schoonmaak middel motor ontvetter do’s and dont’s

Harmonizer

MF veteraan
Donateur
14 dec 2019
1.472
744
Ik lees net een bericht over vlekken op een afsluit deksel door agressive schoonmaak middelen.
Nu hier de vraag of disscusie.
Mijn motor zit onder de bagger, de ketting omstreken zijn behoorlijk vet en ik ben dwars door het zout heen gereden.
ik heb een karcher in huis.
Welk schoonmaak middel kan ik het beste gebruiken of hoe jij dat?

Bvd
 
Koop Bel Ray moto wash,het beste wat ik gebruikt heb en ik heb er veel gebruikt,veel van de andere middeltjes zijn te agressief met als gevolg de vlekken op
aluminium ,lak en sommige kunststof delen.Met veel water naspoelen helpt niks want als een middel eenmaal ingevreten is helpt spoelen niks meer.
Maar leest vooral de instructies goed door ,ook daar gaat het fout als mensen het te lang laten intrekken,of in de zon gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Over het algemeen gebruik ik wd40, lampolie, remmenreiniger, water en een simpele autoshampoo.

Geen hogedruk.

Ketting maak ik zo min mogelijk schoon, omgeving en velgen doe ik met wd40 of lampolie, beide aanbrengen op een doek en niet spuiten of gieten en niet zo veel op de doek dat het gaat druppelen.

Eventueel een beetje ontvetten/afnemen met remmenreiniger en dan wassen met water en shampoo. Beetje droog wrijven met een schone doek en klaar.

Regelmatig demonteer ik ook even iets om het e.e.a. schoon te maken. In een bak leggen en schrobben.

Hogedruk spuit je al snel vet weg waar het hoort te zitten of water ergens in waar het niet hoort te zitten, met alle gevolgen van dien.
 
Over het algemeen gebruik ik wd40, lampolie, remmenreiniger, water en een simpele autoshampoo.

Geen hogedruk.

Ketting maak ik zo min mogelijk schoon, omgeving en velgen doe ik met wd40 of lampolie, beide aanbrengen op een doek en niet spuiten of gieten en niet zo veel op de doek dat het gaat druppelen.

Eventueel een beetje ontvetten/afnemen met remmenreiniger en dan wassen met water en shampoo. Beetje droog wrijven met een schone doek en klaar.

Regelmatig demonteer ik ook even iets om het e.e.a. schoon te maken. In een bak leggen en schrobben.

Hogedruk spuit je al snel vet weg waar het hoort te zitten of water ergens in waar het niet hoort te zitten, met alle gevolgen van dien.

top uitleg bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan