Schoonmaken en afstellen carbs Suzuki GS750

Gerard Kampen

Rookie
3 mrt 2002
12
0
Bovenkarspel
Wie kan mij vertellen hoe je de carburateurs van een Suzuki GS750 uit 1977 schonnmaakt en afstelt en waar is de stelschroef voor bij de vlotterkamers waar je aan de onderkant bij kan en wat is de afstelling daarvan.
 
dat zijn vlgs mij constant vacuum carbs. die kun je helemaal demonteren op de gasklepbediening na
als je ze demonteerd moet je opletten dat je de hele kleine o-ringetjes niet kwijt raakt (onder de top deksel en op de co-2schroef samen met een veertje en een ringetje). als je opschrijft waar welke sproeier zit dan kun je dit allemaal wel zelf doen als je maar schoon en secuur werkt.
haal ook onderdelen onderling niet door elkaar.
de stelschroef aan de onderkant van de carb.is de co-2 stelschroef en een globale afstelling is helemaal tot het einde indraaien en dan 11/2 tot 2 slagen terug. om de carbs synchroon te stellen moet je naar de dealer.of je moet aan vacuummeters kunnen komen en weten hoe af te stellen.
 
Schoonmaken is één ding, afstellen iets anders.

Het schoonmaken houdt in dat je aanslag ed. weg-poetst met een stofvrij-doekje of een stuk keukenrol, maar wat meer verschil kan uitmaken is het doorblazen van de sproeiertjes (evt. kan dat gewoon met een fietspomp met zo'n rubberbootopblaastuitje eraan)

Misschien kun je eerst ergens een afbeelding scoren van de opbouw van je carbs, zodat je voorkennis hebt als je begint.

De dekseltjes bovenop de carbs zou ik met rust laten en de stelschroeven ook (behalve de stationair-stel-schroef)<-1000rpm bij warme motor

afstellen+synchroniseren zou'k iemand laten doen met 'n vacuummmeter+ervaring

succes!
 
Een GS750 '77 heeft gasschuifcarburateurs.

Dat schroefje onderin is de stationairsproeier en regelt alleen de benzinetoevoer bij stationair.
Meestal is 2 a 3 slagen uit voldoende maar dat is gewoon een kwestie van proberen.(meestal hoef je hier ook niet aan te komen)

Bovenop de carburateurs zitten de stationairmengselstelschroeven (hopelijk heeft er hier niemand dyslexie ;) ). Deze regelen het mengsel bij stationair draaien.
Deze carburateurs hebben geen CO-stelschroef waarmee het mengsel ingesteld kan worden door het hele toerenbereik.

Wil je het mengsel veranderen in een ander gebied dan zul je moeten prutsen met hoogte van sproeiernaald en sproeiergrootte.

Gr. Jeroen
 
Terug
Bovenaan Onderaan