Schijfremslot achter

Gerard

MF veteraan
9 jul 2010
2.852
2
Groningen/Tynaarlo/Assen (TT)
Zat even nog naar de scheur in het voorspatbord van mijn Gixxer te kijken :( en keek naar mijn remschijf achter....

Daar past het schijfremslot ook gewoon in!

Scheelt schade mocht je hem een keer zijn vergeten te verwijderen :X
 
ben het tot nu 1 keer vergeten (aan het voorwiel). had het fluor gele touwtje wel gebruikt, maar zit zodanig strak dat het te dicht tegen de voorvork zat en ik het niet gezien had. gelukkig was ik de fiets met de hand aan het verplaatsen toen ik 'klunk' hoorde. niets aan de hand. span nu het gele ding van het linker handvat naar het rechter. kan niet missen...

waarom levert het van achteren minder schade op als je het vergeet? stomme vraag waarschijnlijk... motor-afhankelijk?
 
Zat even nog naar de scheur in het voorspatbord van mijn Gixxer te kijken :( en keek naar mijn remschijf achter....

Daar past het schijfremslot ook gewoon in!

Scheelt schade mocht je hem een keer zijn vergeten te verwijderen :X

En dan schade aan je achterbrug/-rem...

Goed idee :X
 
Gewoon een touwtje er omheen doen en aan je stuur doen.
Of zoals ik er een alarm op heb zitten zet je je motor recht gaat gelijkt het alarm af kan niet missen.
 
Koelkast/whiteboardmagneetje op je contactslot is de beste reminder.
00020408.gif
 
Hij kan ook vaak door je tandwiel achter, nog beter en minder kans op schade. Bovendien lastiger voor de boefjes om te verwijderen
 
Nog een hoop geld voor een stuk plastic ;)

Voorkeur gaat toch naar blauw uit, en loopt mooi over vanaf de kuipdelen :)


Carbon is geen pastic..... :+


Ik houd mijn slot toch gewoon in mijn voorschijf, past niet achter en ik hang het touwtje altijd van het slot naar mijn gashendel dus dan zie je het vanzelf
 
Sorry hoor, maar ik vind het niet echt slim om een slot te vergeten. Losmaken, da's toch gewoon het eerste wat je doet! Nog voor de rest van het ritueel.
Wel rot dat het je gebeurt....hopelijk niet teveel schade?
 
Laatst bewerkt:
Sorry hoor, maar ik vind het niet echt slim om een slot te vergeten. Losmaken, da's toch gewoon het eerste wat je doet! Nog voor de rest van het ritueel.
Wel rot dat het je gebeurt....hopelijk niet teveel schade?

Lijkt mij inderdaad ook, eerste wat je doet is je sloten eraf toch? bijna hetzelfde als het slot van je deur open doen voordat je naar binnen gaat ;) ok daar kan je hem dan ook wat moeilijker vergeten :')
 
Tja maar iedereen vergeet wel eens wat, vooral als je uit je gewone doen bent. Ik ben het schijfremslot twee keer vergeten in de afgelopen 15 jaar. Beide keren tijdens de vakantie. Hoofd vol met de rit van die dag en dan zomaar kleng. Beide keren gelukkig geen schade omdat de motor altijd op de middenbok staat en dan klengt ie tijdens het van de bok afduwen ;)
 
Sorry hoor, maar ik vind het niet echt slim om een slot te vergeten. Losmaken, da's toch gewoon het eerste wat je doet! Nog voor de rest van het ritueel.
Wel rot dat het je gebeurt....hopelijk niet teveel schade?

Als er veel in je hoofd omgaat wil je het wel eens vergeten.
Of het dan verstandig is om te gaan rijden is een 2e.

Ben zelf 2x in 10 jaar het schijfremslot vergeten, echter elke keer zonder de motor te starten, maar een kant op te duwen om daarna wel te willen gaan starten. Eerste keer is mijn kmtellerkabel daardoor kapot gegaan, 2e keer een krasje op de voorvork. En die 2e keer zat er zelfs gewoon nog het koordje om m'n stuur heen. :/
Beide keren dus heel zachtjes, maar toch genoeg om schade te veroorzaken. Gelukkig niet op m'n bek gegaan, dat zou pas erg zijn (en helemaal bij een vol terras in de zomer!). :o


Maar door m'n achterschijf doe ik geen slot....
 
Laatst bewerkt:
Yup, zeker als je motor niet aan een paal vast staat snap ik een schijfremslot voor niet.
Voorwiel optillen en weg is je motor. Als je achterwiel vast staat moeten ze iig de hele motor optillen.
Geblokkeerde schijf losdraaien en wegrollen met minder remvermogen...

Vandaar die alalrmschijfremslotjes, en dan nog...
 
Doe altijd de sleutel van de motor zelf in het hoesje van mijn remschijfslot, zo vergeet je het ook niet ;)
 
Waarom van dat soort sloten gebuiken .... Kies een verzekeraar die die rommel niet vereist op een fiets van minder dan een "x' bedrag ..... en wat ik zie zijn 't allemaal posters met fietsen die (ruim) onder de 15K dagwaarde zitten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan