Schoonmaken motor

zzr6001992

MF'er
19 nov 2001
148
0
Ben benieuwd hoe het beste een motor en de kuipdelen te onderhouden qua schoonmaken zeg maar. Ik ben niet iemand die graag met een doekje een half uur chroom sta te poetsen, maar ik hou wel van een mooie glimmende fiets.

Een auto zet je 2 x per jaar in de was, hoe doe je dat bij een motor (dus kuipdelen, zadel, uitlaten. etc.)
 
Op donderdag 17 januari 2002 14:56 schreef zzr6001992 het volgende:
Ben benieuwd hoe het beste een motor en de kuipdelen te onderhouden qua schoonmaken zeg maar. Ik ben niet iemand die graag met een doekje een half uur chroom sta te poetsen, maar ik hou wel van een mooie glimmende fiets.

Een auto zet je 2 x per jaar in de was, hoe doe je dat bij een motor (dus kuipdelen, zadel, uitlaten. etc.)

Wat voor chromen onderdelen heb jij dan op je ZZR? :+
 
in iedergeval NIET met de HOGE DRUKSPUIT want dan heb je kans dat je het vet uit de lagers spuit!!

enne wassen gewoon met spons en auto zeep en dan poetsen met bv turtle wax.

en ja wil je alles netjes glimmend moet je toch poetsen hoor
Voor wat hoort wat!
 
WD40 voor de vlekken die er moeilijk afgaan en voor velgen enzo.
Trust me: koop dat ding en je wilt niks anders meer!
 

Spuitbusje met vet wat je overal voor kunt gebruiken, zoals smeren, schoonmaken, etcetera.

Trouwens waar zitten er overal lagers dan??? Bij je wielen, ketting (tandwielen) en balhoofd... Meer bewegende onderdelen zijn er nagenoeg niet buiten de motor. En als je met 150 door de regen rijdt, denk je dat het dan blijft zitten? Gewoon voorzichtig spuiten, of laat je liever het zand zitten (want dat gaat er zonder hoge druk echt niet af) en dan met je spons er over? Effect wat je krijgt heet schuurspons. :+
 
Spuitbusje met vet wat je overal voor kunt gebruiken, zoals smeren, schoonmaken, etcetera.

Trouwens waar zitten er overal lagers dan??? Bij je wielen, ketting (tandwielen) en balhoofd...


schakelpookje naar blok
afhanklijk van de fiets die je hebt de startmotor
tandwiel as gaat ook het blok in
ketting zelf heeft er ook onder te leiden

enne een ja 1 zandkorrel in een lager en het lager gaat naar de maan!!

en regen met 200+ vangen weegt echt niet op tegen een hoge drukreiniger die 100 bar geeft hoor.
 
Niet te veel schoonmaken, gewoon tuinslang met lekker warm soppie en natuurlijk de WD40 zoals hiervoor beschreven. :} :}
 
Een emmertje sop met autowax zeep troep en dan lekker soppen afspoelen en dan als ze droog is ff in de spuitwax. En klaar is klara *D
 
_xproallzw.jpg

En daarna lekker opblinken met carpolish of WD40
 
:^

enne...geen pekel afspoelen met warm water he? Altijd met koud water doen anders vreet het tig keer zo snel in. Krijg je wel koude klauwe van trouwens.. :(
 
Metalen delen gewoon met diesel of petrolium, plastic spul gewoon wassen.

Krijgen jullie die WD40 gratis ofzo :?
 
Kd8 zo van, total clean opspuiten, ff wachten... nog ff wachten, bokkepoot erbij en dan afspoelen.
De velgjes doe ik met ....jawel breake cleaner .... vuil verdwijnt zowat vanzelf. aflappen de zooi en weer volspuiten met WD 40 en nog wat vette troep (daar waar het hoort dan*d)
 
Spuitbusje met vet wat je overal voor kunt gebruiken, zoals smeren, schoonmaken, etcetera.

Trouwens waar zitten er overal lagers dan??? Bij je wielen, ketting (tandwielen) en balhoofd... Meer bewegende onderdelen zijn er nagenoeg niet buiten de motor. En als je met 150 door de regen rijdt, denk je dat het dan blijft zitten? Gewoon voorzichtig spuiten, of laat je liever het zand zitten (want dat gaat er zonder hoge druk echt niet af) en dan met je spons er over? Effect wat je krijgt heet schuurspons. :+

Ik had het al een keer gezegd maar kreeg er geen respons op:
Leuke signature *D

Op donderdag 17 januari 2002 21:15 schreef Recumbent het volgende:Je moet gewoon zorgen dat je baas WD40 inkoopt.
Kan voor vanalles gebruikt worden ;)

En als je nou in de I(C)T werkt.....?
Ik heb nog niemand een computer in zien spuiten met WD40 hoor (werkte ik nou nog maar als automonteur)
 
Laatst bewerkt:
De velgjes doe ik met ....jawel breake cleaner .... vuil verdwijnt zowat vanzelf. aflappen de zooi en weer volspuiten met WD 40 en nog wat vette troep (daar waar het hoort dan*d)

Ik weet uit ervaring dat door brake-cleaner de lak er wel eens van je velgjes af kan komen zetten.
Kijk uit met dat spul.
 
Terug
Bovenaan Onderaan