Schoonmaken Velgen

dannygixxer

MF'er
2 mei 2004
64
0
Hoe krijg ik het beste mijn velgen schoon?
Ik poets me T*ring en dan gaat die smeer er heel langzaam af....zo ben ik denk ik wel een paar uur bezig.

Is er een handig middeltje voor te gebruiken ofzo?
 
Valvoline Enginecleaner :}

Opspuiten, minuutje wachten, afspuiten, droog maken.

Zij btw meerdere topics over geweest, ff zoeken dus. ;)
 
ik kan iig al een maand niet meer rijden omdat ik mn velgen reinigde met silicone olie :X
 
S100 :} er op smeren en 10 minuten later met een droge doek de zooi eraf wrijven.
Zelfs de witte wielen van mijn GSXR waren in een kwartiertje weer wit :}
 
S100 :} er op smeren en 10 minuten later met een droge doek de zooi eraf wrijven.
Zelfs de witte wielen van mijn GSXR waren in een kwartiertje weer wit :}
En dan niet de S100 kettingspray gebruiken om ze schoon te maken O-) O-) ...
Maar idd, werkt prima.
 
Petroleum of diesel. Supergoedkoop, en je velgen zijn schoon zonder boenen!




Dit lijkt wel één of andere Tell-Sell reclame, maar het werkt ECHT ;)
 
Gebruik ook s100. Zit in plantenspuit, ff er op spuiten paar minutjes in laten trekken en dan haal ik er een natte spons er over heen. Werkt perfect en voor de mierenneukers (net als mijzelf) poets ik hem daarna nog ff met een beetje spuitwas, staat tie er echt weer glimmend bij.*d
 
Ik kijk meestal gewoon even in de keukenkast wat we hebben staan. Gewoon iets van Andy of Ajax werkt prima om je motor schoon te maken, en laatst heb ik een keertje Muscle keuken-schoonmaakspray gebruikt. Werkte prima; het aangekoekte mengsel van een paar bussen kettingvet en echte Brabantse klei was zo weg.

Niet moeilijk doen; gewoon even in het keukenkastje rondsnuffelen. Alles dat zwaar ontvet werkt prima. Ovenreiniger, keukenreiniger, lampenolie, etc.
 
gebruik vaak gewoon turtle wax

Heb een tijdje geleden achterwiel gereinigd met een of andere meuk, goed gewassen, en daarna in de Turtle Wax gezet. Hoef nu bij wijze van spreken alleen ff een droog doekje langs te halen en het is weer schoon. Nu nog ff een keertje m'n voorvelg doen, maar dat komt van het voorjaar wel weer...
 
Gewoon met wasbenzine en daarna napoetsen met een sopje ;)
Brandschoon, geen enkel probleem. ;)

Succes :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan