Schoonmaken olievlek op stenen

zzr6001992

MF'er
19 nov 2001
148
0
Tuurlijk, heb ik weer. Zet ik netjes een bakje onder de motor tijdens het verwisselen van de olie.
Let ik even niet op loopt de helft ernaast.

Weet iemand een manier om het weer schoon te krijgen.
 
of je ze helmaal schoon krijgt betwijvel ik.
Maar gooi der kattengrid op om iig behoorlijk wat olie op te laten zuigen.

succes :)
 
Daarna schoonmaken met wasbenzine e/o terpetine. Kan je de betreffende stenen niet ondersteboven leggen??
 
Laatst iemand met remreiniger olievlekken op straatstenen zien schoonmaken. Dat werkte toch ook wel erg goed. Je krijgt de vlekken uiteraard nooit helemaal weg, maar er blijft maar een klein (licht) vlekje over.
 
Niet druk om maken: je hebt nu een perfecte plaats gecreëerd om de volgende keer weer olie te verversen. Valt toch niet op als je weer wat morst :)
 
Niet druk om maken: je hebt nu een perfecte plaats gecreëerd om de volgende keer weer olie te verversen. Valt toch niet op als je weer wat morst :)

Hahaha, ja da's ook een goeie alleen daar is niet iedereen het mee eens (en midden op het terras kan ik me daar iets bij voorstellen.
 
Hier had ik het toevallig gisteravond nog ff over met iemand, hij zei dat water met J...Cif zou moeten werken. Niet om mee te boenen, gewoon er overheen flikkeren. Lijkt me erg sterk, maar misschien is het het proberen waard.
 
Hahaha, ja da's ook een goeie alleen daar is niet iedereen het mee eens (en midden op het terras kan ik me daar iets bij voorstellen.

Een mooie planenbak bovenop de vlek? Doe er wieltjes onder, dan kan je hem de volgende keer makkelijk verplaatsen...
Maar om je eerlijk te zeggen weet ik het niet.
 
Nieuwe tegel(s)/steen(tjes) erin.

Zou dat bij een mooi strak aangelegde sierbestrating wel doen persoonlijk.
 
Piccie??

Laat maar eens zien wat de 'schade'is, dan kunnen we pas echt creatieve oplossingen bedenken. :)
 
Nieuwe tegel(s)/steen(tjes) erin.

Zou dat bij een mooi strak aangelegde sierbestrating wel doen persoonlijk.

Das meestal het probleem bij een mooi strak sier terrasje.
Tegels zitten zo strak :( dat je meer stuk maak dan repareer.
Maarja ik ben geen stratenmaker :) (Hoe formateer ik een klinker) :+
 
Tja dat wordt afgraven tot een meter diep ... die milieu eisen zijn nogal zwaar tegenwoordig ...
Kun je het niet overgieten met benzine en de fik erin ? })
Misschien een milieuvergunning aanvragen ?

geluk !
 
Ik heb er zelf de millieupolitie voor op m'n dak gehad, of ik ff de tegels wou gaan vervangen of een teringhoge bekeuring wou betalen. Ben nu een beetje bezig geweest met ontvetter (5 euro bij de halfords) en dat werkt aardig, je ziet er vrij weinig meer van.
 
Benzine erover en in de fik steken,....

nu nog weten hoe je brand plekken verwijderd
 
Tuurlijk, heb ik weer. Zet ik netjes een bakje onder de motor tijdens het verwisselen van de olie.
Let ik even niet op loopt de helft ernaast.

Weet iemand een manier om het weer schoon te krijgen.

veel afwasmiddel+ wat water goed schrobben en weg spoelen met water.
 
Als het buiten is (oprit of zo), waspoeder erop strooien. Zorg voor een goed laagje en laat dat maar een tijdje zo liggen. De poeder slorpt dan nog het meeste op.
 
- Zand, stevige straatbezem & veel werk

- Remmenreiniger

- Nieuwe tegels

- Mooie tuintafel (was toch terras?)

- Adsorptiekorrels (duurt wel lang)

Poreuze tegels? Dan heb je ellende & werk alleen nog maar nieuwe tegels (of omkeren, als je geluk hebt).
Gewone tegels, dan werkt een van de andere bovenstaande methodes ook uitstekend...
 
grof schuurpapier of hyperclean (van Coma, te verkrijgen bij elke goede automaterialen zaak )
 
Olie en vet van m'n handen wassen doe ik vaak met waspoeder. Werk erg goed. Misschien dat dit ook voor de tegels werkt met wat boenen?
 
Mooi, bedankt voor alle tips allemaal...

Kan ik de olie van Skoezie iig van de oprit afkrijgen na al dat gezeik van me pa... :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan