Schokdempers voorvork

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.603
10.694
Andere kant van de evenaar
Heren,

Ik heb een nieuwe binnenpoot in mijn voorvork gezet, en als je er wat olie in kiept moet je de demper een aantal keren op en neer bewegen net zo lang tot de lucht er uit is.
Nu gaat dat op en neer bewegen eigenlijk best licht, dus ik vroeg me af, slijten die dingen ook?

Er zit aardig wat verschil tussen links en rechts. Rechts zit nog niet genoeg olie in, dat ga ik woensdag halen, maar rechts gaat zwaarder dan links, rechts voelt meer als een schokdemper van een auto.
Voorvork is het eerste model USD van een Kawasaki ZXR750 uit '91


Als je schokdempers van een auto voelt, dan voelt dat anders, niet alleen als in zwaarder bewegen, dus of zo'n schokdemper af is voel je dat direkt..

Dank u
 
Laatst bewerkt:
Ok.
En wat zou zo'n ontwikkelmachine dan nog kosten?
Geen idee..

De 225KV buis kost zo'n 75.000, de 300KV buis kost zo'n 100.000, toen de baas dat vertelde schrok toch wel een beetje, dan ga je toch wat voorzichtiger met het materieel om, dat dat spul zo duur was had ik niet verwacht..

Die ontwikkelaar was best groot, zal ook niet goedkoop geweest zijn..

Wer hadden een dependance op de AKZO in Delfzijl, moest je opdraven als er werk was, kon dus best zijn dat je de hele dag op je kont zat, en dan slaat de verveling toe... Dus rontgenfoto's maken van je horloge, of je hand... Moest de baas niet achter komen trouwens.
 
Jupp ben stralingsdeskundige 5A. Wij hebben radioactieve bronnen op het werk. Die mogen alleen verwijderd en geplaatst en in bedrijf genomen worden door daarvoor geschoold personeel
Aha, bij alles wat radioactief is ben je die cursus nodig, hoe KLe
in
ook.

Wij kwamen vaak op de AKZO in Delfzijl, sommige van die fabrieken hadden niveaumeting via lichte radioactiviteit, als wij op een naastgelegen fabriek foto's aan het maken waren gebeurde het regelmatig dat zodra wij onze bron opendraaien de fabriek op tilt sloeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan