Schoonmaken?????

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.802
489
Heb hier wel topics voorbij zien komen hoe je die zwarte prut (vliegen ed) van je motor moet poetsen, maar kan iemand mij vertellen hoe je de resten van een vogeltje van je helm moet halen.

Het is echt smerig, bloed, veertjes en nog wat onbekends :r


Ik was vanmorgen dus sneller dan een vogeltje ;(
Maar gelukkig heb ik er maar eentje geraakt van, de pak hem beet, een stuk of 12.
 
Lekker laten zitten, dan gaan die andere kamikaze piloten ook wel opzij als ze dat zien :)

Ik maak mijn helm altijd schoon met dreft/jif, ik denk dat het vogeltje er daar ook wel mee vanaf gaat.
 
je bent niet zo een poetsmiep hè.

Wat dacht je van een doekie en wat water Einstein.

:+

Poetsen? Wazzda? :?

Overigens zijn die vogels best hardnekkig. Laatst een gans op voorruit-dak van mijn auto gehad (zit gvd nog een deukje in het dak ook B| ). Maar toen ik na 2 dagen de laatste resten er af wou wassen, was dat al best hardnekkig. B|

Overigens, voor het afvegen van vliegen en andere rommel van motor en helm gebruik ik altijd zo'n Microvezel doekje. Werkt vééél beter dan een gewone doek. Ik denk dat dat voor een vogel ook wel werkt.
 
Ik zou hem afspoelen onder de kraan en dan aan de slag gaan met water (eventueel wat afwasmiddel/allesreiniger/groenezeep) en vaatdoeken. Succes...
 
Rema heeft een heel goed reinigingsmiddel in zijn bezit. Vliegenlijkjes en ander uiteengespat beestenspul spoelt er zo vanaf als ik de motor of het koekblik met dat wondergoedje inspuit... :)

Makkelijk hoor, met een spoeiflacon rond de motor lopen. Inspuiten en ff laten inwerken en vervolgens afspoelen met koud water zonder veel boenwerk. Werkt perefct! *D
 
Rij eff door een wasstraat met volledig programma (maar niet waxen!!!!!)

28...29....30 en schoon is je helm (en verkwikkend met dit weer) :]
 
S100 total bike cleaner. Niet goedkoop, maar beter spul ben ik nog niet tegengekomen.
 
Ik zou wel het koppie van het vogeltje bewaren. Dan kun je die na het schoonmaken van je helm voorop je helm plakken. Dán kijken die andere flierefluiters wel uit voor ze hun lijffies in je helm boren :P :P :P
 
Bedank voor alle hulp, maar het ging me eigenlijk niet om het schoonmaken :P
Meer dat het er erg smerig uitziet.
Beste optie is het LATEN schoonmaken, maar de dames hier op de afdeling }) hadden er niet veel zin in.
Hoop eigenlijk dat het regent vanmiddag op weg naar huis.
 
Laatst bewerkt:
Ik vin het beste een doekje met warm tot heet water er op een aantal min
laten weken. En je veeg de heele handel er zo af.
Het werkt egt en kost weinig En !! geen tot minimaale kans dat je helm of scherm gaat krassen door sponsjes of andere schoonmaak middelen.Waar nog al is schuurmiddelen of oplosmiddelen in zitten.wat niet goed voor je scherm of helm is .
 
Rema heeft een heel goed reinigingsmiddel in zijn bezit. Vliegenlijkjes en ander uiteengespat beestenspul spoelt er zo vanaf als ik de motor of het koekblik met dat wondergoedje inspuit... :)

Makkelijk hoor, met een spoeiflacon rond de motor lopen. Inspuiten en ff laten inwerken en vervolgens afspoelen met koud water zonder veel boenwerk. Werkt perefct! *D
ga je ons nog vertellen welk spul of is t je ochtendurine? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan