Schommelend toerental en ploffen in uitlaat yamaha r6 99

Jenssc

Rookie
8 mrt 2022
22
6
Goeiedag iedereen.
Ik ben nieuw hier .
Wat betreffende mijn yamaha r6 van 1999 die ik nu al twee jaar bezit ben ik echt ten einde raad.
Heb deze gekocht en alles was in orde maar dan begon er van alles aan te mankeren
Na volgas naar topsnelheid viel hij stil als je tot stilstand kwam. Je kan niet een constante snelheid aanhouden want hij stottert namelijk heel hard
Als je aan de verkeerslichten staat gaat hij ofwel heel hoog in toeren voor zeker 10 seconden ofwel valt hij stil en moet gas blijven geven tot het weer groen licht is en als je gas geeft in vrijstand duurt het even voor hij terug naar de rolantie gaat.
Je hoort echt de kleine ploffjes in de uitlaat als je hem rolantie laat draaien zowel koud als warm en hij schommelt ook alltijd in toeren als hij rolantie staat te draaien.
Wat heb ik al gedaan.
Olie ververst , olie filter , nieuwe bougies , carburateur uitgekuist , nieuwe koppeling geplaatst , nieuwe luchtfilter , en alles gecontroleert op valse lucht , heb ook de benzine leiding gecontroleert en het kraantje. Ben echt ten einde raad nu . Iemand die deze kwalen kent ? En mij kan helpen ? Je zou me er een groot plezier met doen . En ik weet dat het dat jaar en model een probleem was met de cilinderwand maar denk (hoop) niet dat het dat is . Mvg alvast bedankt. Zal hierbij een video toevoegen .
 
Oke bedankt voor de tip ik ga eerst de carb nog eens grondig kuisen en afstellen en dan zien we wel weer en alles nog eens dubbel checken. En wat is er juist slecht aan zo een korte demper ? Grtjs
Als je alle verhalen over de R6 `99 leest dan komt de vervangende demper als mogelijke oorzaak van de gescheurde cil wanden.
Waarschijnlijk wordt deze te heet.

Wat je moet controleren alvorens je een R6 koopt is (zoals @RoyalClub ook schrijft) of de carterventilatie nog op het luchtfilterhuis is aangesloten.

Wat flikt men…..
De motor gaat beroerd draaien door de scheur in de cilinderwand.
Oorzaak, de verbrande gassen komen via de carterventilatie in het inlaat traject.
(tijdelijke) oplossing is de carterventilatie van het LF-huis te halen en af te doppen.
En juist op dat moment gaat de motor in de verkoop en merk je als koper niets van het probleem.
Vervolgens verergert het probleem en zit jij als koper met de ellende.
 
  • Leuk
Waarderingen: AWH
Zal eens kijken voor zo een revisiesetje . Kan dat ploffen en onregelmatig lopen en uitvallen allemaal met de carbs te maken hebben ?
Dat had ik toevallig laatst met mijn eigen motor.
Carburateurs gesynchroniseert, was maar een beetje verlopen, en de luchtstelschroeven..
De mijne liep op het eerste beetje van het gas niet lekker.
Ik heb bij de mijne met draaiende motor een schroef helemaal ingedraait, toerental zakt, en dan zo ver (per halve slag) uitgedraait tot het toerental niet meer omhoog ging.
Dit bij alle 4 gedaan, nu heb ik geen idee of dit een goede methode is, maar hij loopt nu beter, en het ploffen is over.
 
Super bedankt voor alle reacties ! Ik heb een revisiesetje gekocht voor de carburateur . Gewoon voor de zekerheid. En zal de tps dan ook eens controleren en hopen dat de problemen dan weg zijn hou jullie op de hoogte
 
  • Leuk
Waarderingen: AWH
Hier ben ik weer. Heb net een revisiesetje gemonteerd op de carbs en ja hij loopt echt veel mooier nu . De ploffen zijn weg. Heb de mengselschroeven 3.5 toeren uitgedraaid maar dat is iets te veel denk ik want als ik kort gas geef in neutraal dan valt hij stil als hij terug komt van toeren. En als ik hem van de zijstaander recht duw valt hij ook stil . Dus krijg iets te veel benzine denk ik .
 
Hier ben ik weer . Alles nog eens gecontroleert en nagekeken en bleek dat er tog wat valse lucht zat op de rechtse inlaatrubber aan de carbu plus een bobine dat slecht of geen contact gaf . Start terug perfect en geen ploffen meer ! Allen bedankt voor de reacties en hulp !!
Zo! Jij hebt volgehouden en een oplossing kunnen vinden, chapeau daarvoor!

Veel rijplezier gewenst nog.
 
  • Leuk
Waarderingen: AWH
Terug
Bovenaan Onderaan