Schommelend toerental en ploffen in uitlaat yamaha r6 99

Jenssc

Rookie
8 mrt 2022
22
6
Goeiedag iedereen.
Ik ben nieuw hier .
Wat betreffende mijn yamaha r6 van 1999 die ik nu al twee jaar bezit ben ik echt ten einde raad.
Heb deze gekocht en alles was in orde maar dan begon er van alles aan te mankeren
Na volgas naar topsnelheid viel hij stil als je tot stilstand kwam. Je kan niet een constante snelheid aanhouden want hij stottert namelijk heel hard
Als je aan de verkeerslichten staat gaat hij ofwel heel hoog in toeren voor zeker 10 seconden ofwel valt hij stil en moet gas blijven geven tot het weer groen licht is en als je gas geeft in vrijstand duurt het even voor hij terug naar de rolantie gaat.
Je hoort echt de kleine ploffjes in de uitlaat als je hem rolantie laat draaien zowel koud als warm en hij schommelt ook alltijd in toeren als hij rolantie staat te draaien.
Wat heb ik al gedaan.
Olie ververst , olie filter , nieuwe bougies , carburateur uitgekuist , nieuwe koppeling geplaatst , nieuwe luchtfilter , en alles gecontroleert op valse lucht , heb ook de benzine leiding gecontroleert en het kraantje. Ben echt ten einde raad nu . Iemand die deze kwalen kent ? En mij kan helpen ? Je zou me er een groot plezier met doen . En ik weet dat het dat jaar en model een probleem was met de cilinderwand maar denk (hoop) niet dat het dat is . Mvg alvast bedankt. Zal hierbij een video toevoegen .
 
Dat klopt maar als ik naar de symptomen kijk van een gescheurde cilinderwand komt het niet echt overeen met mijn symptomen. En de uitlaatbochten worden trouwens even snel alle 4 warm
 
Dat klopt maar als ik naar de symptomen kijk van een gescheurde cilinderwand komt het niet echt overeen met mijn symptomen. En de uitlaatbochten worden trouwens even snel alle 4 warm

Tsja je hebt al veel kosten gemaakt om die motor te fixen maar vooralsnog ben je er niets mee opgeschoten, the usual suspects (carbs,slangen) heb je ook al uitgesloten zeg je, dan zou ik er persoonlijk voordat ik er nog meer geld tegen aan ga gooien wel even een compressie test laten om er straks niet alsnog achter te komen dat het blok gewoon klaar is.
Je zult toch het een en ander moeten gaan uitsluiten op dit moment.

Maar ja dat is mijn mening.
 
Klopt inderdaad heb er al veel aan gewerkt maar zonder enige vooruitgang. Ben technisch aangelegd dus heb al verschillende factoren onderzocht maar niks gevonden . Zal tog maar eens de compressie meten
 
Als je carbs na nog een schoonmaakbeurt nog steeds niet goed werken, zou ik een gebruikte set carbs overwegen. Imo lijken al je klachten carb/lucht/benzine gerelateerd. En een fatsoenlijke einddemper om mee te beginnen. Die beïnvloed je afstelling al negatief om mee te beginnen.
 
Als je carbs na nog een schoonmaakbeurt nog steeds niet goed werken, zou ik een gebruikte set carbs overwegen. Imo lijken al je klachten carb/lucht/benzine gerelateerd. En een fatsoenlijke einddemper om mee te beginnen. Die beïnvloed je afstelling al negatief om mee te beginnen.
Oke bedankt voor de tip ik ga eerst de carb nog eens grondig kuisen en afstellen en dan zien we wel weer en alles nog eens dubbel checken. En wat is er juist slecht aan zo een korte demper ? Grtjs
 
De uitlaat is gemaakt op een 'optimale' afstelling vd motor. In combinatie met geluids/db. eisen natuurlijk. Andere uitlaat betekent dus eigenlijk ook een andere afstelling vd mengselfabriek. Dit word meestal overgeslagen. Ofwel, jouw uitlaat is niet gemaakt om jouw blok optimaal te laten draaien. Daar gaat het dus al fout.
 
De uitlaat is gemaakt op een 'optimale' afstelling vd motor. In combinatie met geluids/db. eisen natuurlijk. Andere uitlaat betekent dus eigenlijk ook een andere afstelling vd mengselfabriek. Dit word meestal overgeslagen. Ofwel, jouw uitlaat is niet gemaakt om jouw blok optimaal te laten draaien. Daar gaat het dus al fout.
Zal hem best dan eens binnen steken bij een motorzaak die mannen zijn er dagelijks met bezig en zullen wel weten wat ze moeten doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan