Schokkende voorrem

Dampkring

Die hard MF'er
30 okt 2003
387
0
Lekkerkerk
Olla,

Een tijdje geleden heb ik met mijn stomme kop vergeten mijn schijfrem slot te verwijderen voordat ik ging rijden. Gevolg was dat de schijf zo krom als een hoepel ik geworden.

Dit is ondertussen vervangen, maar telkens als ik rustig wil remmen met mijn voorrem dan stoot die een beetje. Zelfs zo erg dat ik momenteel meer mijn achterrem gebruik dan mijn voorrem.

Ben ook al langs de dealer geweest en die heeft toen ook nog maar de remblokken verwijderd (/edit) vervangen natuurlijk /edit). Die waren ook scheef ingesleten (hadden ze gelijk moeten doen, maar op de een of andere manier is dat niet gebeurt)

Nu is het zo dat een van de remschoenen wat speling vertoont. Kan dat de oorzaak zijn van het onregelmatig remmen en moet ik nogmaals terug om het geheel te laten repareren. Of is dat wellicht iets wat ik zelf met een paar sleutels kan klaren.

Zoals je ziet heb ik niet echt verstand van zaken, maar ben wel nieuwsgierig naar wat ik hier aan kan doen. Het rijd niet prettig en ik vind het ook niet echt veilig. A.s. woensdag moet de motor toch voor een beurt naar de dealert, dus wellicht kan ik dan gelijk roepen wat ze moeten doen.

Ik hoor het wel.

Groeten,
Dampkring
 
Laatst bewerkt:
de speling hoort minimaal te zijn. als je het voorwiel van de grond hebt mag de rem lichtjes slepen.
controleer gewoon elk onderdeel op vervorming en slijtage, meestal vind je vanzelf het euvel als je de klauwen losneemt en schoonmaakt . . zijn de nieuwe blokken standaard of aftermarket ? en zijn ze rustig ingesleten, ook dat is belangrijk voor een goed remgedrag namelijk.

je kunt ook langs je dealer gaan, hij heeft per slot van rekening je blokken enzo gedaan . . reparatie=garantie !
 
Is er aan de remklauw zelf ook nog wat gedaan toen je schijf vervangen is?
Meestal klapt zo'n slot tegen je remklauw aan als je het vergeet.
Dus de klauw en de klauwdrager even laten checken zou ik je aanraden.
Of.....als de klap echt hard aangekomen is dan zijn er misschien een of meerdere bevestigingspunten van je schijf scheefgedrukt (afhankelijk natuurlijk hoe die op je naaf gemonteerd zit).
 
die is Krom...laten richten... kost +/- 50 euro per schijf... en laat het maar snel doen anders krijg je harde stukken in je schijf en dan moeten ze ook geslepen worden...
 
Nog ff wat extra info.

Schijfslot is niet tegen de remklauw aangekomen. Voorvork heeft die tegengehouden.

Enne dat kromme, wat kan er op dit moment nog krom zijn dan. Schijf is vervangen, remblokken ook, kan de remklauw dan ook nog eens krom zijn????

Ik hoor het wel. A.s woensdag mogen die monteurs van de dealer het in ieder geval gaan oplossen.

Laterzzzz en alvast bedankt voor de reacties.

Dampkring
 
Terug
Bovenaan Onderaan