geen meter als de motor gewoon een bus wordt ingetild.

Het gele koordje is trouwens helemaal top!

Maar dan gaat de alarm alsnog af. Het verandert natuurlijk niks aan de feit dat de motor met een ander slot beter bevestigd moet worden op zijn plek.

Koordje werkt inderdaad mooi.
 
Ik heb ook een remschijf slot met een koortje en gele ring die je om je handvat doet, maar hoorde laatst, dat de binnenring simpel uit je remschijf geschroefd kan worden.
 
Ik heb zelf de detecto 8000, waar ik redelijk tevreden over ben.

Ja, je kunt een geel koordje gebruiken, maar ik vind het vrij knullig staan eigenlijk. Daarbij kan een grapjas het koordje ook van je stuur halen. Dus ik ben blij dat hij herrie maakt voor mezelf, naast dat het ook werkt als extra barriere tegen gelegenheidsdieven en ouders die hun kinderen op de motor willen zetten. Tegen het in een bus tillen van de hele motor doet het alarm waarschijnlijk vrij weinig, maar daar kan je een ketting voor aan het slot vastmaken.

Komen we gelijk op de reden waarom ik niet tevreden ben met de 8000: ik heb er dus een ketting bij gekocht, maar wanneer ik de ketting in het slot plaats, kan het slot niet meer op mijn remschijf geplaatst worden. De ruimte tussen remschijf en velg is daar te krap voor. (Helaas kwam ik daar pas achter toen ik maanden na aanschaf een keer in de grote stad kwam.)

Ander minpunt is dat er geen beugel voor de 8000 leverbaar is, waardoor hij verplicht onder het zadel opgeborgen moet worden. Ik weet niet of dat met de 8077 anders is.

Zelf zit ik ook te denken om een 8077 met ketting te kopen, maar ik heb nog geen winkel gevonden waar ik 'm inclusief ketting kan proberen.

Ik heb ook een remschijf slot met een koortje en gele ring die je om je handvat doet, maar hoorde laatst, dat de binnenring simpel uit je remschijf geschroefd kan worden.
De remschijf kan inderdaad vrij makkelijk losgeschroefd worden, wat mogelijk de oorzaak is geweest van deze diefstal, maar de designflaw van dat slot zit niet in de detecto 8000/8077: die krijg je denk ik niet los zonder de as los te schroeven of schijf/slot los te zagen.
 
Dat denk ik ook Leyo.
Het hele slot kan volgens mij niet onder je zadel of je moet een topkoffer hebben.
 
Dat denk ik ook Leyo.
Het hele slot kan volgens mij niet onder je zadel of je moet een topkoffer hebben.

Ligt er waarschijnlijk aan bij welk type motor, bij een oudere type gsx f (tot 1998) past deze wel netjes onder het zadel bovenop de accu in bijgeleverde tas.
Nu is de 8077 wel een stuk lichter dan de 8000 in gewicht dus zou ik die kopen.
 
Ik zit er ook over na te denken om zo'n abus detecto slot te kopen voor mijn zx6
Maar nu zit ik te twijfelen over de Detecto 8000 of de Detecto 8077.

Zowiezo koop ik hem dan met zo'n loopslot.
Die Detecto 8077 is wel een stuk lichter, maar ik vraag me af of die kwa de manier waarop die sluit, wel net zo veilig is als die 80001, die wat meer omsloten lijkt/is.
tips?
 
Laatst bewerkt:
Men heeft het over de schijf losschroeven.

Voor zover ik weet moet dan toch eerst het voorwiel er af??? Lijkt mij niet dat ze op straat je voorwiel er af gaan schroeven en daarna je schijf als dat ding lawaai maakt. Dit geldt dan voor elk schijfslot...

Die met ketting is dan toch wel heel handig.
 
Laatst bewerkt:
Ze draaien de bouten van de remschijf los waardoor die met slot en als kan draaien, daar hoeft het wiel er niet perse voor uit.

Een slot met een alarm, KAN daar tegen helpen. ergens aanvast zetten verkleint de kans dat ze hem dan alsnog optillen en meenemen.
 
A H, alleen los dus en niet er af.
Ik snap het. -O- -O- -O- -O- -O- B|

Goed, kettingslot variant dus voor wat extra veiligheid.
 
Ik heb zo n Abus alarm schijf ding. Handige is dat je geen koord nodig hebt omdat hij afgaat als je hem zou starten of erop gaat zitten.
 
Dat is inderdaad wel handig

BTW: ik had even navraag gedaan over het verschil tussen de detecto 8000 en de 8077:
kreeg ik dit al antwoord..:
'De 8000 is voor 80% van de motoren geschikt, de 8077 is eigenlijk alleen maar geschikt voor off the road motoren.

Dit komt omdat het beugeltje langer is dan de sledge schijfremslot, neem je wel de 8077 beschadigd dat waarschijnlijk de schijf."


Whuuuuut? Is dat zo? iemand ervaring hiermee?
 
Haha sorry hoor maar je bent wel heel simpel of onder invloed als je je slot vergeet hoor kom op !
En dat je dan gaat miepen dat je dat "LULVERGEETJESLOTNIETKOORTJE" niet stoer vind staan, whaha!

Ik doe mijn schijfslot altijd achter trouwens én standaard een kettingslot hoog door het voorwiel en hoog aan een object vast.

Alleen een schijfslotje doe ik alleen in de schuur nooit op straat.
Doe je dat wel dan liever door je achterremschijf.
Voorwiel til je nog wel op met 2 man en rij je hem op het achterwiel weg.
Het achterwiel wordt wat lastiger denk ik.
 
Ik ben heel simpel. Ben nog nooit mijn schijfslot vergeten. Wel bijna. Keurig het koortje er af gehaald, verder klessebesse, alles aantrekken en zitten. Starten en naar mijn maat kijken met een blik van "waarom sta je mij zo stom aan te gapen?" (held dus)

Ik vergeet wel mijn huissleutel in mijn huis. Vergeet mijn motorsleutel in mijn motor en vergeet mijn auto op slot te doen.

Maar verder heb ik nergens last van. O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan