Schoonvader loopt te stangen (diversion 900)

Als je het geld ervoor hebt is een 900 toch een betere optie... heb zelf een Div 600 gereden en dat gaat toch ook hard zat hoor, maar mijn voorkeur zou dan toch naar de 900 uitgaan. Diversion is wel een hele fijne motor om met zijn 2-en op te rijden :]
 
Ik als beginner heb de 600.
Maar goed, leuke fiets om mee te beginnen.

Als je een 900 wil kopen, kan je toch wel een paar keer op die 900 van je (schoon-) pa rijden???

Ikzelf vind de Div 900 toch wel een iets burgelijker uiterlijk hebben dan de 600, maar dat terzijde.
De 900 heeft uiteindelijk wel meer pk'tjes....
 
Die Fazer achter op niets? Ik heb mijn vriendin niet horen klagen van Rotterdam naar Assen en terug ( omdat mijn HD weer eens stil stond). Dus zal het best mee vallen achterop.

Tis maar wat je een lekkere houding vindt.
(nee, niet op ze .......)

Ik zit niet lekker achterop me eigen Div of welke toerfiets dan ook. Krijg pijn in me rug van '(

Laat mij maar achterop een SS zitten, terwijl velen dat weer niks vinden.
Alleen het achterop springen is wat minder met me korte pootjes. Maar als ik eenmaal zit... ;)
 
ik heb in anderhalf jaar 20.000 km gereden op mij '98 diversion. prima fiets maar hij word niet voor niets de opel kadet van de motoren genoemd.

Tja, om mee te beginnen. is wat zwaar , je zit wat hoog maar het is geen motor waar van je zegt
whooooooooooooooooo wat trekt hij aan het stuur. dat is dan ook precies de reden geweest dat ik een bandit1200s uit '02 heb gekocht.

let wel op als je een div 900 koopt dat je er een koopt vanaf bouwjaar '97. er zijn wat mods. geweest voor de motor.

wat wel leuk is , is de afschrijving. ik heb anderhalf jaar voor niets gereden met de motor :)

das wel een leuk gevoel
 
Ik heb nu mijn rijbewijs plus div900 (okt '97) drie maanden en er ondertussen een kleine 9000 kilometer opzitten (ja het is al weer mijn tweede achterband). Het Divje is inderdaad wat aan de zware kant, dat is even wennen.


Ik ben net een paar weken terug uit Frankrijk en binnenkort staan er weer een paar ritjes naar Italie, Zwitserland en Duitsland. Tussendoor ga ik sinds april ongeacht het weer met de motor naar mijn werk (file !!!). Zondag ochtend als het mooi is even een stukje over de dijk en een bakkie koffie halen op een terras.
De Div900 is voor mij een prachtige file, spits en tour machine. Goede zithouding, ruimte voor bagage, redelijke benzine tank en geen gelazer met kettingen en andere ingewikkelde narigheid.

Als je echter leeft voor de adrenaline, plastic of chroom.. zoek dan verder!
 
diversion 900 is een degelijke motor met cardan (model heeft niet mijn voorkeur qua look) lijkt probleem zit hem niet zozeer in de pk's maar meer in het gewicht
bijkomend nadeel is dat de verzekering waarschijnlijk aardig hoog zal zijn ivm aantal cc's

ik zou inderdaad ff op je schoonvader zijn motor gaan rijden om te kijken of je het wat vind

volgens mij kun je beter een fazer kopen, is een mooie fiets en zeer geschikt voor beginners

[offtopic] kom steeds meer oude bekenden van school tegen, na johan heb jij dus ook het motor-forum gevonden
 
Gisteren werd de Diversion afgeleverd. Mooie fiets !

M;n schoonvader maakte al wel een zwieper omdat de banden spekglad zijn. volgende bochtje werd iets voorzichtiger genomen :)

Ik vind een Fazer ook mooi, maar die is kleiner(toch?). Ik ben 2 meter 1,5 cm en das een behoorlijk end. dat staat niet en gaat niet.
 
Laatst bewerkt:
Die Fazer achter op niets? Ik heb mijn vriendin niet horen klagen van Rotterdam naar Assen en terug ( omdat mijn HD weer eens stil stond). Dus zal het best mee vallen achterop.
Smaken verschillen gelukkig. Ik heb een Fazer uit '98 en de stepjes zitten redelijk hoog en je wordt echt doof van al die turbulentie om je kop, zelfs met oordoppen!
Op woensdag 03 juli 2002 17:08 schreef Hellraiser het volgende:
Had je ook pijn op de FJ :? Zit achterop toch ook vrij aardig dacht ik...
Achterop een FJ1200 zit je prinsheerlijk *D
 
Op vrijdag 12 juli 2002 11:34 schreef Kn1ckL1gh7 het volgende:
...Ik vind een Fazer ook mooi, maar die is kleiner(toch?). Ik ben 2 meter 1,5 cm en das een behoorlijk end. dat staat niet en gaat niet.
De Fazer van '98 en '99 is wat hoger dan degene van '00 en '01 vanwege een andere buddyseat. Ik denk dat het met je 2 meter wel wat krap is. Maar dat zou je gewoon moeten testen: proefritje!!
 
Harold met een lengte van 2 meter + mogelijkheid tot dus bijv. een Yamaha TDM of een Thundercat wel aan te bevelen
 
Terug
Bovenaan Onderaan