schokdemper

BrikardoR

Die hard MF'er
28 aug 2002
484
0
Hoe kan ik zien of mijn schokdemper versleten is van mijn k100. ik vind hem noagl hard ondanks dat ie op de zachtste stand staat.
 
hoezo zou een verleten schokdemper hard worden?
als een schokdemper versleten (vaak lek) is, dempt ie alleen maar zachter, en dan véért ie des te harder.. is dàt wat je bedoelt? dattie hard veert?
 
dus als je er op zit, je je kont hard op de buddy laat vallen, dan schopt ie je kont meteen terug omhoog, of komt ie met een sissend geluid (van olie) gedempt terug? en ws kun je zowel je demping als je vering harder of zachter stellen, en dat moet ong evenredig: veer harde voorspanning, demper stug.. als jij je demping "zacht" heb staan, maar je veer hard, dan stuitert ie wel ja..

ìk heb geen idee wat voor demper je als vervanging kan gebruiken, sorry..
 
Weet niet hoe actueel het nog is maar goed:

Durf bijna met m'n ogen dicht te zeggen dat er (vrijwel, kleine slag om de arm ;) ) geen enkele K100 meer is die nog een goede originele schokdemper heeft. Ten eerste zijn die dempers 15-20 jaar oud, hebben vaak richting een ton of meer gelopen en wat ik er van weet is dat de K100 schokdempers niet erg duurzaam zijn.

Kan van harte adviseren om er een goede vervangingsschokdemper (Technoflex, WP, Wilbers etc) onder te zetten en je kent de motor niet meer terug. Tenslotte heeft ook de techniek in de jaren niet stil gestaan en een nieuwe nu is beter dan dan een jaren 80 demper ooit is geweest.

Groetjes, Noud
 
Terug
Bovenaan Onderaan