Schoonmaken alu delen

cbx550

Die hard MF'er
2 jun 2004
500
0
Zijn er makkelijke/snelle manieren om de alu-kapjes van m'n dynamo en startkoppeling weer wat meer te laten glimmen?
Ze zijn dof en vlekkerig (na 20 jaar).

Heb al wat zitten zoeken op t forum, maar ben te lui om 10x te schuren, te poetsen en te polijsten. 't Hoeft van mij ook niet helemaal super als nieuw te worden, maar WD40/lampolie/benzine doet niet veel.

Weet iemand lekker agressief goedje? of is licht opschuren ok?
(of dan maar helemaal laten zitten?)
 
ja het werkt echt vet goed dat spul je kan het ook met de boor en zon schapenvacht doen maar met de hand krijg je het vaak iets mooier en ff heel licht opschuren
 
Forget it. Wie lui is krijgt nooit geen mooie glimmende alu kapjes :o

Aanslag betekent zowiezo schuren (waterproof) om het weg te krijgen.

Je kan het natuurlijk ook uitbesteden ;)
 
Forget it. Wie lui is krijgt nooit geen mooie glimmende alu kapjes :o

Rij liever :)
Kijk, zo'n klein kapje is me geen dag werken waard, maar t zit wel zo opvallend op de motor dat t er best een beetje schoon/egaal uit mag zien (hoef er niet m'n haren in te kunnen kammen)

Aanslag betekent zowiezo schuren (waterproof) om het weg te krijgen.

Is dat speciaal (fijn) schuurpapier? en nat schuren?

Je kan het natuurlijk ook uitbesteden ;)

Zo belangrijk is t niet :+
 
Rij liever :)
Kijk, zo'n klein kapje is me geen dag werken waard, maar t zit wel zo opvallend op de motor dat t er best een beetje schoon/egaal uit mag zien (hoef er niet m'n haren in te kunnen kammen)Is dat speciaal (fijn) schuurpapier? en nat schuren?Zo belangrijk is t niet :+
Je wilde toch niet gaan schuren? naja..kheb ff in den skuur gekoekt > ik gebruik meestal korrel 800 waterproof, ken je bijna overal krijgeh. Dan lekker de aanslag eruit schuren (incluis water!). Vervolgens moet je die doffe geschuurde ellende glimmend zien te krijgen. Iedereen heeft er wel een manier voor, of gewoon lekker uitproberen.

Ik zou na het schuren met wat fijn staalwol + chroompoets (autosol :9 ) de boel wat opvrolijken waarna de katoenen schijf erover heen wordt gejenst.
 
Laatst bewerkt:
Dommelsch
full

http://www.dommelsch.nl/index.htm


BTW belgom alu is HET antwoord :}
 
ik ben een middagje bezig geweest met m'n blokdekseltjes, geschuurt(met 150groffe tikken eruit, daarna 350droog, daarna 400nat dan 600nat en als laatst 800 nat, daarna gepolijst en 't blonk mooi....

misschien nog een keer met 1000 of 1200 erover schuren om een heeeeeeeeel strak effect te krijgen!! *D
 
Ga maar s beginnen met belgom alu.
Anders kan ik altijd nog s een dagje vrij nemen
 
Terug
Bovenaan Onderaan