Schokken tijdens optrekken

VF1000F rider

Die hard MF'er
22 sep 2004
562
0
Hellevoetsluis
Hoi Ik heb een klein probleempje met mijn honda VF 1000 F :als ik een beetje snel optrek,en dan van 1 naar 2 overschakel
dan houdt hij heel even in geeft dan twee schokken en gaat er vervolgens als een beest vandoor.
als ik dan van 2 naar 3 doorschakel en het gas er weer op gooi dan heb ik dat weer
Weet iemand misschien wat dat kan zijn. ;(
 
En als je er "iets minder" gas eropgooi?
houd íe dan ook eerst in? Als je rustig overschakeld en langzaam gas bij geeft?
Dan zou ik zeggen dat er aan verzuipen moet worden gedacht. Maar is lastig om er zo wat over te zeggen. Heb je ook startproblemen?
Warm? koud?
geschiedenis... is er wat veranderd de afgelopen tijd?
 
Als alles goed vast zit en de ketting niet te slok zit,
Dan zou ik eens gaan denken aan lucht benzine verhouding. (afstellen dus)
kan kwa afstelling heel veel zijn!
check eens of er ergens aan de voorkant lucht onsnapt als je een flinke drel gas geeft. kijk naar zwarte vegen misschien heb je wel een pakking lek!
of de uitlaat!

Kijk alles maar eens goed na want!

Het kan heel veel zijn!!!!!
 
als ik rustig gas geef en rustig optrek rijdt hij perfect
aangezien ik deze fiets pas sinds zaterdag heb weet ik van de geschiedenis niet zo veel.
de oude eigenaar heeft em wel een grote beurt laten geven olie koelvloeistof remolie nieuwe blokken nieuwe schijven nieuwe banden enz enz.
ik dacht eigenlijk aan de acceleratiepomp maar ik weet nog te weinig van dit ding dus maar ff verder zoeken
en rustig rijden
 
een oud topic maar toch maar ff weer nieuw leven inblazen omdat het probleem nog steeds voorkomt
iemand enig idee wat het kan zijn het schokken wordt nu wel heel errug in 1 en 2 en 3
na 140 km/h tot 230 km/h heb ik nergens last van alleen van 0 tot 140 en voornamelijk in 1 en 2e versnelling
 
Misschien t vliegwiel? Heb ik met m'n GPZ ook gehad, dan is heel de onsteking verkloot, gaat ie ook schokken tijdens het optrekken, maar als ik gewoon rustig aan deed en zeer lage toeren reed had ik nergens last van.
Succes!
 
Nee, 1 van de 6 (volgens mij) magneten was afgebroken, dus die magneet is helemaal in minime stukjes uiteen geslagen tijdens het rijden. Heb nog geluk gehad dat alleen m'n toerentalmeter lichtelijk beschadigd was (dit zit op de krukas), hierdoor doet de toerenteller soms wat raar, maar met een 2e hands vliegwiel rijdt ie weer perfect.
Maarja, doordat ik een magneet miste was heel m'n ontsteking ontregeld en daardoor kreeg ik dus ook van die schokken.
Succes met het oplossen!
 
Hoi Ik heb een klein probleempje met mijn honda VF 1000 F :als ik een beetje snel optrek,en dan van 1 naar 2 overschakel
dan houdt hij heel even in geeft dan twee schokken en gaat er vervolgens als een beest vandoor.
als ik dan van 2 naar 3 doorschakel en het gas er weer op gooi dan heb ik dat weer
Weet iemand misschien wat dat kan zijn. ;(

de carbs schoonmaken en synchroon stellen. bij gasgeven heel even teweinig brandstof dan verslikt de motor en dan weer voldoende brandstof => vol vermogen.
 
Ik zit zo dit verhaal te lezen en realiseer me dat ik exact hetzelfde probleem heb met mijn Suzuki VX800. Inhouden bij accelereren in lage versnellingen. Ik heb cardan dus het hoeft niet perse iets met de ketting van je VF te maken te hebben zoals sommigen suggeren.

Nou werd ik getriggerd door een opmerking van JD die zei dat er wellicht lucht kon ontsnappen aan de voorkant. Ik hoor inderdaad wel eens een soort slurpend geluid aan de voorkant van het blok, als ik stilsta en in zijn vrij flink gas geef en dan snel weer loslaat. Dat zou wel eens ontsnappende lucht kunnen zijn, toch? Waar duidt dit op?

He VF-er, als ik iets meer weet over de oorzaak bij mijn suzz laat ik het je weten. Suc6
 
Hmm.. toen ik mijn VF750F net ophaalde had ie er ook last van..

onlangs heeft ie een grote beurt gehad en hebben ze 14 van de 16 kleppen opnieuw gesteld, die stonden veels te strak, de carbs gesteld en gesynchroniseerd.. en hij loopt zoals een Honda hoort te doen..

Overigens zit ik er aan te denken mijn VF750F al weer weg te doen en de VF1000F te kopen die mijn dealer heeft staan *D
 
Ik heb nu een aantal suggesties gekregen, en van het wph boek wordt ik ook niets wijzer.
De ketting valt voor mij af, want die is vervangen samen met de tandwielen.
Dus ga ik komende week toch de carbs maar eens openschroeven.
en naar de opbrengst van de brandstofpomp kijken
jullie horen nog hoe het verder gaat

groetjes Ton
 
Ik heb nu een aantal suggesties gekregen, en van het wph boek wordt ik ook niets wijzer.
De ketting valt voor mij af, want die is vervangen samen met de tandwielen.
Dus ga ik komende week toch de carbs maar eens openschroeven.
en naar de opbrengst van de brandstofpomp kijken
jullie horen nog hoe het verder gaat

groetjes Ton
aan de opbrengst van de pomp zal het niet liggen, ik lees dat je er wel 230 mee haal??
 
Ik heb voor de zekerheid een heel ander set carbs gemonteerd

maar helaas met exact hetzelfde resultaat

ik heb nu 2 sets geprobeerd met hetzelfde resultaat

nog steeds die rare schokjes

iemand nog een optie ??????
 
Laatst bewerkt:
Dit probleem klinkt me zeer bekend in de oren, en de oplossing heb ik nog niet voorbij zien komen.

Hou je vast, en begin maar vast te sparen:

Tandwielen van de versnellingsbak zijn gaar!!!!



Heb ik al diverse malen meegemaakt: Schakelnokken en vorken zijn versleten en hij schiet gewoon uit z'n versnelling. Vooral in 2 en 3, en het voelt aan alsof de motor tijdens acceleratie even een fractie van een seconde z'n aandrijfkracht verliest, waarna hij ineens weer verder gaat. Ik heb het zelf al enkele malen gehad met voornamelijk Yamaha's (FZRren). Het voelt echt aan als een mechanische schok in je aandrijving. De schakelnokken schieten uit de openingen in het ernaastgelegen tandwiel totdat ze het volgende gat tegenkomen en alsnog met een klap goed schieten. Het begint als 1 schokje, maar daarna gaat het hard en begint hij repeterend over te slaan, hetgeen duidt op vergevorderde slijtage aan je bak. Niet te lang mee blijven prutsen, de bak moet gewoon open.

Heeeeeeeeel duur geintje, dus als je nog iemand weet wie je de schuld kan geven (garage waar hij vandaan komt) zou ik maar vast gaan rennen......
 
Laatst bewerkt:
Rij met een gsx-r 1100 en die staat ook wat rijker afgesteld omdat deze getuned is en heeft bij de eerste versnellingen ook een beetje schokeffect maar niet zo erg dat jij vernoemt denk ik.
Bij een hoger toerental gaat dat ook over bij mij dus zou ik denken dat hij veel rijker zal staan dan de mijne.
Wat is je verbruik?
Kijk daar al eens naar....
Ik laat dat bij mij zo want dat is gezonder dan juist afgesteld te staan of te arm.
Gewoon zo leren rijden denk ik want stoor mij er niet aan , aangezien ik er goed mee kan rijden en er geen probleem van maak.
Laat hem gewoon in lekkere toeren draaien , rijd ook leuker vind ik *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan