Schokbreker

TheMauster

MF veteraan
25 jul 2005
21.175
8
Rotterdam ergens
Facebook
Ik heb een vraagje, kun je het onderste oog van een schokbreker zoals hieronder een kwartslag draaien? ik wil hem namelijk pas maken in een project fiets. Ik denk dat dit kan ik zie alleen even zo snel niet hoe.


1564574459986.png
 
Heb het al gezien volgend mij heeft het oog op de oude een kleine scharnerende werkig door een bus. Ik maak dus wel een tussenstukje.. Ik zal het eind resultaat posten. Ken wel lang dur3n heb geen haast
 
Dan wordt het nu minstens wel tijd om eens gaan te vertellen wat voor fiets het is, danwel foto's van het project te gaan plaatsen... als het al ging, gaat het nu ook


Ik zal het nogeens hardop vragen:
Dan wordt het nu minstens wel tijd om eens gaan te vertellen wat voor fiets het is, danwel foto's van het project te gaan plaatsen... als het al ging, gaat het nu ook



;)
 
Als het over een Yamaha XV920 gaat, die lijkt inderdaad de ogen kwart slag verdraaid te hebben (volgens Google afbeeldingen) :o

Echt nog nooit eerder gezien, en ben benieuwd naar de totale constructie!

Zo te zien zit de bout aan de achterbrug horizontaal, en de bout aan het frame min of meer verticaal. Zit er geen vrij soepel rubber in het originele bovenste ophangpunt??
 
Laatst bewerkt:
Verrek, wat een apparte oplossing.
De opstelling op een hoge brace op de achterbrug zorgt er idd voor dat de schokbreken een neit al te gekke hoek maakt.

Wellicht gaat het goed. En anders een OEM opname in de nieuwe schokbreker persen. Die is los te koop dus zal wel wat te verduren krijgen.
 
Als het over een Yamaha XV920 gaat, die lijkt inderdaad de ogen kwart slag verdraaid te hebben (volgens Google afbeeldingen) :o

Echt nog nooit eerder gezien, en ben benieuwd naar de totale constructie!

Zo te zien zit de bout aan de achterbrug horizontaal, en de bout aan het frame min of meer verticaal. Zit er geen vrij soepel rubber in het originele bovenste ophangpunt??

inderdaad en nee gewoon dikke m10 bout
 
Terug
Bovenaan Onderaan