Schokbrekers voor mijn Sprocatti - Welke?

Fredzzz

MF'er
18 sep 2007
69
0
Groningen
Beste leden,

Ik ben al een poosje bezig met een kleine snorfiets als project. Doel is om hem erg ver om te bouwen tot deels racemonster, deel showbike, deel streetfighter, deel 'zeg het maar'...

Het is een Gilera Citta, met speciaal motorblokje;

Franco Sprocatti Motori blok. Roterende inlaat (30mm inlaat). Zandgegoten.
Parmakit-Sprocatti 50mm cilinder kit. Watergkoelde cilinder+kop. Zandgegoten. 90.2cc.
Dell'Orto 30mm carburateur.
Opmaat Sprocatti Motori uitlaat. Nu verchromed.

Heeft al hier en daar opzich wel wat dingen weg van een motor.
- Dubbele schijfrem @ voorwiel. (hydraulisch, gevlochten remleidingen).
- Achterschijfrem @ achterwiel. (is nog in progress, nog niet klaar).
- Lekker laag stuur.
- Geen kappen.
- Parelmoer oranje.
- enzovoort...

Nu deed ik vorige zondag, 16 September, mee aan de 'scooter' verkiezing in Utrecht onder het Street or Track/Maxx-Events/Streefighter Day evenement mee. Jammer genoeg geen prijs, maar dit had ik ook niet verwacht aangezien die nog niet klaar was.
Mischien dat sommigen van het forum hier mijn Citta wel hebben zien staan?!

Foto-G68ZQIQW.jpg

IMG_2084.jpg


---

Waar ik dus geinpsireerd door raakte waren die mooie schokbrekers onder vele motoren op deze Streetfighter beurs.
Om dit soort shocks gaat het... ongeveer...
Motorcycle_Shocks_for_the_Commercial_Industry.JPG


Nu is mijn simpele vraag waar ik zulke kan krijgen? Welke het beste zijn? Ik heb gezien dat de prijzen van zulke schokbrekers aardig kunnen oplopen...

Hopelijk kan iemand mij met wat uitleg, een link naar een site en andere dingen de juiste richting opsturen.

Alvast bedankt,
Fredzzz
 
Omdat het je waarschijnlijk toch om de optiek gaat zou ik een paar red-bull blikjes erachter frommelen. Heb je hetzelfde effect en het kost je bezijdens een keertje extra plassen niks :N suc6
full
 
Geinig projectje maar denk dat je beter op een brommer/scooterforum kunt kijken. Motor schokdempers zullen een beetje erg overgedimensioneerd zijn voor dit beestje.
 
Hehe... precies de reacties die ik verwachtte...

Maar het hoeft niet per se zo een overdreven versie te zijn zoals jij postte, MacroMonsto, het mag ook wat simpeler en goedkoper zijn.

Het gaat me er dus om dat ik een leuke set schokdempers heb die je niet en nooit nog ene keer ziet op een Cittatje... dus waarom motorschokdempers? Omdat het kan...
Nu zitten er standard aftermarket opgehoogde Citta veren op en dat wordt me nu al te saai...
 
Men kan ze toch ook instellen/verstellen??
Tuurlijk, maar die veer (de spiraal zeg maar) zelf niet. Het komt er gewoon op neer dat zo'n veer voor een motor van +/- 150 kg is gemaakt + de berijder.

Probeer t anders ff op het aprilia2000.nl forum, die veren zijn wat beter geschikt lijkt mij. Vraag maar aan hun wat de goede merken zijn, als ze dat tegenwoordig nog weten die n00bs :P
 
Jah uiteraad besefte ik het dat deze veren voor zware motoren zijn, en dus niet echt gaan veren met mijn Citta frame... maar dat het stug wordt vind ik veel beter, rijdt beter... het is geen toerbrommer hoor.

Aprilia2000.nl zal ik ook even bekijken dan maar.

Monoshock is nog bruter inderdaad, maar om dat nog aan te passen wordt moeilijk... de brug kan dan nog mooi verwerkt worden dmv lassen etc. maar ik zit met het frame zelf en de ophaningen van het frame die er op moeten komen dan...
 
Men kan ze toch ook instellen/verstellen??
Ja, binnen een bepaalde marge. Niet zomaar ff bijstellen van een motor van 200 kg naar een citta van 60 kilo. En dan bedoel ik niet de veer maar de dempingskrachten.

En dat wordt niet 'sportief' stug maar 'm'n achterkant veert totaal niet meer in stug', waarbij je bij het minste hobbeltje al een achterwiel hebt wat in de lucht is. extra fijn in een bocht.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan