Schokkende TL 1000S

Rv11

Rookie
11 jan 2004
4
0
Maastricht
Beste Bikers,
ik heb een probleempje met mijn TL1000S, op het moment dat ik met hem aan het rijden ben op een 50km weg en een constante snelheid rondom de 4000 toeren, wilt hij wel een stokken, het lijkt net of ie inhoud en daardoor is het vervelend rijden. Nu rij ik gelukkig niet al te vaak met een constante snelheid, maar het blijft vervelend. Ik heb onlangs 2 Bos carbon dempers geplaatst maar dat maakt verder geen verschil. Bij de motor zaak hebben ze me verteld dat de motor van oorsprong zuidig staat afgesteld om hem door de keuring te krijgen. Ze hebben mij dan ook gadviseerd om er een powercommander op te zetten. Is dit de enige oplossing, of weet iemand nog iets wat ik zou kunnen proberen? De motor is een 97 model met 20000km op de klok. Ik heb ook al injectie reinigers geprobeerd, maar dat helpt niet echt veel. Ik hoop op een goed advies. Gr. :}
 
Hij is nog niet op een testbank geweest, ik weet dus ook of het probleem aan de afstelling ligt. Maar zijn er meerder mensen die hier last van hebben, of ligt het echt an mijn motor?
 
Je bent in ieder geval niet de enige!!

Het is deels 't karakter v/d motor (inderdaad met powercommander gaat 't beter maar kostenplaatje) De een klaagt hierover bij 3500 toeren de ander bij 5000 toeren en dan word 't vervelender. Een goedkope oplossing is er niet Laat in iedergeval de mogenlijke fout code's uit de geheugen wissen. en misschien een paar nieuwe bougie's dan gaat 't vaak weer wat beter. :]

suc6 ;)
 
Volgende week krijg ik m,n open dempers (Two-Brothers). De motordealer waar ik m,n motor gekocht heb adviseerd me om wel de TL1000R daarna op de testbank te zetten om hem af te stellen op de nieuwe dempers. Wellicht is dat bij jou ook het probleem.
 
Pas op!! TL1000s en TL1000r zijn 2 verschillende blokken de nokken assen zijn anders en de injectie is anders dus jij met je R heeft een heel ander karakter.
Ik wil even aangeven dat er met nieuwe (open dempers) de motor op de dempers afgesteld moeten worden. Zal waarschijnlijk voor elke motor gelden. (denk ik :) )
 
Hoi, ik heb nogal veel verstand van de TL1000S motoren. Jouw TPS sensor moet opnieuw afgesteld worden. Dan is het schokken weg! Kost niet veel tijd hoor.

Mail me maar een keer: oromijn@hotmail.com Ik woon in sint oedenrode.

Wat betreft nokkenassen TLR en TLS die zijn exact het zelfde hoor echt. Ik heb pas 8 blokken gereviseerd dusssssss. Het verschil met de S t.o.v. de R is een injector extra per cilinder en een andere zuiger met meer compressie!!

groeten olaf
 
wat ook wel helpen wil is een tre monteren en dan de tps afstellen kun je ook makkelijk zelf is ook te vinden op of via tl1000.com.
en wat nog een optie is ivp een power commander is gewoon je efi remappen.

succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan