BertV
Hant ghemaect
Ik vind het wel handig, die hesjes.
Ik weet precies met wie ik niets te maken wil hebben.
Ben ik het wel mee eens.
Al kun je niet iedereen zonder hesje over één kam scheren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik vind het wel handig, die hesjes.
Ik weet precies met wie ik niets te maken wil hebben.
Ik vind het wel handig, die hesjes.
Ik weet precies met wie ik niets te maken wil hebben.
Diverse onderzoeken hebben aangetoond dat die fluor kleur het beste opvalt. Zeker bij bagger weer zoals vandaag moet je afsteken tegen over de grijs grauwe kleuren buiten. Niet voor niets rijden politie agenten bijna compleet in het fluor..
Vanmiddag reed een motoragent achter mij aan door de file, en ja na even goed in de spiegel gekeken te hebben kon ik zien dat het een motoragent moest zijn en nee zijn gele schouderpartij + helm, dus dat deel wat buiten zijn BMW windscherm steekt, viel niet overduidelijk meer op. Het licht uit de koplamp zag ik prima.
Ja, aan de voorkant valt uiteraard de koplamp het meeste op. Als je een agent van achter of van opzij ziet is de fluor kleur verreweg het meest opvallend.
ok, daar zit wat in. Misschien wat naief van mijzelf maar in de afgelopen 15 rijjaren heb ik nog nooit* iets van achter of van opzij gehad dat heeeel dichtbij kwam, laat staan dat het me heeft aangereden. Daarin tegen wel diverse keren van voren dat ik dacht en nu gaat het fout,.
*) vandaag maar eens extra goed opletten op verkeer van opzij en van achteren. Zal ik net zien dat het vandaag een keertje BINGO is.
Wat je daar beweert is nogal vanzelfsprekend: je kijkt in de spiegel, dat is geen vergelijkbaar uitgangspunt met een directe zichtlijn. De brandende koplamp valt je veel meer op: dat is dan ook de bedoeling. Die koplamp en de lichte achtergrond (lucht e/o wolken) overstralen in de spiegel ook nog eens de rest van het beeld want je ogen kunnen dat contrastverschil niet aan.Vanmiddag reed een motoragent achter mij aan door de file, en ja na even goed in de spiegel gekeken te hebben kon ik zien dat het een motoragent moest zijn en nee zijn gele schouderpartij + helm, dus dat deel wat buiten zijn BMW windscherm steekt, viel niet overduidelijk meer op. Het licht uit de koplamp zag ik prima.
Dat het beter zichtbaar is, is toch vrij duidelijk. Dat iets wat beter zichtbaar is eerder/beter wordt opgemerkt, dat is toch niet zo'n grote aanname? Absoluut zeker weten doe je het misschien niet zonder een 200 pagina's tellend onderzoek, maar slechter wordt het er vast ook niet op.Als zo'n hesje er inderdaad voor zorgt dat de automobilist je beter/eerder opmerkt, waarom zijn daar online nog steeds geen beeldende onderzoeken van te vinden?
Dat het beter zichtbaar is, is toch vrij duidelijk. ....
Dat is zeker een goede vraag. Uit ervaring (vooral van het zien van andere 'hesjes') blijkt dat het in ieder geval van sommige kanten goed werkt. Ervan uitgaande dat je zichtbaarheid er niet direct slechter van wordt is het dus wel netto winst.Het is maar net van welke kant je het bekijkt. Letterlijk genomen zelfs. Veel dragers denken dat ze zo 360 graden beter zichtbaar zijn geworden. Is dat ook zo?
Zelf vind ik fluor oranje meer opvalen dan fluor geel.
Eerlijk gezegd snap ik de discussie niet zo, de voordelen zijn toch overduidelijk? Niemand verplicht je om zo'n vestje aan te doen, niemand verplicht je om een motorpak aan te doen (nou ja, de examinator misschien), niemand verplicht je om defensief te rijden. Dus als je er je voordeel mee wilt doen, dan is dat gewoon je eigen keus.
Vraagje, waar laat jij dan je drijfnatte hesje?
Wat ik alleen niet snap is dat ik veel motorrijders zie die een reflecterend aan hebben en dan vervolgens een rugzak om doen.
Dan heeft zo'n hesje ook helemaal geen zin.
...
Volgens mij heb je niet veel te vrezen van voertuigen die van achter je komen.
De grootste gevaren zitten hem in dezen die zich schuin voor je bevinden en dan kunnen de reflectiestrepen en de fluokleur wel helpen.
En wie ooit es in donker met pech heeft te kampen en langs de zijkant van de weg moet staan wachten op hulp of moet prutsen, kan een fluovestje met reflectiestrepen best gebruiken.
Ik ben 2 jaar geleden van achteren aangereden.Volgens mij heb je niet veel te vrezen van voertuigen die van achter je komen.
De grootste gevaren zitten hem in dezen die zich schuin voor je bevinden en dan kunnen de reflectiestrepen en de fluokleur wel helpen.
En wie ooit es in donker met pech heeft te kampen en langs de zijkant van de weg moet staan wachten op hulp of moet prutsen, kan een fluovestje met reflectiestrepen best gebruiken.