schokbreker vervangen

travelcrazy

MF'er
18 sep 2007
129
0
Nijmegen
Hoi!

De schokbreker van mijn kle 500 lijkt ondertussen meer op een pogostok en ik spring continu heen en weer over elk hobbeltje.

Tijd voor een nieuwe dus! Helaas heb ik daar de ballen verstand van :X

Is het verstandig deze te laten reviseren?

Een nieuwe te kopen? Hagon? Koni? WP?

origineel nieuw?

Ik weet dus even niet wat de beste keuze is om te nemen. Budget is vrij belangrijk maar een beetje normaal weggedrag ook.

Ik zal vrij veel lange stukken met bepakking gaan rijden of veel met duo. Offroad zal ik niet echt gaan behalve de zandwegen (opweg naar verre bestemmingen bijvoorbeeld)

Bedankt voor alle nuttige tips!
 
geen idee hoeveel een nieuwe kost voor je KLE, maar voor een WP betaal je makkelijk 1200€-1600€ :S

als je zegt dat je vaak met bepakking rondrijdt zou het mss verstandiger zijn om je vering te reviseren en een sterkere veer te monteren naar gelang je gewicht en motorbepakking.(goede veer kost rond de 100€, revisie ook max. 100€)
 
Laatst bewerkt:
KLinkt goed,

waar zou ik zoiets kunnen laten doen? Net gesproken met iemand van hagon. Een nieuwe veer is 350 euro.

Beetje veel eigenlijk. Ik hoopte ergens rond de 200 euro uit te komen

Heeft iemand niet toevallig net zijn 500 kilometer oude kle in puin gereden? ;)
 
Ik heb mijn veren (BMW RT, 135K) laten reviseren bij HyperPro. Ik had de veren er zelf al uit gehaald en het kostte me nog geen €300. Ze hebben er nieuwe veren opgezet en de olie in het (verstelbare) achterelement bijgevuld met dikkere olie. Ook de spindel hebben ze een beetje bewerkt. Rijdt weer perfect.

Het advies (en de koffie) is gratis en eerlijk. Hij had me zó een nieuwe kunnen verkopen, maar zei dat revisie zinniger was voor het geld (motor is 12 jaar oud). Ook helpen ze je met het afstellen van de vering.
 
best veel wat je dan betaalt, voor mijn showa van mijn RMZ450 (cross) had ik voor de revisie (gas, olie, keerring,stanggeleider en sterkere veer net geen 200€ betaalt)


was wel in belgie...
 
best veel wat je dan betaalt, voor mijn showa van mijn RMZ450 (cross) had ik voor de revisie (gas, olie, keerring,stanggeleider en sterkere veer net geen 200€ betaalt)
Het verschilt natuurlijk per type motor. Het is bijzonder goedkoop als je ziet dat een setje volledige voor- en achterveren voor de RT bij HyperPro rond de €1500 kan kosten. En een RT is denk ik ietsje zwaarder als een crosser (280Kg rijklaar). Volgens mij appels en peren.
 
Nieuwe van Hagon is 375,00.

Bij sommige zaken kun je daar nog een procentje of wat korting op krijgen (niet altijd).

Of direct bij Hagon bestellen.

klik


ps: nee, geen aandelen, maar de naam werd al genoemd, en het leek me een gepaste bijdrage. TS kan een mooie afweging maken tussen revisie of nieuw en dan welke.
 
Ik heb wel eens een hele goeie schokbreker gekocht voor mijn monster op eBay
Betaalde daar 100€ voor
Dat kwam omdat de verkoper hem voor een Bimota op eBay gezet
Ik bedoel hier mee dat er ook schokbrekers zijn die passen maar niet perse voor jou
motor zijn bedoeld
Als de lengte en de montage punten kloppen past ie
 
Ik bedoel hier mee dat er ook schokbrekers zijn die passen maar niet perse voor jou
motor zijn bedoeld
Als de lengte en de montage punten kloppen past ie
Maar is ie daarmee ook geschikt voor die motor? Gewicht en karakteristieken van de motor? Een demper van een supersport zal met enig wringen ook wel op mijn RT passen, maar is ie daarmee een geschikte demper?

Gewoon een vraag, ik heb verder geen verstand van die dingen. Ik kan me alleen voorstellen dat er meer verschil in zit dan alleen de afmeting en bevestiging.
 
Terug
Bovenaan Onderaan