Schorsen duurder dan doorrbetalen...?

bredebeier

MF veteraan
9 aug 2003
24.632
1.927
Ik heb vandaag 3 oldtimers opgehaald en ze direct laten schorsen ivm de verzekering

Dat kostte me dik 100 euro voor 3 ouwe beestjes, terwijl ik in 2014 maar 1 kwartaal belasting hoef te betalen voor elke motor

Helaas moet je dan ook een minimale wa verzekering afsluiten en ben je per motor per jaar toch nog rond de 100 euro kwijt,maar het feit dat schorsen net zo duur is als doorrijden s toch wel vreemd :?

daarnaast mag je dan in de wintermaanden ook doorrijden, of zie ik iets over heft hoofd?

Zelfs de CB van 1978 zal pas over 4 jaar belastingvrij zijn.... -O-
 
Per motor per jaar 100 euro? Ik betaal net 40 voor een jaar motorverzekering meeliften op de schadevrije jaren van de auto. Misschien kun jij dat ook :)
 
Je kan nooit 100,- euro betaald hebben voor schorsen,schorsen kost 24,50 x3 is 73,50 :P
Ik denk dat je de overschrijfkosten erbij opgeteld heb.
Straks ga je een kwarttarief betalen dat zal zo,n 30,- euro per jaar zijn,plus de kosten voor de 3 maanden verplichte schorsing a 24,50 maakt totaal 54,50 per jaar per motor,schorsen kost je 24,50 en wat je bespaard op het niet hoeven te verzekeren,je ben dus nog steeds goedkoper uit als je schorst.
 
Laatst bewerkt:
Je betaald OF een kwart tarief OF vol tarief.
Bij kwart tarief mag het voertuig niet worden gebruikt in dec, jan of feb.
Als je kiest voor vol tarief mag dat wel
 
Ik heb hier 6 kentekens van oude motoren op een klassieker verzamelpolis.
Volgens mij voor rond de 70 euro totaal, zitten wel wat voorwaarden aan.
Dit is ook mogelijk voor 3 motoren (max zelfs 7 op 1 polis)

En dan dus de kwartaal belasting in 2014 B| (gaat het dus echt door?)
Of schorsen, zal iets goedkoper zijn....


Dus je betaald kwartaaltarief en je mag in wintermaanden niet rijden EN voor die maanden moet je schorsen :?

Als dat zo is..... Vuile vieze smeerlappen :(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier 6 kentekens van oude motoren op een klassieker verzamelpolis.
Volgens mij voor rond de 70 euro totaal, zitten wel wat voorwaarden aan.
Dit is ook mogelijk voor 3 motoren (max zelfs 7 op 1 polis)

En dan dus de kwartaal belasting in 2014 B| (gaat het dus echt door?)
Of schorsen, zal iets goedkoper zijn....


Dus je betaald kwartaaltarief en je mag in wintermaanden niet rijden EN voor die maanden moet je schorsen :?

Als dat zo is..... Vuile vieze smeerlappen :(

Idd, het kwarttarief wordt dus ongeveer halftarief met die verplichte schorsing erbij. Is het nou echt zo dat je in die drie maanden moet schorsen?
 
DAT kan ik dus nergens terugvinden.....
Ik begrijp wel dat we in de eerste 3 maanden bericht krijgen en voor 1 maart een keuze moet maken. Daarna moet je voor 1 jan een keuze maken EN betalen......

Zal wel zo weer zo zijn dat als je vergeet automatisch ingedeeld word voor voltarief B|

Edit: fijn dat ik boven de 5 kentekens een gratis schorsing krijg aangeboden maar ik wil ook nog ergens op rijden _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet waar die hardnekkige fabel vandaan komt dat je de motor/koekblik moet schorsen voor die 3 maanden dat je hem niet mag gebruiken.
In de regeling staat alleen dat je GEEN gebruik mag maken van de openbare weg en verder niets.
Oftewel je hoeft NIET te schorsen!
 
Ik snap niet waar die hardnekkige fabel vandaan komt dat je de motor/koekblik moet schorsen voor die 3 maanden dat je hem niet mag gebruiken.
In de regeling staat alleen dat je GEEN gebruik mag maken van de openbare weg en verder niets.
Oftewel je hoeft NIET te schorsen!

Klopt, je betaalt met een oldtimer dus 1 kwartaaltarief per vol jaar en mag dan dec,jan,febr, niet rijden op de obw op straffe van een fikse boete...

Dus als je voltarief betaalt, betaal je altijd nog voor ''maar'' 9 maanden rijden

Als je 1 jaar nadat je geschorst hebt niet reageert naar de belasting(die je ook nog herinneren aan dit feit vlgs mij) dan krijg je weer een volaanslag en als je ,m dan niet verzekerd hebt loop je kans op een boete op onverzekerd een kentekenbewijs ''actief'' gebruiken

Dus wil je schorsen voor 1 jaar, kost je dat 24,50 dat klopt, ik had ook nog 3 x overschrijfkosten bij dat bedrag van dik 100 euri...is natuurlijk ook oplichterij....dame bij de post was 5 minuten bezig voor mij... |(

Ik ga met 1 CB750 uit 1978 actief rijden,de anderen blijven voorlopig ind e stalling of worden weer verkocht, maar ik vond het maar rare regels.

Weet iemand hier ook toevallig of je ook een blauwe plaat ipv een gele kunt bestellen bij een 78-er?
er zit nu nog zo,n oude grote gele plaat op, zonder E-merk...
 
Weet iemand hier ook toevallig of je ook een blauwe plaat ipv een gele kunt bestellen bij een 78-er?
er zit nu nog zo,n oude grote gele plaat op, zonder E-merk...

Helaas voor jou kan dat alleen maar met motorvoertuigen met een datum eerste toelating die VOOR 1 januari 1978 ligt. Dan kun je een zogenaamd historisch kenteken aanvragen en legaal met een blauwe plaat rond rijden.
 
Klopt, je betaalt met een oldtimer dus 1 kwartaaltarief per vol jaar en mag dan dec,jan,febr, niet rijden op de obw op straffe van een fikse boete...

Dus als je voltarief betaalt, betaal je altijd nog voor ''maar'' 9 maanden rijden
Als je vol tarief betaald mag je het hele jaar rijden, die 3 maanden niet geld alleen voor het kwarttarief. Maar het is nog niet door de eerste kamer dus er is nog een sprankje hoop dat het hele circus niet doorgaat...
 
Ik snap niet waar die hardnekkige fabel vandaan komt dat je de motor/koekblik moet schorsen voor die 3 maanden dat je hem niet mag gebruiken.
In de regeling staat alleen dat je GEEN gebruik mag maken van de openbare weg en verder niets.
Oftewel je hoeft NIET te schorsen!

Hoe denk je dat ze dat gaan controleren,dacht je dat ze met camera auto,s weer de weg op gaan,je zal het zien dat we gewoon zelf moeten schorsen en dus ook betalen voor die 3 maanden,anders kost het weer teveel voor het rijk.
 
Laatst bewerkt:
Hoe denk je dat ze dat gaan controleren,dacht je dat ze met camera auto,s weer de weg op gaan,je zal het zien dat we gewoon zelf moeten schorsen en dus ook betalen voor die 3 maanden,anders kost het weer teveel voor het rijk.
Wat denk je de oom agent doet als hij in januari een Mercedes uit begin jaren '80 tegenkomt? gewoon even navragen, kleine moeite, groot plezier.
 
Ik ben toch bang dat RG-gamma gelijk gaat krijgen. Het zal wel schorsen worden want dat levert geld op en ze hoeven niks te controleren.
Ach ja waar hebben we het over. We worden met zijn allen keer op keer naar de slachtbank geleid.
In kleine groepen want dan wordt er alleen maar geroepen en gebeurt er verder niks.
Vroeger had ik nog wel eens de illusie dat een overheid er voor de burgers was. Helaas is het tegenwoordig de overheid tegen de burgers. Zolang we het allemaal nog goed hebben en kunnen betalen blijft het vooral bij klagen.
Ik kan me nog een linkse groepering uit de jaren 70 herrineren in Duitsland die het niet meer pikten. Het is niet te hopen dat we weer zo'n toestand krijgen maar ik denk dat het een kwestie van tijd is.
 
Laatst bewerkt:
Wat denk je de oom agent doet als hij in januari een Mercedes uit begin jaren '80 tegenkomt? gewoon even navragen, kleine moeite, groot plezier.

Het gaat niet alleen om die Merc maar om alle oldtimers van nog geen 40jaar oud,
voor de roverheid is het simpel te controleren doormiddel van het schorsingsregister te raadplegen,je denkt toch niet dat ze er een apart controle apparaat voor gaan oprichten ,
dat kost de roverheid te veel geld en tijd.Nee gewoon de burgers laten betalen voor die schorsing dat kost de roverheid niets en werkt veel beter.
 
Ik snap het niet helemaal, wat de fuck heeft de staat ermee te maken ?

Dit is toch meer een verzekerings kwestie ?

Als ik me motor toch lekker oldtimer verzeker, dan bepaald de verzekering toch wanneer ik wel en niet mag rijden ?
Zo is de gebruikelijke voorwaarde van de verzekering dat je max. 6000km per jaar mag rijden met je oldtimer.

(kom toch never nooit niet daaraan)
 
Ik snap het niet helemaal, wat de fuck heeft de staat ermee te maken ?

Dit is toch meer een verzekerings kwestie
?

Als ik me motor toch lekker oldtimer verzeker, dan bepaald de verzekering toch wanneer ik wel en niet mag rijden ?
Zo is de gebruikelijke voorwaarde van de verzekering dat je max. 6000km per jaar mag rijden met je oldtimer.

(kom toch never nooit niet daaraan)
Heeft niets met de verzekering te maken maar het spekken van de staatskas, wil je het hele jaar doorrijden betaal je de volle pond of je neemt een daily erbij, het levert in beide gevallen geld op.
 
We hebben het hier over belasting..... Dat heeft zo'n beetje ALLES met de staat te maken, aangezien ZIJ de regeltjes bepalen over wat JIJ gaat betalen aan belasting.....
 
Denk (hoop) dat het controleren in de wintermaanden gewoon steekproefsgewijs gaat.
Verkeerscontroles of even je kenteken intikken zien ze snel genoeg of je vol of kwartaal tarief betaald....
 
Hoezo extra controleren? Ik denk dat je er versteld van staat hoeveel er gefotografeerd wordt in het verkeer en dan bedoel ik niet op snelheid .... Hoe denk je dat leaserijders nu gecontroleerd worden, en hoe er gecontroleerd wordt op wegenbelasting , soort brandstof, gestolen auto's en motoren, kentekenplaten, verzekering enz?
Een leaserijder bij mij op het werk belde na zijn eerste half jaar met de belastingen met wat vraagjes over zijn prive bijtelling. Van de vriendelijke belasting mijnheer kreeg hij welgeteld 9 locaties door waar hij geweest was en die hij mocht verklaren. En dat terwijl hij niet een keer voor te snel rijden was geflitst. Daarvoor zijn foto-auto's onderweg die continu ALLES fotograferen, in het verkeer, bij tankstations, op- en afritten, parkeerplaatsen. Vergeet ook de trajectcontroles niet. Kwestie van bestanden koppelen, niks extra kosten....
 
Heeft niets met de verzekering te maken maar het spekken van de staatskas, wil je het hele jaar doorrijden betaal je de volle pond of je neemt een daily erbij, het levert in beide gevallen geld op.

Maar ik snap het niet.

Ik betaal zoiezo geen belasting :+

Ik heb alleen me XT '87 op normale verzekering/daily staan.
Sinds begin dit jaar hoef ik daarvoor geen wegenbelasting meer voor te betalen, want 25jaar+

Al me andere troep is 40jaar of ouder, op me kleine CB'tje na.

Maar, ik moet nu dus weer gewoon wegenbelasting voor de XT ?

Hoe zit het dan met dat kwarttarief gezeik ? Met de XT wil ik wel jaar rond blijven rijden, en met de oude Daf (YA 126 / 1956 ) eigenlijk ook wel :+
Moet ik dan ineens gaan dokken voor de Daf ? Dat zal dan met 3.5ton staal wel een leuk feestje worden -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan