Schijnboetes ! Bestaan deze ?

arbaces

Die hard MF'er
30 sep 2006
552
0
Ik krijg het idee dat ik soms een geel papiertje krijg maar dat de agent(en) in kwestie alsnog later besluiten er niks mee te doen ?

Bestaat dit, of duurt het soms maanden voor je een bericht krijgt ?

Is dit een nieuwe (of oude) manier om iemand even op zijn plaats zetten ?
 
Ik krijg het idee dat ik soms een geel papiertje krijg maar dat de agent(en) in kwestie alsnog later besluiten er niks mee te doen ?

Bestaat dit, of duurt het soms maanden voor je een bericht krijgt ?

Is dit een nieuwe (of oude) manier om iemand even op zijn plaats zetten ?

dat idee kreeg ik ook...
was vorigjaar mei gepakt op mn brommert.. (lees: zwaar opgevoerd ding, 90op autoteller... vriendin zat achterop met tegenwind)...
ik kreeg een speech van hier tot tokio, en een boete voor de snelheid...
bijna 1jaar later nog niets :W
 
dat idee kreeg ik ook...
was vorigjaar mei gepakt op mn brommert.. (lees: zwaar opgevoerd ding, 90op autoteller... vriendin zat achterop met tegenwind)...
ik kreeg een speech van hier tot tokio, en een boete voor de snelheid...
bijna 1jaar later nog niets :W

als hij na een jaar niet bij je op de mat licht hoef je niet meer tebetalen is hij verjaart.

en kunnen ze er niets meer aan doen.
 
Ik krijg het idee dat ik soms een geel papiertje krijg maar dat de agent(en) in kwestie alsnog later besluiten er niks mee te doen ?

Bestaat dit, of duurt het soms maanden voor je een bericht krijgt ?

Is dit een nieuwe (of oude) manier om iemand even op zijn plaats zetten ?


hmmm, das beter... Ik heb hem wel eens dubbel gehad :(
 
Ik heb zelf een keer een boete gekregen omdat ik m'n rijbewijs niet bij me had. Ik was de Bob (in een koekblik inderdaad ;) ) Netjes het verhaaltje uitgelegd en vriendelijk als onze blauwe petten drager was zei hij dat hij toch een boete moest uitschrijven. Ik had geen zin om me er druk om te maken, ik zat immers fout dus ik vond het allemaal goed. De boete zou ik thuisgestuurd krijgen, nooit meer wat van gezien, het was welliswaar maar 50 euro, maar ik kon het gebaar zeker waarderen. Daarom blijf ik altijd maar zo vriendelijk en beleefd mogelijk, voor hetzelfde geld matsen ze je op dit soort dingen. Al wil ik nog wel heel graag een opmerking uit het rare vragen topic gebruiken:

Agent vraagt aan mij bij het aanhouden op de motor langs de weg:

Agent: Waarom reden we te hard?

Ik: Geen idee, maar ik denk omdat jullie mij probeerden bij te houden.

Einde gesprek, agent begint meteen te schrijven... B|


Geniaal.
Ik geloof in ieder geval dat binnen 6 weken na de overtreding de boete binnen moet zijn en dat jij daarop nog eens 6 weken hebt om te betalen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens m'n oom (politiechef) gebeurd het inderdaad wel eens. Kan om meerdere redenen.

- Je laten schrikken. Agent zit al aan z'n quotum en heeft geen zin in de papierwinkel (weet niet precies hoeveel dat is voor een boete, maar goed), maar kan het ook niet maken je 'gewoon' te waarschuwen.
- Je daadwerkelijk matsen, onder motto "kan gebeuren".
- Hij is z'n eigen kopietje kwijt.
 
Volgens m'n oom (politiechef) gebeurd het inderdaad wel eens. Kan om meerdere redenen.

- Je laten schrikken. Agent zit al aan z'n quotum en heeft geen zin in de papierwinkel (weet niet precies hoeveel dat is voor een boete, maar goed), maar kan het ook niet maken je 'gewoon' te waarschuwen.
- Je daadwerkelijk matsen, onder motto "kan gebeuren".
- Hij is z'n eigen kopietje kwijt.
Een agent hier op het forum heeft dit idd wel eens meegemaakt, dat hij na maanden nog een paar "mini's" vond in een motorjaszak. Dan heeft de burger dus een mazzeltje ;)
 
Inderdaad dat kan gebeuren. Het is mij ook wel eens overkomen. Voordeel schutter noemen we dat. Maar vergis je niet, hij kan na een paar maanden nog binnen komen.
 
dat idee kreeg ik ook...
was vorigjaar mei gepakt op mn brommert.. (lees: zwaar opgevoerd ding, 90op autoteller... vriendin zat achterop met tegenwind)...
ik kreeg een speech van hier tot tokio, en een boete voor de snelheid...
bijna 1jaar later nog niets :W

Ook nog niets van moeder Justitia? Je moet nog een jaar met gekruisde vingertjes rondlopen. Deze overtredingen vallen niet meer onder wet Mulder, maar onder Strafrecht. En daar staat 2 jaar voor :Z
 
Tja, blijft mensenwerk.
Soms denk je achteraf: ach, voordeel schutter. Soms vergeet je 'm gewoon. Soms raakt ie verloren in de stapel papierwerk die in de pijplijn naar justitie zit.

Ik heb 'm nog nooit uitgereikt als een soort "schrikmethode", als ik 'm uitschreef was het de bedoeling om 'm door te laten gaan. Maar soms rij je weg en denk je: ach, was geen aso en we maken allemaal wel eens een foutje......
 
Heb ik wel eens gehad.
Ik moest naar cursus in amsterdam, en de eerste drie dagen ging allemaal prima, straat met bijna geen parkeerplaatsen, maar wel een parkeertereintje aan het einde.
dag vier, parkeerplaats dicht. Zonder waarschuwingen ofzo, dus dat halve industrieterrein stond fout.....en oom agent flink schrijven natuurlijk (op zich terecht)
Wel jammer dat het meteen voor 'hinderlijk parkeren' was ipv fout parkeren (boete bedrag verschilt geloof ik).

Maar ik denk dat de agent in kwestie toch door genoeg mensen er op is gewezen dat ze niet zo veel keuze hadden door het ontbreken van een waarschuwing (dag erna hadden de meeste mensen auto thuis gelaten). De boete is nooit bij mij thuis gekomen, en ik heb begrepen van de zaak waar ik les kreeg, ook niet bij een hoop anderen....

*O* *O*

Overigens, ik vond het dus niet vreemd dat er geschreven werd, maar vond het ook niet erg natuurlijk dat ik hem niet kreeg :P
 
We waren een keer met een stuk of 9 man in een slooppand, beetje helpen de boel te slopen O-)

Was hilarisch en eng..heel eng :') was natuurlijk pikke donker en het was al een keer gebruikt als kraakpand, we dachten dat er miss enge zwervers zouden zitten -O-

Maarja.. we maakte dus wel een beetje veel herrie, en op het eind van het blok woonde nog wel mensen.. die hebben dus politie gebeld. Die stonden dus opeens voor ons neus.

Nja, ze hadden hun boete boekje niet bij hun ofzo, schreven onze gegevens op een kladje.. en we zouden een boete voor baldadigheid krijgen.. die we dus nooit gehad hebben. :)
 
Boete van 40 km te hard met de brommer binnen de bebouwde kom, (ja was ook niet slim), na 2 jaar nog niet binnen. Heb de hoop al opgegeven.... :}
 
Ik moest in januari voorkomen voor een art 5. die ik had opgelopen in juni 2006 (natuurlijk onterecht).
Sta ik voor de deur van het gerechtsgebouw, kwam ik erachter dat ik mijn portemonee was vergeten en daardoor kon ik dus niet de auto parkeren (alles betaald parkeren). Bovendien kon ik me ook niet daardoor legitimeren en ben toen dus maar weer naar huis gegaan. Ik ga ervan uit
dat je dan bij verstek wordt veroordeeld.... tot op heden echter nog niets ontvangen of gehoord ......

Ik wacht maar af ...........:-)
 
In 2001 mogen ervaren.
Rechts inhalen, 90 km/h binnen bebouwde kom en stapvoets rood licht. ( had een beetje haast )
Hij was alleen, in uniform en reed in een paarse VW Polo.

Schreef mijn gegevens op ( geen boekje bij zich ) en zou mij voor rood licht bekeuren.

Nooit meer wat vernomen.
 
Ooit bekeurd door een agent ivm op de busbaan rijden, hij had zelf geen schrijfgerei bij zich, dus ik dacht: 'heey, dat gaat mooi niet door!' 6 weken later wel een donatieformulier voor CJB van 75 euro B|
 
Ooit is gehad op een vrijdag in Sept 2006 dat ik op de opgefokte Zündapp van een kameraad reed, die moest mee naar het bureau voor een rollerbankcontrole. Daar is ie dus nooit opgeweest, die agenten zeiden later dat de ene dacht dat de ander had gezegt dat ie op de roller moest en de ander dacht het zelfde. Volgens mij hebben ze gewoon voor old-times sake ff een paar rondjes achterop de politieparkeerplaats gereden :+

Die maandag er op reed ik op mijn pekel-Zündapp weg van (avond)school. Werd ik staandegehouden omdat mijn achterlicht kapot was, direct ter plaatse vervangen, maar bleven toch schrijven, nog gevraagt of het de bedoeling was dat ik achterstevoren op m'n brommert ging zitten zodat ik het achterlicht ipv. het verkeer in de gaten kon houden. Boete overigens ook nooit gekregen.
 
ik reeg eens een flip thuisgestuurd van het cjib, dat ik 140 ergens had gereden. ik heb nooit betaald, gezien mijn condor(om die motor ging het) een top heeft van 110.
ik heb er verder nooitrwat van gehoord, was echter van plan om het voor te laten komen...
 
~
Ik krijg het idee dat ik soms een geel papiertje krijg maar dat de agent(en) in kwestie alsnog later besluiten er niks mee te doen ?

Bestaat dit, of duurt het soms maanden voor je een bericht krijgt ?

quote]

Ja, kan.

Kan ook.

Soms vergeten verbalisanten ook gewoon t origineel in te sturen, of komen m weken of maanden later weer tegen en gooien m dan weg ipv alsnog in te sturen.
 
Ik heb zelf een keer een boete gekregen omdat ik m'n rijbewijs niet bij me had. Ik was de Bob (in een koekblik inderdaad ;) ) Netjes het verhaaltje uitgelegd en vriendelijk als onze blauwe petten drager was zei hij dat hij toch een boete moest uitschrijven. Ik had geen zin om me er druk om te maken, ik zat immers fout dus ik vond het allemaal goed. De boete zou ik thuisgestuurd krijgen, nooit meer wat van gezien, het was welliswaar maar 50 euro, maar ik kon het gebaar zeker waarderen. Daarom blijf ik altijd maar zo vriendelijk en beleefd mogelijk, voor hetzelfde geld matsen ze je op dit soort dingen. Al wil ik nog wel heel graag een opmerking uit het rare vragen topic gebruiken:

Tuurlijk helpt het om je normaal te blijven gesdragen.




Geniaal.
Ik geloof in ieder geval dat binnen 6 weken na de overtreding de boete binnen moet zijn en dat jij daarop nog eens 6 weken hebt om te betalen.

Eerst even opzoeken of je info wel juist is als je zoiets post, dit klopt iig niet, wat betreft die termijnen ;)
 
Heb ik wel eens gehad.
Ik moest naar cursus in amsterdam, en de eerste drie dagen ging allemaal prima, straat met bijna geen parkeerplaatsen, maar wel een parkeertereintje aan het einde.
dag vier, parkeerplaats dicht. Zonder waarschuwingen ofzo, dus dat halve industrieterrein stond fout.....en oom agent flink schrijven natuurlijk (op zich terecht)
Wel jammer dat het meteen voor 'hinderlijk parkeren' was ipv fout parkeren (boete bedrag verschilt geloof ik).

Maar ik denk dat de agent in kwestie toch door genoeg mensen er op is gewezen dat ze niet zo veel keuze hadden door het ontbreken van een waarschuwing (dag erna hadden de meeste mensen auto thuis gelaten).


Waarschuwen werkt soms, bij individuele gevallen.
Dit soort grotere groepen beschouwen een waarschuwing vaak als een gedoogdbeleid en iedere dag komt er steeds meer bij, ook als je dagelijks blijft waarschuwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan