Schokbreker verlengen

YZF750RACER

Die hard MF'er
22 nov 2003
314
0
Enschede
Om mijn motor(YZF750) beter te laten insturen, heb ik al een tijdje de schokbreker met 6mm verlengd (d.m.v. vulringetjes). Maar om hem nog beter te laten insturen moet de achterkant eigenlijk nog een stukje hoger! De voorkant laten zaken heb ik al geprobeerd (op Assen), maar dat gaat weer ten koste van de grondspeling, en die heb ik juist wel nodig.
Als ik de schokbreker nog weer langer ga maken, heb ik het idee dat het link-systeem te veel kantelt en daardoor niet goed gaat functioneren, en wat is eigenlijk de limiet van het verlengen van een schokbreker? Of moet ik de trekstangen vervangen door een korter exemplaar? Daardoor gaat de achterkant ook omhoog, maar wat gebeurt er dan met de kracht verhouding van het link-systeem?

Hebben jullie hier ervaring mee, alle tips en trucs zijn welkom!
 
gewoon een paar ander stangetjes miontere, die zijn daar namelijk speciaal voor gemaakt.

En anders ff contact opnemen met tdmdude, die post hier ook, en rijdt zac op een yzf750
 
Is dit een rare vraag? Of is mijn verhaal niet duidelijk? :?
Type bij de zoekfunctie eens tailriser in dan weet je wat hij bedoeld.
De dogbones op het link systeem van je veer in een korte maat kopen waardoor je achterkant omhoog komt en scherper instuur.

Meer weten gebruik de zoek functie.

Groet DAVe NAda
 
Ik heb bij mij ipv vulringen een moer gemonteerd op het bovenste draadeind van de shock. Traploos instelbaar en het werkt perfect!
 
Terug
Bovenaan Onderaan