Schijven ebay, zou het wat zijn?

t13z

Die hard MF'er
18 mei 2006
832
4
Hoi!

ik zit een beetje te ebayen en kom deze schijven tegen...

zou het wat zijn?

150€ inc verzenden voor een setje.. Duur is het niet.. Maar zou het ook beter/evengoed remmen als mijn originele schijfjes?

Ik vind ze er wel hip uitzien namelijk, maar ik vind het een beetje zonde om er voor dat geld op achteruit te gaan qua remgedrag!

nog een plaatje voor de mensen die geen zin hebben in doorklikken naar ebay:

full
 
Kweetutniehoor.....


Komen uit Hong Kong, slecht engels, geen garantie en aftermarket.

Ik snap best dat je niet de hoofdprijs wilt betalen, en misschien zijn de schijven wel prima.

Het blijft een beetje een gokje denk ik.
 
Kweetutniehoor.....


Komen uit Hong Kong, slecht engels, geen garantie en aftermarket.

Ik snap best dat je niet de hoofdprijs wilt betalen, en misschien zijn de schijven wel prima.

Het blijft een beetje een gokje denk ik.


haha ja toen ik hongkong zag staan begon ik al veel meer te twijfelen.. En het is precies wat je zegt, ik heb geen zin om de hoofdprijs te betalen, maar ik wil er zeker niet op achteruit gaan wbt veiligheid..
moet zo'n schijf eigenlijk nog een bepaalde oppervlakte hebben oid? Het uiteindelijke oppervlak dat hier de remblokken raakt lijkt me hier kleiner dan bij de originele schijven.. Zou dat nog uitmaken ofzo?
 
haha ja toen ik hongkong zag staan begon ik al veel meer te twijfelen.. En het is precies wat je zegt, ik heb geen zin om de hoofdprijs te betalen, maar ik wil er zeker niet op achteruit gaan wbt veiligheid..
moet zo'n schijf eigenlijk nog een bepaalde oppervlakte hebben oid? Het uiteindelijke oppervlak dat hier de remblokken raakt lijkt me hier kleiner dan bij de originele schijven.. Zou dat nog uitmaken ofzo?

Tja, totaal oppervlakte, soort materiaal, wijze waarop het behandeld is, afwerking, enz enz

Allemaal van belang voor de remkracht en levensduur.

Maar de spullen die ze verkopen zien er op de foto niet slecht uit.

Wat scheelt het eigenlijk met een bekende after market schijf, of oem schijf?
 
waar komt je motor vandaan?

ik ben niet helemaal overtuigd dat dit om 2 schijven gaat....
 
Laatst bewerkt:
Op motorfiets.nl zie ik drie EBC schijven, twee van 202 euro en één van 135 euro.

Kweenie of dat vóór- of achtershcijven zijn, en de prijs is volgens mij per stuk.
 
de advertentie titel is dan ook brake disc en niet brake discs
 
Laatst bewerkt:
waar komt je motor vandaan?

ik ben niet helemaal overtuigd dat dit om 2 schijven gaat....


[q]This is a new pair of front brake discs[/q]

[q]Quantity:1 Set (Professional & experienced Brake system installation Highly Recommended)[/q]


ik denk wel dat het een setje is.. ofnouja, dat staat er in elk geval :)
 
bij origenele schijven word niet over het hele oppervlak geremd.

Heb ook nieuwe schijven nodig maar de buitenrand is nog meer dan genoeg! kijk maar eens goed waar je remblokken je schijf raken...
 
bij origenele schijven word niet over het hele oppervlak geremd.

Heb ook nieuwe schijven nodig maar de buitenrand is nog meer dan genoeg! kijk maar eens goed waar je remblokken je schijf raken...


Mijn remschijven zijn nog geen 7000km oud... dus ik heb geen nieuwe nodig :) Maar ik kwam deze toevallig tegen en het zag er wel leuk uit..


en a.machielsen: Mijn motor komt uit japan, niet china :p
 
Laatst bewerkt:
150€ inc verzenden voor een setje.. Duur is het niet.. Maar zou het ook beter/evengoed remmen als mijn originele schijfjes?

weet niet waar je die 150 euro vandaan haalt maar ik kom op ca. 215 euro uit.
Ik tel 160 dollar + 45 = 205 maal 0,80 = 164 euro daar komen dounekosten bij omdat het buiten EU is en meer dan 150 euro is. Daarvoor heb ik even 10% genomen (verschilt erg veel, van 2,5% voor een CD tot miss wel 12,5 voor een spijkerbroek) dus aan de veilige kant. 164 x 10% = 180,40 x 19% BTW = 214,68 euro.

zou het wat zijn?

tsja... het is wel gemaakt van hoge kwaliteits staal :+

"Material:Hight Quality Steel Precision Dimansion with Excatly Offset"

Ik zou de verkoper eens vragen of het inderdaad een setje is van 2 remschijven.
En of 'ie iets duidelijker kan zijn van wat voor materiaal ze gemaakt zijn. En kijk waar originele schijven van gemaakt worden.

Dat natuurlijk als je nog 215 euro voor een setje overhebt. En als je het niet 100% vertrouwd, of er iets is wat je niet helemaal begrijpt, zou ik het niet kopen.
 
japan , chinawat is t verschil dan?
china is een laagloonland, prijzen zijn daar wat lager.
 
ik vertrouw de verkoper op basis van zijn feedback. deze man heeft gewoon bewezen dat ie goede spullen verkoopt. als dat troep was, had minstens 1 iemand een negatieve feedback achtergelaten, dat de kwaliteit slecht is ofzo. ik zou zeggen, koop ze...

zou geen brembo zijn maar ja, wat wil je voor die prijs?
 
ik vertrouw de verkoper op basis van zijn feedback. deze man heeft gewoon bewezen dat ie goede spullen verkoopt. als dat troep was, had minstens 1 iemand een negatieve feedback achtergelaten, dat de kwaliteit slecht is ofzo. ik zou zeggen, koop ze...

zou geen brembo zijn maar ja, wat wil je voor die prijs?

Ik zie in de eerste 20 feedbacks geen enkele remschijf staan. Het lijkt me toch wel een cruciaal onderdeel van de motor om dat goed te hebben.

edit verderop wel, maar meer (wat onbelangrijkere) achterschijven dan voorschijven.

Bovendien weet je niet of de koper die schijf wel getest heeft, en als hij dat wel gedaan heeft wie zegt dan dat het een juist oordeel is?
 
Laatst bewerkt:
weet niet waar je die 150 euro vandaan haalt maar ik kom op ca. 215 euro uit.
Ik tel 160 dollar + 45 = 205 maal 0,80 = 164 euro daar komen dounekosten bij omdat het buiten EU is en meer dan 150 euro is. Daarvoor heb ik even 10% genomen (verschilt erg veel, van 2,5% voor een CD tot miss wel 12,5 voor een spijkerbroek) dus aan de veilige kant. 164 x 10% = 180,40 x 19% BTW = 214,68 euro.


bij mij is een dollar nog steeds 0,75€ waard '( Is dat tijdperk dan ook alweer voorbij? (0,78€ op wisselkoersen.nl helaas ja)

En ik dacht eigenlijk dat die invoerkosten waren afgeschaft tot aan 200€, maar ik zie dat ik dat dus ook helemaal verkeerd heb begrepen :P

Ok. komen we uit op 215€ en is het eigenlijk alweer een stuk minder interessant voor mij persoonlijk :/

tsja... het is wel gemaakt van hoge kwaliteits staal :+

"Material:Hight Quality Steel Precision Dimansion with Excatly Offset"

Ik zou de verkoper eens vragen of het inderdaad een setje is van 2 remschijven.
En of 'ie iets duidelijker kan zijn van wat voor materiaal ze gemaakt zijn. En kijk waar originele schijven van gemaakt worden.

Dat natuurlijk als je nog 215 euro voor een setje overhebt. En als je het niet 100% vertrouwd, of er iets is wat je niet helemaal begrijpt, zou ik het niet kopen.

De adverteerder mailen is dan inderdaad de beste optie, maarja, helemaal 100% vertrouwen zou ik het dan waarschijnlijk nog niet. Ze kunnen wel heel veel zeggen over de kwaliteit van het gebruikte staal; maar al met al zit er geen garantie op en zitten ze een beetje te ver weg om boos verhaal te gaan halen! -O-
 
Ik zie in de eerste 20 feedbacks geen enkele remschijf staan. Het lijkt me toch wel een cruciaal onderdeel van de motor om dat goed te hebben.

edit verderop wel, maar meer (wat onbelangrijkere) achterschijven dan voorschijven.

Bovendien weet je niet of de koper die schijf wel getest heeft, en als hij dat wel gedaan heeft wie zegt dan dat het een juist oordeel is?


ja de meeste feedback is over de ebayer en het verzenden zelf.. Ik heb zo 123 ook geen verhalen kunnen vinden van mensen die de schijven hebben getest.


Als niemand die de schijven daadwerkelijk heeft getest ook in staat is te reageren is dat niet echt een goed teken of wel? -O- :o
 
misschien kun je beter een merk uitkiezen dat bekend staat om zijn goede aftermarket schijven en dan kijken of je die via ebay aan kunt komen.

aangezien je ze niet perse binnen een kort tijdsbestek nodig hebt kun je rustig afwachten tot er een koopje komt natuurlijk. En misschien is de dollar dan ook weer iets gezakt.
 
misschien kun je beter een merk uitkiezen dat bekend staat om zijn goede aftermarket schijven en dan kijken of je die via ebay aan kunt komen.

aangezien je ze niet perse binnen een kort tijdsbestek nodig hebt kun je rustig afwachten tot er een koopje komt natuurlijk. En misschien is de dollar dan ook weer iets gezakt.


goed plan. ik zoek in elk geval verder dan deze schijven! :Y

Hoewel ze er nog steeds wel bruut uitzien! :9
 
Volgens mij is EBC al jarenlang een bekend merk voor remvoeringen etc. Wil nog niet zeggen dat ze goed zijn, maar dan wordt het verhaal toch een beetje positiever, denk ik zo.
Als je Brembo schijven koopt vanwege de naam van Brembo op remmengebied, kun je ook van EBC schijven kopen.....
 
Noem me ouderwets of conservatief (met m'n 24 jaar :+ ) maar ik zou er dan wat meer voor uittrekken en ze gewoon in NL kopen. Met het verhaal van de Nigerianen in het achterhoofd, en alles wat al niet fout kan gaan met verzenden / betalen / geen garantie enz.

Ik zou het niet doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan