schoonmaken

Gumkoning

Rookie
7 feb 2006
22
0
Gummen aan den Rijn
wanneer ik mijn kuipdelen eraf haal wil ik mijn blok schoonmaken. Waarmee kan ik dat het beste doen, zodat het er weer als nieuw uitziet? voor de voledigheid, het gaat om een blade uit 2000 (SC44).

alvast bedankt!
 
het vuil is tot daaraantoe, maar de pekel voelt als heiligschennis..

Mwah, valt wel mee hoor.

Maar goed: in geval van pekel: altijd eerst heel goed met KOUD water afspuiten.
Tot alle pekel er af is.
Dan met de bekende wondermiddeltjes en een lap aan het poetsen.
Veel genoemd: S100 totaalreiniger, WD40, Remmenreiniger.

Zelf ook goede ervaring met allesreiniger.
 
Een stoomreiniger werkt ook perfect, maar pas met kunstof en je moet hem goed nadrogen met een fohn ofzo. Maar het haalt in combinatie met een tandeborstel al het vuil weg. En Dasty van de wibra werkt perfect.
 
Een stoomreiniger werkt ook perfect, maar pas met kunstof en je moet hem goed nadrogen met een fohn ofzo. Maar het haalt in combinatie met een tandeborstel al het vuil weg. En Dasty van de wibra werkt perfect.

Verdund afwasmiddel in een spuitfles. Nog goedkoper dan de Dasty van de Wibra (kun je ook gebruiken ipv velgenreiniger, scheelt snel een eurotje of tien :Y :Y ) en geloof het of niet, maar het is dan ook wel precies (ja precies) hetzelfde spul. Nou voel je je pas opgelicht hè!

Het recept is een bodempje van een cm of 2 in een spuitfles (lege velgreiniger of lege Dasty fles) en dan afvullen met water. Niet te snel anders schuimt het als de ziekte. Fles dicht, even een beetje schudden. Klaar!

Probeer maar eens *O*
 
Een beetje DIESEL; opnevelen of aan een lapje of een reepje/koordje (tussen koelribben door) maar NIET op je remmen. Ook op velgen enzo, niet wrijven maar een beetje vochtig houden en veel RIJDEN en NIET POETSEN, meerdere dagen achtereen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan