Schokken/haperen met lage toeren in lage versnelling

blinkofaneye

Rookie
13 jul 2009
5
0
Amsterdam
Beste luitjes, sinds enige tijd merk ik dat mijn CBR 600 RR 2006 begint te schokken in (met name) zijn 1e versnelling als ik laag in toeren rijd (< 4000). Het gebeurt als de motor goed warm is. Als ik mijn schatje op een constant gasniveau houd, probeer constante snelheid te rijden, dan begint het feest: zeer onrustig op het gas. Met name dus binnen de bebouwde kom of bij keren etc. Behoorlijk irritant. Wie heeft een idee wat dit kan zijn en hoe te verhelpen?

Thanks
 
opschakelen lijkt mij het meest logisch.
met 4000rpm constant toerental in 1e versnelling is iedere sportmotor lastig te hanteren
Dus een hogere versnelling en dus nog lagere toeren verhelpt dit? Lijkt me niet.

Mijn gsxr bokt ook een beetje bij straatje keren. Gewoon een kwestie van de koppeling erbij en voetrem gebruiken.
 
opschakelen lijkt mij het meest logisch.
met 4000rpm constant toerental in 1e versnelling is iedere sportmotor lastig te hanteren

Vanaf de 4000 rpm begint ie pas, daaronder is het naadje, en als je opschakeld rij je in nog lagere toeren :/

@TS: Heb je aan ander luchtfilter of een sportuilaat eronder zitten? misschien is de afstelling naadje en moet ie afgesteld worden.
Iets goedkoper is een kleiner voortandwiel (euro of 20) waardoor je meer toeren moet maken om dezelfde snelheid te rijden.
Sportmotoren hebben tegenwoordig (oa vanwege milieueisen) zo'n lange 1e versnelling dat rustig rijden haast onmogelijk is |(

Nieuwe bougies misschien??

Kleine kans, zitten irridium bougies in die pas om de 25kkm vervangen hoeven te worden :Y
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie reacties en het warme welkom ;-)
De bougies mogen het inderdaad niet zijn. Die zijn gemaakt voor 25.000 km en er staan er pas 12.000 op de teller. Uitlaat is standaard. Ik heb er eigenlijk nog weinig aan veranderd. Kan het dan zijn dat het stationair gas nog aangepast moet worden?
Het is overigens niet een klein beetje bokken/sputteren; aan de geluiden te horen lijkt het alsof de handdoek in de ring wordt gegooid. Van de garage kreeg ik terug dat het een beetje vuil kan zijn dat met de benzine is meegevoerd en dat even door de motor heengetrokken moet worden (oftewel, gewoon een tijdje hoog in toeren gassen) en als dat niet werkt conform idee Willem1940 een beetje reiniger door de benzine. Ik ga het maar eens proberen.. Wellicht zijn er nog andere suggesties?
 
Terug
Bovenaan Onderaan