Schijt aan motorrijders?

gister nog bijna een koekblikker te pakken die naast zijn auto stond. Hij stond in de bocht bij een kruising geparkeerd en wilde aan de politie iets gaan vragen ofzo (politie stond aan de overzijde van de kruising). Ik moest rechtsaf, langs hem en zijn koekblik. Kijktie om, ziet dat ik aankom en richting aan geef naar rechts, blijft staan en als ik bijna bij hem ben looptie ineens door. elleboog in zijn maag geplant en doorgereden :)


Das pas een slimme actie, zeker als de wouten er naast staan te kijken.
 
Viel mij deze zomer eigelijk op dat er bijzonder veel automobilisten zijn die WEL rekening houden met motorrijders....vooral in files en drukke verkeerssituaties (en dan doel ik op ruimte maken). Waar ik de afgelopen 2 jaar bijna elke rit wel een keer werd klemgereden maak ik momenteel meer het tegenovergestelde mee...

Mee eens. Mij is ook opgevallen dat veel meer auto's in files ruimte maken als je er aan komt.
Langzaam maar zeker komt volgens mij het besef bij automobilisten dat motoren tussen de file door mogen rijden.


edit: maar je blijft natuurlijk hufters, sukkels en bejaarden houden.
 
Je zegt het zelf al: het warme weer. Met warm weer zie je dat mensen op een gegeven moment kortaf en agressief worden. Zeker als je geen airco in je koekblik hebt wordt het alleen maar erger. Niet alleen in het verkeer, maar kijk b.v. eens naar de reacties van ouders richting hun kinderen. Kinderen beginnen te jengelen vanwege de warmte (sneller moe) en ouders schieten uit hun slof.

Hou hier rekening mee in het verkeer, je trekt immers aan het kortste eind.


:^

Zo is dat.
 
Die koekblikken hebben inderdaad vaak een paar acties waar je van gaat aanlopen :( of koken, en je hoofd zelf koel houden is dan moeilijk ben ook al een paar keer bekant voor me sloffen gereden. Vande week heb ik het twee keer mee gemaakt op 1 dag alle maal duffe konijnen, maar laten we eerlijk wezen soms als we zelf het hoofd niet meer koel houd doen we precies zo dus dan ergeren andere mensen zich vast weer, teminste dat denk ik. Tegenwoordig denk ik als ik bijna van me bike word gereden of als er een gek op de weg is " die is gek ' en dan probeer ik me er niet aan te ergeren.Maar soms :X
 
Laatst bewerkt:
Als je echt goed anticipeert zie je zoiets al aankomen,dan kan je wat gas terug nemen en hem voor laten gaan.Je kan sowieso een gek beter voor je hebben dan achter je.En toeteren is helemaal verspilde energie en totaal nutteloos,dat zie je wel aan zijn rijstijl.Meestal roept dat inderdaad alleen maar agressie op.
Ik zie/voel zoiets meestal wel aankomen,door jarenlange ervaring heb ik er een 6e zintuig voor ontwikkeld.Ik probeer voor mijzelf altijd te bedenken of ik het kon voorkomen,want als je platgereden wordt maakt het niet uit of je gelijk heb of niet.Hou je ogen goed open en nog veel motor plezier. :] 8-)
 
Ik moet zeggen dat ik toch ook steeds meer goeie ervaringen heb met auto's en filerijden... netjes opzij enzo....

Maarja...het is een feit dat mensen hun persoonlijkheid verliezen in het verkeer, zodat alle andere deelnemers geen personen meer zijn, maar slechts blikkies en fietsjes. Ik heb ooit meegemaakt dat ik een automobilist erop wees dat ik toch echt voorrang had dmv gebaren, groot licht en claxon..... Hij stoppen.... grote vent...staptte uit om mij een ros voor mijn smoel te verkopen....

dus ik: "Hoi, ik ben Tim. Was dat nou echt nodig joh?" ... en geloof me....het helpt...je bent dan ineesn weer een persoon geworden.... ;)

Anderen maken ook fouten net zoals ik... en het is heel makkelijk om een fout aan te zien als een bewuste actie.....en dan gaat het snel van kwaad tot erger....

n e way....genoeg slap gelul van mijn zijde... ;)
 
Keep it cool gewoon tot 400 tellen..je kan de wereld toch niet veranderen. Alhoewel het is Bush ook gelukt. Ook dit hoort tot de motorrijervaring..beheers je ook al valt het zwaar.

Ik kan het weten ik heb een karakter waarbij 10 potten sambal in het niets vallen..


10 potten sambal....hmhmhm, zal jij lekker smaken zeg... :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan