schoonmaken frame enz

toetje

Rookie
9 nov 2005
5
0
Veldhoven
Vraagje,

Ik heb een Yamaha xj 750 uit 1985 aangeschaft, hij loopt goed en ziet er nog
puntjegaaf uit.
Maar nu het weer wat minder is,wil ik alles aan de motor lekker schoonmaken en eventueel wat plekjes aan het frame en zo wat bijtippen met zwarte verf, zodat ik voor mijn gevoel nog mooier het voorjaar in kan.

mijn vraag is waar kan ik het frame en andere delen het best mee schoonmaken zonder dat ik het rubber en zo aantast.

ik ben al met benzine en een kwastje bezig geweest, maar ik heb op het werk gehoord dat benzine het rubber (stroomkabels) enzo aantast

dus wat voor spul moet ik gebruiken om m'n motor veilig te reinigen en te onvetten

Arie
 
Vraagje,

Ik heb een Yamaha xj 750 uit 1985 aangeschaft, hij loopt goed en ziet er nog
puntjegaaf uit.
Maar nu het weer wat minder is,wil ik alles aan de motor lekker schoonmaken en eventueel wat plekjes aan het frame en zo wat bijtippen met zwarte verf, zodat ik voor mijn gevoel nog mooier het voorjaar in kan.

mijn vraag is waar kan ik het frame en andere delen het best mee schoonmaken zonder dat ik het rubber en zo aantast.

ik ben al met benzine en een kwastje bezig geweest, maar ik heb op het werk gehoord dat benzine het rubber (stroomkabels) enzo aantast

dus wat voor spul moet ik gebruiken om m'n motor veilig te reinigen en te onvetten

Arie

Dasti, te koop bij de Wibra *O*
Inspuiten, met een borstel het vuil losborstelen en daarna met water afspoelen.
 
Diesel in een blikken insecticidenhandspuitpompje; regelmatig opnevelen en veel rijden, maar bestuif NIET de remmen.

Zwart bijtippen op metaal: dat roestbinder-spul D2 en nog 1 of 2 merken, NOXON of zo (NIET door/over-elkaar gebruiken); gaat er wittig op en droogt dofzwart weg als het ijzer raakt. Is ook goed overschilderbaar.

KuRust werkt minder prettig en trager.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan