Schoonvader loopt te stangen (diversion 900)

Kn1ckL1gh7

Rookie
1 jul 2002
12
0
Almelo
Ik heb dus pas een weekje mijn rijbewijs.
Afgelopen weekend op de motor van mijn schoonvader gereden (Suzuki Intruder 750). Zaterdag samen naar motoren wezen kijken. Vonder we allebei de V-Max en een Diversion heel mooi.

Spreek ik hem gisteren weer, heeft hij een spiksplinter nieuwe Diversion 900 besteld.
En nu loopt hij mij de hele tijd te stangen.

Een leuke bijkomstigheid is dat die intruder bij ons moet komen te staan omdat er niet genoeg ruimte is.

Kan ik toch weer rijden.... :9~

Maar mijn vraag is nu, aangezien we (mijn vriendin heeft ook net haar rijbewijs) pas klaar zijn met lessen, is een diversion 900 een goede motor om mee te beginnen ?

Als we zelf een motor gaan aanschaffen zal het waarschijnlijk ook een diversion 900 worden.
Is het een goede beginners motor ?
 
Wat gewicht betreft tikkeltje zwaar, maar erg vriendelijk te bereiden, en 200 kan je er ook makkelijk mee halen.

Rijwielgedeelte is wat minder vergeleken met een racer, maar voldoet uitstekend voor het toeren (ook tikkeltje harder).

Heb er 50.000 zeer tevreden km's mee gereden. Overgestapt van CX500 en nooit problemen met vermogen (90 pk) e.d. gehad.

Degelijke, ideale vakantiefiets.
 
Op woensdag 03 juli 2002 14:27 schreef Fastcruiser het volgende:
Wat gewicht betreft tikkeltje zwaar, maar erg vriendelijk te bereiden, en 200 kan je er ook makkelijk mee halen.

En lekker met rode wijn zeker :+
 
Het is een tourfiets.
En om mee te beginnen is ie goed.
Hoeveel pk scheelt het tussen een 600 en 900 divirsion :?
Als je vaak met zijn tweeen erop zit dan zou ik voor de 900 gaan.
 
900 heeft cardan, wel makkelijk voor een km-vreter.

Rode wijn en diversion zijn niet zo'n goede combinatie helaas, maar de motor smaakt wel naar meer ;)
 
Ik heb dus pas een weekje mijn rijbewijs.
Afgelopen weekend op de motor van mijn schoonvader gereden (Suzuki Intruder 750). Zaterdag samen naar motoren wezen kijken. Vonder we allebei de V-Max en een Diversion heel mooi.

Spreek ik hem gisteren weer, heeft hij een spiksplinter nieuwe Diversion 900 besteld.
En nu loopt hij mij de hele tijd te stangen.

Een leuke bijkomstigheid is dat die intruder bij ons moet komen te staan omdat er niet genoeg ruimte is.

Kan ik toch weer rijden.... :9~

Maar mijn vraag is nu, aangezien we (mijn vriendin heeft ook net haar rijbewijs) pas klaar zijn met lessen, is een diversion 900 een goede motor om mee te beginnen ?

Als we zelf een motor gaan aanschaffen zal het waarschijnlijk ook een diversion 900 worden.
Is het een goede beginners motor ?
En dan nu de brandende vraag, waarom geen Vmax ?
 
En dan nu de brandende vraag, waarom geen Vmax ?

Schiet toch is op joh, met je Vmax... :z
Niet dat het geen gave fiets is hoor!!!

Waarom geen step met achterwielaandrijving en Johnson/Evinrude buitenboordmotor?
 
De Div's doen me eerlijk gezegd weinig
Div 600: binnen 1 mnd op uitgekeken
Div 900: binnen 2 mnd op uitgekeken
 
Je kunt toch veel beter als je perse´een Yam wilt een Fazer 600 kopen een div is een motor alleen goed voor schoonvaders
Fazer 600 heeft meer pk´s beter rijwiel gedeelte
en is een stuk mooier
 
Op woensdag 03 juli 2002 16:01 schreef superduc het volgende:
Je kunt toch veel beter als je perse´een Yam wilt een Fazer 600 kopen een div is een motor alleen goed voor schoonvaders

En bedankt heh, al weet ik nou wel wat die bobbel tussen me benen is :(
 
Fazer 600 rijdt heerlijk! Maar als je vaak met z'n 2en wilt rijden is het niks :( Een Div 900 zit prinsheerlijk achterop en een Fazer 600 is echt 3 keer niks!
 
Op woensdag 03 juli 2002 15:43 schreef LCB het volgende:Schiet toch is op joh, met je Vmax... :z
Niet dat het geen gave fiets is hoor!!!

Waarom geen step met achterwielaandrijving en Johnson/Evinrude buitenboordmotor?

Het zijn wel 2 merken maar komen uit de zelfde fabriek. Doe dan Johnson / Suzuki. :) ;)

Ik heb zelf een geweldige 4 pk 2 cylinder gehad. En daar voor een 2pk knetter Yamaha :)

zwijmel... vroeger...
 
Fazer 600 rijdt heerlijk! Maar als je vaak met z'n 2en wilt rijden is het niks :( Een Div 900 zit prinsheerlijk achterop en een Fazer 600 is echt 3 keer niks!

Die Fazer achter op niets? Ik heb mijn vriendin niet horen klagen van Rotterdam naar Assen en terug ( omdat mijn HD weer eens stil stond). Dus zal het best mee vallen achterop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan