Schijnveiligheid door fluorhesje

gr185

Die hard MF'er
18 jul 2007
421
0
Weert
De laatste tijd zie ik steeds meer mensen op de motor met een fluorhesje , rijden die dan op een kapotte:? motor of denken ze dat ze dan beter gezien worden , het typische is de mensen die het hele jaar door rijden zie je nauwelijks met zo'n wanstaltig ding aan . die rijden met fatsoenlijke verlichting :] .

Of zouden er mensen zijn die het gewoon mooi vinden:+ kan natuurlijk ook_O- :r

Dus wat vinden we daar van die fluor rotzooi, en let op dadelijk komen die anti- motor sukkels uit den Haag en die gaan dan vinden dat alle motorrijders zo'n ding aan moeten . dan hang ik mijn motor aan de wilgen.
 
vrijdag? O-)


maar dan ook nog ff een redelijk serieuze reactie.

Ik zie juist veel mensen die woon werk verkeer rijden ( het hele jaar door ) met een hesje rijden..

En ik denk wel dat het beter opvalt, dus waarom zou je niet?
 
Laatst bewerkt:
Dat het de veiligheid ten goede komt zal ik niet ontkennen, maar moet dan niet iedere auto ook fel oranje of geel gespoten worden? Nee ik denk niet dat dit de oplossing is.

Een mentaliteitsverandering van de koekblikkers lijkt me veel beter te werken maar dat is veel lastiger aan te pakken en te handhaven dus zoekt men de oplossing in dit soort maatregelen.

KANSLOOS!!!
 
De laatste tijd zie ik steeds meer mensen op de motor met een fluorhesje , rijden die dan op een kapotte:? motor of denken ze dat ze dan beter gezien worden , het typische is de mensen die het hele jaar door rijden zie je nauwelijks met zo'n wanstaltig ding aan . en die rijden met fatsoenlijke verlichting :] .

Of zouden er mensen zijn die het gewoon mooi vinden:+ kan natuurlijk ook_O- :r

Dus wat vinden we daar van die fluor rotzooi, en let op dadelijk komen die anti- motor sukkels uit den Haag en die gaan dan vinden dat alle motorrijders zo'n ding aan moeten . dan hang ik mijn motor aan de wilgen.


:?

kom je net uit je hol ofzo..

zie de hele winter de meeste motorrijders met geel hesje rijden van Hoorn naar Amsterdam.

Fatsoenlijke verlichting... zie hier bijna elke morgen het hele jaar door een BMW GS en een Honda Transalp rijden met extra lampen op de valbeugels :z

Vrijdag :W
 
Tja Ride rick , als ik in de winter van hoorn naar amsterdam zou rijden zou ik denk ik zelfs een oranje zwaailamp op m'n helm zetten :]

En zo vaak kom ik niet in die hoek waar ze kennelijk niet aan motorrijders gewend zijn, want dat valt me ook op als ik in randstad rij (zo'n 4 keer per week ) dat koekblikkers 'raar'reageren op motoren in zomer en winter. maar dan rij ik liever in de buurt van mijn hol waar zowat heel nederlands motorpark zich komt uitleven met de brommert in het Limburgse :]

En dat zie je dan vanuit je auto..... :Y :W die fluorpakje.....kan ook politie of hulpdienst zijn hoor :Y
 
Laatst bewerkt:
wat een vrijdag topic zeg....

mijn mening is als iemand zijn eigen der goed bij voelt? moet hij het lekker zelf weten!
 
Tja Ride rick , als ik in de winter van hoorn naar amsterdam zou rijden zou ik denk ik zelfs een oranje zwaailamp op m'n helm zetten :]

:Y :') en anti-tankgeschut... O-)

En zo vaak kom ik niet in die hoek waar ze kennelijk niet aan motorrijders gewend zijn, want dat valt me ook op als ik in randstad rij (zo'n 4 keer per week ) dat koekblikkers 'raar'reageren op motoren in zomer en winter.



:? misschien omdat er een Limlandia-sticker op je bumper zit...

maar dan rij ik liever in de buurt van mijn hol waar zowat heel nederlands motorpark zich komt uitleven met de brommert in het Limburgse :]

En dat zie je dan vanuit je auto..... :Y :W die fluorpakje.....kan ook politie of hulpdienst zijn hoor :Y


:Y precies de bedoeling... je valt wel op })



kleine note... ik rij nooit, maar dan ook nooit in een fluorhesje... mijn idee is dat ze je beter niet kunnen zien..kunnen ze ook niet mikken :z
 
Maar komt het de veiligheid ten goede of gan de koekblikkers er aan "wennen"en worden ze nog luier in het op motoren letten want "ze dragen toch een opvallend kledingstuk".

En natuurlijk , als je je prettig voelt in een fluor jas ,helm of onderbroek ieder het zijne .

Ik ben er bang voor dat Den Haag het een keer gaat verplichten en dat koekblikkers nog minder allert worden op motorrijders.
 
Juist Riderick, nee ik rij zonder Limboland sticker , mijn huis woont er en mijn bed slaapt er en daar houdt het helemaal mee op. Kom uit het westen 8-)
Het woont gewoon lekker dichtbij de Eifel, ardennen en natuurlijk der autobahn en de wegen zijn er doorgaans minder druk en mijn baas schijnt me er aan het werk te hebben gezet daar :Z
 
Bedankt voor deze vaderlijke woorden Baksteen :') .

Maar dat is dus de vraag val je echt op of is het schijnveiligheid een beetje zoals mensen denken dat als ze abs hebben dat ze sneller stilstaan met remmen

Volgens mij val je meer op door defensief te rijden en te anticiperen op de immer slapende en knoppen spelende koekblikker en goede verlichting.

:]
 
Laatst bewerkt:
Maar dat is dus de vraag val je echt op of is het schijnveiligheid een beetje zoals mensen denken dat als ze abs hebben dat ze sneller stilstaan met remmen

Volgens mij val je meer op door defensief te rijden en te anticiperen op de immer slapende en knoppen spelende koekblikker en goede verlichting.
trek er een geel hesje bij aan, en je valt nog meer op...
 
Met een hesje hebben ze ineens allemaal hun licht uit, en rijden ze als malloten??

Gevaarlijk dan ja, zown hesje :')
 
Het hesje zal ongetwijfeld de zichtbaarheid van de motorrijder verbeteren. Aan de andere kant gebeuren er heel veel motorongelukken waarbij de automobilist de motorrijder "nooit heeft gezien". Als ze niet kijken, val je hoe dan ook niet op ;) .

Ik rij iig zonder, al is het omdat ik me dan een soort pretentieus >convoi exceptionnel< voel en ik vermoed dat het ook vreselijk wappert zodra je boven de 80 komt.

Ieder zijn meug..
 
Wat je er ook van vind, niemand kan ontkennen dat je met een fluogeel hesje meer opvalt als een donkere jas.
yep, maar zolang ik nog af en toe hoor dat er ook motoren met zwaailampen en toeters voor hun potje gereden worden denk ik niet dat je al te veel moet verwachetn van zo`n vestje, een beetje defensief rijden is een stuk veiliger denk ik
 
Dus maar hopen ,dat we niet genaaid worden door het Haagse en ik ben blij dat MaartenP nog zo'n balletje opgooide.
 
ach die veiligheidsgordels in de auto zijn toch ook niet nuttig als je ze om hebt.
waarom van die zware remmen op de motor als dat alleen maar extra gewicht en geld kost toch nergens voor nodig.

als dat gele hesje ook maar 1x ervoor gezorgd heeft dat die koekblikker je wel net bij tijds heeft gezien, heb je al je kosten eruit gehaald.
anyway. baat het niet, schaad het niet.
vanzelf komen er mooie gele hesjes (die ook nog eens niet zo snel vuil opnemen).
 
De een gebruikt een hesje om op te vallen voor zijn veiligheid en de ander heeft een brulpijp onder z'n bike

als dat gele hesje ook maar 1x ervoor gezorgd heeft dat die koekblikker je wel net bij tijds heeft gezien, heb je al je kosten eruit gehaald.
baat het niet, schaad het niet.
 
Het hesje zal ongetwijfeld de zichtbaarheid van de motorrijder verbeteren. Aan de andere kant gebeuren er heel veel motorongelukken waarbij de automobilist de motorrijder "nooit heeft gezien". Als ze niet kijken, val je hoe dan ook niet op ;) .

Ik rij iig zonder, al is het omdat ik me dan een soort pretentieus >convoi exceptionnel< voel en ik vermoed dat het ook vreselijk wappert zodra je boven de 80 komt.

Ieder zijn meug..

Tis toch zo moeilijk niet om te begrijpen.
Auto rijden is hoofdzakelijk gebaseerd op perifeer zicht. Een automobilist kijkt enkel actief op heel korte afstand. ttz voetgangers fietsers overstekende gieters net in de buurt van de auto. Al wat zich verder bevindt dan op 2 seconden afstand daar kijkt een automobilist niet naar, dat laat ie over aan zijn perifeer zicht. En dat "ziet" enkel patronen geen voorwerpen, enkel de bewegingen van grotere dingen niet van kleine. DAT is precies de reden dat een snellere motorfiets "verdwijnt" uit het zicht. Wanneer je als motard nu meer opvalt door de lichten aan te steken en een fluo jasje te dragen (en af en toe wat heen & weer golft in je rijvak) dan is het klassieke patroon in het perifeer zicht van de automobilist verbroken, val je dus op en grotere kans dat ie je heeft gezien.
 
Wat te begrijpen? Dat een vest meer opvalt dan een grijze massa is mij bekend.
Toch zijn er een hoop schademotoren en pakken in zeer opvallende kleuren.

Ik zie als ik in de auto zit nooit een motor over het hoofd, en dat komt niet omdat ze met reflectievest en batterij lampen heen en weer laverend in mijn spiegels verschijnen ;)
 
Wat te begrijpen? Dat een vest meer opvalt dan een grijze massa is mij bekend.
Toch zijn er een hoop schademotoren en pakken in zeer opvallende kleuren.

Ik zie als ik in de auto zit nooit een motor over het hoofd, en dat komt niet omdat ze met reflectievest en batterij lampen heen en weer laverend in mijn spiegels verschijnen ;)
Dat motorrijders bij jouw meer opvallen komt omdat jouw "kijk"techniek daarop afgestemd is omdat je zelf motorrijder bent.
Trouwens je kan nooit beweren dat je nooit een motor over het hoofd ziet. Dat is net het punt: als je er ene niet gezien hebt dan weet je dat ook niet. En dat je er 999 uit de 1000 wel zou zien, daar is die ene die opgaat in de achtergrond vet mee.
Het werkt trouwens van twee kanten hé, als er automobilisten zijn die motoren niet zien, dan zijn er evengoed motorrijders die sommige auto's niet zien.
 
Hmm ja, gaat dit nog ergens heen? Of is de conclusie dat we allemaal in het gifgroen op de motor zouden moeten.. Waarna we er achter komen dat je in de praktijk net zo gauw aangereden wordt als in het zwart.

Volgens mij vallen er geen hordes gewonden onder de rijders in het zwart t.o.v de power-rangers, dus de praktijk ligt toch anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan