schokbrekers achter

Yamaha heeft ooit Ohlins opgekocht, en mogen nu dus op elke schokbreker een Ohlins sticker plakken
Dat is complete onzin.
Yamaha is ooit wel (mede)eigenaar geweest,maar dat is al lang geleden,Ohlins is volledig zelfstandig.
Ze werken nog wel samen,zo vind je wel eens Ohlins vering op bvb. SP versies,en dat is dan ook een echte Ohlins,niet alleen een sticker.
Een andere veringfabrikant als bvb. Kayaba of Showa zal het ook niet pikken dat er een Ohlins sticker op hun product zou geplakt worden.
 
Het zal inderdaad te maken hebben met voorkeur, ik heb ooit één keer de veren in een vork van een straatfiets vervangen omdat ik er niet aan kon wennen... en dat waren die progressieve..... En ik heb al op wat bagger rondgereden waar ik prima aan kon wennen _O- als er dan iemand anders op reed werd ik uitgelachenB|

Maargoed, ik hoop dat TS een mooi setje YSS of BITUBO op de kop tikt en weer vele fijne Km's kan maken:t
Ik dacht altijd dat Bitubo een A merk was zoals WP of Ohlins.

Dat is niet zo?
 
Het gaat niet alleen om het merk, ook om de schokdemper. Een oude Kever is een Volkswagen, een Pheaton W12 ook. Toch iets verschil in luxe en comfort ;)
 
Ik dacht altijd dat Bitubo een A merk was zoals WP of Ohlins.

Dat is niet zo?
Jawel hoor, maken hele mooie spulletjes, heb schokkers van Bitubo achterop mijn circuitfiets zitten waarvan alleen de uitgaande demping in te stellen is en die bevallen echt prima. Zelfde geld voor YSS, nog nooit echt slechte dingen over gehoord, bieden veel waar voor de centjes.

TS schreef ergens dat hij voor tussen 700 en 800 euro mooie sets van beide merken kon kiezen. Ik denk dat je tussen beide geen verschil gaat merken. Beide top. Ik geloof ook nooit zo heel erg dat voor hetzelfde geld het ene product veel beter zal zijn dan het andere. En wat betreft vering is er altijd "beter" te koop waarschijnlijk, maar ga je dat merken?? denk het niet.... Als die twee hele simpele Bitubo schokkers op mijn circuitfiets zouden worden vervangen door top of the bill Ohlins gaat dat echt geen seconde per rondje opleveren. En dan heb je het over €300,-- vs €2000,-- aan veerelementen ofzo.
 
Jawel hoor, maken hele mooie spulletjes, heb schokkers van Bitubo achterop mijn circuitfiets zitten waarvan alleen de uitgaande demping in te stellen is en die bevallen echt prima. Zelfde geld voor YSS, nog nooit echt slechte dingen over gehoord, bieden veel waar voor de centjes.

TS schreef ergens dat hij voor tussen 700 en 800 euro mooie sets van beide merken kon kiezen. Ik denk dat je tussen beide geen verschil gaat merken. Beide top. Ik geloof ook nooit zo heel erg dat voor hetzelfde geld het ene product veel beter zal zijn dan het andere. En wat betreft vering is er altijd "beter" te koop waarschijnlijk, maar ga je dat merken?? denk het niet.... Als die twee hele simpele Bitubo schokkers op mijn circuitfiets zouden worden vervangen door top of the bill Ohlins gaat dat echt geen seconde per rondje opleveren. En dan heb je het over €300,-- vs €2000,-- aan veerelementen ofzo.
Ik was vanmorgen bij HK suspension en die zeiden precies hetzelfde wat jij hierboven zegt. Dus ik laat mijn originele vering lekker servicen ën updaten, dat was best zat ook al was ik van harte welkom om rondom alles in de ohlins te gooien 🤪
 
Ik was vanmorgen bij HK suspension en die zeiden precies hetzelfde wat jij hierboven zegt. Dus ik laat mijn originele vering lekker servicen ën updaten, dat was best zat ook al was ik van harte welkom om rondom alles in de ohlins te gooien 🤪
Nou mooi, ik kan soliciteren bij HK _O- Aardige mensen daar trouwens, hadden een mooi plannetje voor mn voorvork verzonnen met spulletjes die ze nog op Zolder hadden liggen :t
 
350/400 euro per demper is niet serieus geld voor een demper.. dat is ronduit goedkoop.
Dat bedoel ik dus.....'( Ik vind dat echt KAK duur, er zit geen enkel onderdeel op mn motor dat € 300,-- of meer gekost heeft, vooruit de donormotor waar ik mee begonnen ben kostte €600,--. En als je gewoon je kilometers op straat maakt of zelfs op circuit (doe ik graag), dan hoeft goedwerkende vering echt geen vermogen te kosten. En zelfs heel dure A-merk veerelementen werken bagger als je niet goed weet hoe een en ander af te stellen En dat is geen eenvoudige kost.

Dus het advies van HK om de standaard vering lekker te servicen vindt ik wel mooi :t eerlijk advies, klant blij zaak blij.... OPGELOST
 
dat hangt een beetje af van de basis, als die simpel is te servicen of te upgraden door HK bijvoorbeeld ben je spekkoper, zit er origineel een fietspomp op de motor waar niks aan te upgraden valt, ja, dan zal je moeten investeren.
 
Nou mooi, ik kan soliciteren bij HK _O- Aardige mensen daar trouwens, hadden een mooi plannetje voor mn voorvork verzonnen met spulletjes die ze nog op Zolder hadden liggen :t
😄 inderdaad.
Zeker aardige mensen en gewoon een eerlijk advies.
 
dat hangt een beetje af van de basis, als die simpel is te servicen of te upgraden door HK bijvoorbeeld ben je spekkoper, zit er origineel een fietspomp op de motor waar niks aan te upgraden valt, ja, dan zal je moeten investeren.
Maar echt geen €700-800,-- dat was een beetje mijn punt... maar iedereen mag natuurlijk zelf bepalen hoeveel €€ hij in zijn vering steekt
 
nieuwe kopen voor minder geld....

zoiets bijvoorbeeld: KLIK De keuze is nog veel groter dan ik had durven dromen _O- Zitten ook wel prima dingen bij die geen godsvermogen kosten.
 
nieuwe kopen voor minder geld....
Mee eens. Voor de helft van dat geld heb je een YSS set van uitstekende kwaliteit mét demping instelbaar. Zelfs bij een set met piggyback reservoir en in- en uitgaande demping apart instelbaar krijg je wisselgeld terug :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan