Schokdempers, zelf afstellen of laten doen

Prepriani

MF'er
22 jul 2010
208
0
antwerpen
Hallo mede mf-ers

Bij het zoeken naar info over hoe je best je schokdempers afstelt,
dit vooral via youtube filmpjes, krijg ik toch de indruk dat het moeilijker is dan ik dacht.
Ook blijkt een correcte afstelling zeer belangrijk te zijn, als je het fout doet lig je sneller tegen de vlakte!

(Youtube, Dave Moss. Deze man lijkt me een expert en lijkt me een bron aan goede info. Deze man heeft ook een talent om banden te lezen.)

Ik vraag me eigenlijk af of jullie je schokdempers zelf instellen,
of laten jullie dit doen?


enkele referenties:
-Sag afstellen:
-banden lezen:
en
en http://www.youtube.com/wa...w1TB0&feature=related
- veringen:
 
ligt eraan wat voor veerelementen je hebt en wat je af kunt stellen.. in sommige motorbladen zijn basisinstellingen te vinden voor straat en circuit als je motor erin voor komt.
 
Het zou voor op de straat zijn.
En zoals je best wel zult weten zijn de wegen in België niet is de beste staat.
Heb er zelfs eens over gedacht om een bordje 'wegdek in slechte staat', onder het landelijk grensbord te plaatsen. Nog gezwegen over het gebrek aan veilige bermen!

Ik kan enkel de achtervering aanpassen op men duc ss. De voorvering is redelijk soepel,
maar de achtervering is hard en traag. (En met al die putten...)

Is bound en rebound eigenlijk niet afhankelijk van de veerkracht.
Waarbij de veerkracht afhankelijk is van het gewicht van de rijder?
Dus voor ieder verschillend?
 
ligt eraan wat voor veerelementen je hebt en wat je af kunt stellen.. in sommige motorbladen zijn basisinstellingen te vinden voor straat en circuit als je motor erin voor komt.

:N

Basisinstellingen staan in de "usermanual" ... Circuit is pér persoon/pér circuit anders, dus laat die instellingen uit de bladen a.u.b. voor dát wát ze zijn en stel ze zélf af (met of zonder hulp).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan