schokbrekerveren mooi maken

metalganz

Die hard MF'er
18 jan 2009
752
2
zwolle
Wie heeft wel eens schokbrekerveren mooigemaakt ik heb nu corrosie en denk misschien stralen en dan??? wie heeft hiermee ervaring
 
of poetsen, poetsen, poetsen en nog eens poetsen..

met rijkelijk polijstpasta en een grove handdoek. Handdoek met polijstpasta 1 slag om de veer wikkelen en afwisselend van beide kanten aan de handdoek trekken.
 
CB900 of CB1100 toevallig?

~[edit]

Dan kost een setje €185,00 incl btw, zwart binnenwerk, chromen veren (en progressief).

bron: hagon-shocks.nl
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het gaat om de veren van een cb1100f maar ik denk dat de veren van een cb900 ook wel passen.De veren van de 1100 hebben het reservoir extra maar zijn verder het zelfde als van de 900
 
Hebben we het alleen over de spiraalveren die opgeknapt moeten worden of moeten de complete schokdempers (demper + veer) weer netjes worden? Komt vaak genoeg voor dat de schokdemper ook "veer" genoemd wordt en dan is even onduidelijk wat de bedoeling is.
 
Ik wil in ieder geval ze weer cosmetisch mooi hebben dus veren en ook het overige,heb een veer eens grondig gepoetst en het resultaat is goed.Het overige moet nog.Is het normaal dat als de spiraalveer er af is dat je dan de demper in en uit kan schuiven?
 
stralen en opniewe in de podercoat blijft dat wel zitten is dat wel bestand tegen het in en uit veren van de spiraal ?

stralen uiteraard geen probleem

maar weet nieut of die coating wle elastisch is ? wel eens gehoord dat het er dan van af springt bij te veel spannig
wil het zelf ook wel eesn weten
 
Heb nog zwarte veren van een setje Koni's liggen. Zaten op een 900. Demper was kapot, zit nu dus een compleet nieuwe set op. Zien er nog netjes uit en hoeven niet de hoofdprijs te kosten.
 
Heb de schokbreker even geglaspareld en daarna primer en zwarte lak in combinatie met gepoetste veer weer als nieuw,alleen nog als de lak echt goed droog is het reservoirtje de randen met scotcbrite even polijsten.
 
Ben hier ook mee bezig (Yamaha TY 175). Heb de roest met de dremel en staalborsteltje verwijderd. Daarna gepoetst mbv. een paar schoenveters en metaalpoets. Mijn schokdemper heeft twee veren, de kleinere veer is gelakt en die zal ik opnieuw moeten lakken (rood).
De dempers moeten ook nog (blauw), dus je kan die gewoon uitelkaar halen? (veren lossen van de demper).

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan