Schoon knutselen :?

Nijlpaard

Hippos, despite their size and shape, are fast.
26 feb 2002
22.480
804
Vanmiddag de olie en koelvloeistof vervangen en de remblokken voor.

Nou is de motor weer helemaal in orde maar de schuur......

:P

121623

121624

121625


Ik probeer het wel netjes te houden maar op de een of andere manier.....

Hoe doen anderen dat, wat gebruiken jullie om de oude vloeistoffen e.d. af te voeren ? Hebben jullie daar speciale flessen voor of andere middelen ?

Ik ben toch hopelijk niet de enigste die er zo'n bende van maakt :+

En nu niet komen met "ik breng mijn motor naar de dealert" of andere open deuren B|

;)
 
vloeistoffen, metname olie, gaat gewoon terug in de, lege, jerrycans waar het ooit uitkwam. daarna dit netjes naar het (gemeente)afvalverzamelpunt brengen met de filters ect.
sleutelen doe ik ook veel buiten op de stoep, hoewel je strafbaar bent als je maar ook iets chemisch op de stoep laat lekken. als je het slim bent koop een stevig stuk zijl. veel oude kleding ofwel poetsdoeken gebruiken om lekkende vloeistoffen op tevangen. scheelt vlekken.

en ja je hebt er een vieze boel van gemaakt.
 
vloeistoffen , metname olie, gaat gewoon terug in de lege jerrycans waar het ooit uitkwam. daarna dit netjes naar het (gemeente)afvalverzamelpunt brengen met de filters ect.

Ik sta meestal op het terras in de tuin te sleutelen,en leg er altijd een stuk vloerbedekking onder.Deze heeft het voordeel dat onderdelen makkelijk even op de grond mogen liggen zonder dat er zand in komt of ander vuil.
Het stuk vloerbedekking ziet er ook nier schoon meer uit,maar als het te veel word,dan neem ik gewoon een volgend stuk en breng het oude tapijt ook naar de gemeente afvalverzamelpunt.


en ja je hebt er een vieze boel van gemaakt,probeer het eens met wat groene zeep om het weer schoon te maken ,ander de stenen 180 graden omdraaien....

Greetz van Blacks :]
 
Als de zon vaak op die klinkertjes staat zuigt het spul er vanzelf in en wordt dan steeds minder zichtbaar.

Enige malen met een dag tussenpoos poetsen/dweilen met een lap redelijk nat van diesel; een deel van de troep zal in de poreuze steentjes (versneld) opgenomen worden en de rest wring je uit boven een geschikt opvang-blik om later braaf in te leveren op de juiste plaats.

Pas op, vuurgevaarlijk, ook/juist de dampen en dweil/poets vooral met gummi-handschoenen aan.

Diesel blijf je wel vrij lang ruiken maar sommigen vinden dat lekker.
 
Voor het sleutelen een stuk karton of zo eronder leggen.
Oude troep gaat terug in de jerrycans waarin het ooit gekocht is.
Als je geknoeid hebt, kattebakkorrels erop, zuigen als een nieuwe!
Die vloer kun je misschien nog schoonkrijgen met een hogedrukspuit of stoomcleanertje.
Als het helemmal niet meer wil gewoon de tegels omdraaien en de volgende keer iets onder je motor leggen. Dat heeft ng een voordeel: Als je een schruufke of moerke laat vallen, ligt ie niet tussen de stenen in het zand.
Deze dingen dan ook altijd in een bakje leggen, anders zoek je je de tering.

Veel sleutelplezier!
 
(Afbeelding)

Schoon?

Dit was trouwens een ongelukje. Overhaast demonteren, vergeten dat er nog olie in zat.

Heb ik ook eens gehad :)

Ook eens de onderste carterpan vergeten erop te schroeven voor olie erin te gooien :?
En in mn brommertijdperk die hele olie een keer vergeten, das nog wel t erste dan een vieze schuur ;)

Gewoon consequent morsen, op een gegeven moment zie je het dan niet meer ;)

Ik gebruik voor de echt smerige werkjes een oude deurmat die ik eronder leg... zuigt alles op :) Maar meestal ben ik daar te lui voor O-)
 
Ik gebruik voor de echt smerige werkjes een oude deurmat die ik eronder leg... zuigt alles op :) Maar meestal ben ik daar te lui voor O-)


Die deurmat ken ik...
Ik gebruikte toen perongeluk die zelfde deurmat, die doorweekt was van verse castrol, als bescherming tijdens het vervoeren van een stuk staal. Op de achterbank van de auto...De volgende dag met mn ouders weg, mn moeder zat achterin.... })
 
Heb laatst een mooie grote opvangbak gekocht met schenk tuut zodat je het makkelijk weer in een fles o.i.d kan terug gooien. Zit ook een houder op voor je oliefilter.

Na deze investering lukte het mij toch nog om koelvloeistof aan de grond toe te voegen. Die zooi spuit ver B|
 
Hoi sleutelaars,

ff een goedkope tip om dit soort vloervervuilingen te voorkomen> Ik heb een paar grote ouwe jerrycans in de lengte doorgesneden met een stanley-mes, en die leg ik altijd onder mijn fietsen wanneer ik ga prullen (of 't nou carteolie of remolie of koelvloeistof is ...) Dit kost niks, vangt alles op, heeft een redelijk groot oppervlak, is maar een centimeter of 5 hoog en zit dus niet in de weg, en schenkt ook nog eens gemakkelijk terug in de originele verpakkingen.

Verder om je vloer te reinigen van olie en vetresten: industriele ontvetter of koudreiniger onverdund erop gieten, nachtje laten inwerken, en de volgende dag afspoelen met water.

groeten en veel sleutelsucces!
 
Wij hebben een coating op de vloer in de schuur, als er een grote plas olie ligt dan veeg ik het eerst even met een doekje en dan van die korrels erop. Volgende dag even opvegen en je ziet er niks meer van.
 
Hoe doen anderen dat, wat gebruiken jullie om de oude vloeistoffen e.d. af te voeren ? Hebben jullie daar speciale flessen voor of andere middelen ?
Ik ben toch hopelijk niet de enigste die er zo'n bende van maakt :+

hoh, een stuk vinyl (balatum voor de vlamingen) op de garage vloer wil wel al eens helpen om poreuze stenen proper te houen. (Keramische tegels zijn natuurlik het beste). Een laagje kranten helpt ook al. En verder ALLE oliehoudende of vettige onderdelen leg ik ALTIJD in een plastiek bak (stijl hobbybox maar slechts een 4 tal cm hoog), of minstens op een plastieken zak. Scheelt in opkuis van olie vlekken
 
Terug
Bovenaan Onderaan