Schokdemper monteren Yamaha FZS 600

MaikelH

Rookie
13 jan 2009
18
0
Hallo motorforum, ik heb een vraag over de montage van mijn schokdemper op een yamaha zfs 600 uit 2001.

Ik heb alles er namelijk onderuit gehaald om de demper er onder te krijgen, maar bij de allerlaatste stap loopt alles uiteindelijk alsnog mis, de gaten van mijn demper lijnen net op 1,5 mm niet uit, de demper is dus ietje te lang. De demper is niet zo simpel zelf in te drukken om die mm ruimte te geven, heeft iemand een idee wat ik kan doen?

Ik voeg hieronder een foto toe van het uiteinde van mijn demper, in een poging om het een beetje begrijpelijk te maken;) ik hoop dat hier een truucje of iets voor bestaat! Alvast bedankt voor de reacties!
full
 
er bestaat zo iets als een veer klem (die draait je spiraal na elkaar toe) (is eingelijk voor om je spriaal van je demper te scheiden)

weet niet of je zo iets hebt zo niet evt een sjor band met haken er aan doen

maar alle boven genoemde oplossingen zouden niet nodig moeten zijn want hij is er toch ook gewoon normaal af gekomen ????
zou eerst ff kijken waarom ie zo onder spanning onder je fiets hangt dat hoort niet

of evt ietmand de achterkant van je motor fiets met het wiel van de gront laten tillen en kijken of het dan wel gaat.

ps dus niet motor op midden bok zetten en dan denken nu is m,n achter wiel ook van de grond maar het gaat er om dat je achterbrug de lucht in gaat
 
Laatst bewerkt:
Ja hij hoort in principe niet voorbij het uiterste punt van mn achterbrug te duwen, maar het gaat ook echt maar om een milimeter.. De oude kwam er in principe inderdaad gewoon vanaf, maar die is versleten en dit model van YSS is waarschijnlijk net een milimeter langer.

Bedankt voor de reacties in ieder geval! Ik ga jullie tips van de week proberen, heb er wel vertrouwen in! Ik laat weten of het gelukt is.
 
Mooi!

Om even verder hierop door te gaan...door het breekijzer ertussen te zetten bereik je dat je motor iets omhoog komt toch, denk aan het uitveren van de motor?

Meen dat ik ergens in de zwarte gaten van het internet iets heb gezien van iemand die een krik op de achterband zette en met deze krik de achterkant van de motor (met een plank ertussen natuurlijk!) ten opzichte van de band opkrikte waardoor de veer te verwijderen was.

Misschien een idee voor de volgende keer, anders terug te vinden met de zoekmachine voor anderen die hetzelfde probleem hebben. ;)
 
Mooi!

Om even verder hierop door te gaan...door het breekijzer ertussen te zetten bereik je dat je motor iets omhoog komt toch, denk aan het uitveren van de motor?

Meen dat ik ergens in de zwarte gaten van het internet iets heb gezien van iemand die een krik op de achterband zette en met deze krik de achterkant van de motor (met een plank ertussen natuurlijk!) ten opzichte van de band opkrikte waardoor de veer te verwijderen was.

Misschien een idee voor de volgende keer, anders terug te vinden met de zoekmachine voor anderen die hetzelfde probleem hebben. ;)

Ja zo doe ik het ook , zo'n goedkoop schaarkrikje werkt prima
 
Terug
Bovenaan Onderaan