schokbrekers

mucked

MF veteraan
17 jan 2002
1.559
4
Boxtel-city
Ik ben op zoek naar vervangings schokbrekers voor mijn cb400f, nu ben ik tegen een setje van het merk MDI aangelopen. Deed niet echt pijn hoor, maar ik was op zoek naar koni's. Kent iemand MDI,wat zijn de ervaringen hiermee?
 
Ik ben op zoek naar vervangings schokbrekers voor mijn cb400f, nu ben ik tegen een setje van het merk MDI aangelopen. Deed niet echt pijn hoor, maar ik was op zoek naar koni's. Kent iemand MDI,wat zijn de ervaringen hiermee?
Op marktplaats staan koni's te koop. Schrik niet de vraagprijs is best hoog.
 
ikonshocks kende ik ook al, via de hobbyist heb ik de koni van m'n bol d'or opgeknapt. Koni gaat gewoon heel lang mee, da's echt wel een voordeel. Maar de cb400f wordt wat minder belast, dus iets mindere kwaliteit veren mogen er wel op komen. Als het maar een goede wegligging geeft.

Nu heb ik er koni's op die van een soes 750 komen, die zijn echt te zwaar en nu stuitert de 400 de bocht uit. Dat was ook niet de bedoeling! :N
 
Hoi,

Ik heb nog een setje schokbrekeres liggen voor een cb 750 f. Ik weet niet of die op jou fiets passen.. Maar als je ze kan gebruiken laat maar horen :)


Stan
 
@ Stan: ik wil toch es proberen of 400 bedoelde vering wat soepeler rijdt, lijkt mij beter...

@ seabird: jazeker, wanneer ik vervangende vering heb gaan de koni's wel weg... Ik zal het tzt wel weer posten hier... heb geduld!
 
Hoi,

Ik heb nog een setje schokbrekeres liggen voor een cb 750 f. Ik weet niet of die op jou fiets passen.. Maar als je ze kan gebruiken laat maar horen :)


Stan

hmmzz ik heb een yamaha xs 400se uit 81 met kortere veren gemonteerd....Ik heb wel oren naar je schokbrekers...
 
Hyperpro ja das leuk als je 750 euro wilt uitgeven.

Nee dan kun je net zo goed die mdi dingen gebruiken, zo te zien zelfde constructie als Hagon. En de orginele schokbrekers wil je ook niet reviseren want die zijn nooit goed geweest, waren de welbekende sluitpost in de begroting van de cb.
 
Hyperpro ja das leuk als je 750 euro wilt uitgeven.

Nee dan kun je net zo goed die mdi dingen gebruiken, zo te zien zelfde constructie als Hagon. En de orginele schokbrekers wil je ook niet reviseren want die zijn nooit goed geweest, waren de welbekende sluitpost in de begroting van de cb.
_O- en is te merken ook !
 
hyperpro is dus niet leuk. qua prijs dan. een niergordel wil ik ook niet, dus dan maar weer andere vering. voor een leuke prijs
 
hmmzz ik heb een yamaha xs 400se uit 81 met kortere veren gemonteerd....Ik heb wel oren naar je schokbrekers...

Op zich altijd beter dan een setje originele schokbrekers van japanse makelij. Maar jij hebt boven en onder "ogen" om de schokbrekers aan je motor te bevestigen. En de vering voor mijn honda heeft alleen boven een "oog", en onder een "vork". Dus aan honda veren heb je niets.

Tip: kijk op marktplaats, ik zag laatst een setje met 2x "ogen" staan.
 
schokdempers van het merk MDI zijn mij ook onbekend. Zal je wel een mailtje sturen betreffende een zeer redelijk geprijsd alternatief

Je hebt al een keer een waarschuwing gehad maar dat heeft blijkbaar niet het gewenste resultaat. Vanaf heden mag je ergens anders reclame maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op zich altijd beter dan een setje originele schokbrekers van japanse makelij. Maar jij hebt boven en onder "ogen" om de schokbrekers aan je motor te bevestigen. En de vering voor mijn honda heeft alleen boven een "oog", en onder een "vork". Dus aan honda veren heb je niets.

Tip: kijk op marktplaats, ik zag laatst een setje met 2x "ogen" staan.

Mmzz...is het niet mogelijk om het onderste oogje eraf te flexen en een ander bevestigingmanier erop te lassen...

Moet het nog ff visualiseren, ik heb het brikkie pas sinds deze zondag en zij staat nu in eerbeek in de schuur(10 km vanafa apeldoorn)

Thuis heb ik er geen ruimt voor, in eerbeek heb ik een schuur van 14mtr bij 4 mtr tot mijn beschikking *O*
 
Hyperpro ja das leuk als je 750 euro wilt uitgeven.

Nee dan kun je net zo goed die mdi dingen gebruiken, zo te zien zelfde constructie als Hagon. En de orginele schokbrekers wil je ook niet reviseren want die zijn nooit goed geweest, waren de welbekende sluitpost in de begroting van de cb.


l;igt eraan wat je wilt doen, ik heb voor en achter neiuwe veren en laten monteren bij hyperpro, koste inclusief montage 350 euro, dus waar jij 750 euro vandaan haalt weet ik niet.

En als advies zeggen dat wel goed zullen zijn omdat ze ergens op lijken schiet volgens mij ook niet echt op.
Wat zijn trouwens de problemen met die CB veren, het zijn toch gewoon simpele niet-instelbare veren? of zit ik er nu heel erg naast?
 
Terug
Bovenaan Onderaan