Schimmel in helm

Voor de ouderdom en het laten vallen zou ik inderdaad een nieuwe kopen. Voor de schimmel kun je (afhankelijk van je merk/type helm) een nieuwe binnenvoering kopen, ben je d'r voor een paar tientjes vanaf :Y
 
Nieuwe helm .

In het vervolg je helm binnenleggen als je hem niet gebruikt.
Want zweten doe je zowiezo en dat kruip in de voering, die dan weer niet kan verluchten in een topcase.

Heel bij deze de voering eruit en maak er een mooie bloembak van.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou m lekker ophouden ,gezellig samen met de schimmel :]
bij een evt. val dempt het ook wat meer
 
Dat hij een keer stuitert, is zo erg niet (zolang er geen hoofd in zit) maar gatver, je zet zo'n beschimmeld ding toch echt niet meer op je hoofd? :r
 
laat een collega van me nou Schimmel heten... :+

na 4,5 jaar zou ik een andere/nieuwe helm kopen. een collega van me, die dagelijks op de motor zit, zei vandeweek dat-ie (ook) een nieuwe helm gaat kopen. hij heeft een C3 die er nog spic/span uitziet, maar toch koopt-ie een andere, waarschijnlijk toch vanwege de leeftijd en/of het vele gebruik. hem enigszins kennende zal het wel weer een C3, of C3Pro, zijn.
 
Laatst bewerkt:
4wat de leeftijd betreft, hangt het ook af van welk materiaal een helm is. Een polycarbonaat helm is dan wel op zijn eind, maar een glasfiber helm kan wel een jaar of 8 mee.
 
4wat de leeftijd betreft, hangt het ook af van welk materiaal een helm is. Een polycarbonaat helm is dan wel op zijn eind, maar een glasfiber helm kan wel een jaar of 8 mee.


Bij dagelijks gebruik over een aantal jaar is de voering al lang naar god voordat de buitenkant het begeeft. Die 8 jaar haal je dan never nooit niet :N
 
Dat hij een keer stuitert, is zo erg niet (zolang er geen hoofd in zit) maar gatver, je zet zo'n beschimmeld ding toch echt niet meer op je hoofd? :r
:^

kan me een filmpje herinneren met jay leno en een arai man. hij had een veel te grote helm maar los daarvan zei de arai man ook dat een val vanaf zeg zadel hoogte niet meteen de doodklap hoeft te zijn voor een helm. hij is gemaakt om je hooft te beschermen, zolang dat gewicht er niet in zit kan hij best wat hebben

overigens, zoals al meerdere keren gezegd is, schimmel leeftijd en val, vervangen :Y
 
Helm in Coca Cola dompelen, tijdje laten weken en dan uitspoelen met de tuinslang. Drogen in de zon. Goed laten ventileren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan