Schimmel op leren zadeltassen

Phaedrus

MF veteraan
29 jun 2009
1.970
337
Beste allen,

Sinds kort helaas een schimmel ontdekt in/op mijn zadeltassen.
Wegpoetsen gaat vrij gemakkelijk, maar dan komt het makkelijk weer terug.

Graag zou ik een iets meer permanente oplossing voor dit euvel te weten komen.

Dus hierbij de vraag, wie o wie heeft er tips en trucs om de schimmel permanent uit de zadeltassen te krijgen?

Groetjes
 
Ik heb het nooit en ik rij door wind en weer :?


oh ja de mijne staat ook buiten :+ Foutje bedankt
 
Ik heb wel eens gelezen water met azijn. En daarna goed naspoelen met schoon water en goed laten drogen.
Heb het nooit geprobeerd, dus of het echt werkt weet ik niet.
 
Ik heb het nooit en ik rij door wind en weer :?


oh ja de mijne staat ook buiten :+ Foutje bedankt

Mijne altijd binnen of onder hoes, normaal alleen goed weer rijder.
Erin gekregen met een vakantie waar die wel open en bloot stond.

wat voor tassen heb jij want wellicht keer de moeite om tassen te halen die wat meer kunnen hebben haha.

@rsterren oef gelukkig ziet het er nog niet zo slecht uit als die auto. Bedankt voor de tip zal het na het eten eens wat beter bekijken.

@Dropje73 water en azijn... das een goedkoop middel, allicht het proberen waard.

allen bedankt voor de reacties :)
 
Kstyle

Het maakt niet uit wat voor tassen je hebt, ik had een set HD tassen en die schimmelde ook als de ziekte (okee, lagen al een winter in de schuur), kwestie van zorgen dat ze redelijk open hangen en regelmatig even in de leerpoets gezet worden, werkt bij mij tenminste goed
 
ik zet um 1x per jaar in de vet dan kan het hele jaar door... en omdat de mijne buiten staat, komt er nooit schimmel op maar als je um onder de hoes zet dan moet je ook een vochtvreter onderzetten, dan denk ik dat er geen schimmel komt.
 
Je kan ook je tassen eens "wassen" met zadelzeep is wel te verkrijgen bij een welkoop oid, daarna goed invetten (een paar keer).
werkt bij mij perfect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan